Gisteren op de radio hoorde ik het nummer La tribu de Dana van Manau. En toen ik dit nummer hoorde, moest ik gelijk aan een ander nummer denken. Een nummer dat niets maar dan ook niets met La tribu de Dana te maken heeft (volgens mij). De ene is hiphop, de andere folk metal. Ze gebruiken dan wel beiden Celtische instrumenten in hun liedjes, maar ook de melodielijn in het refrein is super vergelijkbaar.
Dus hierbij mijn hersenspinsel voor dit fantastische onderwerp. Hebben jullie meer nummers die jullie op elkaar vinden lijken, maar in de core niks met elkaar te maken heeft. Waar wij dan even over kunnen geinen, over kunnen lachen, wellicht nieuwe muziek kunnen ontdekken en dan weer verder kunnen met ons leven.
Gek stel 1:
Manau - La Tribu de Dana
Eluveitie - Inis Mona
Dus hierbij mijn hersenspinsel voor dit fantastische onderwerp. Hebben jullie meer nummers die jullie op elkaar vinden lijken, maar in de core niks met elkaar te maken heeft. Waar wij dan even over kunnen geinen, over kunnen lachen, wellicht nieuwe muziek kunnen ontdekken en dan weer verder kunnen met ons leven.
Gek stel 1:
Manau - La Tribu de Dana
Eluveitie - Inis Mona