Muziek dat op elkaar lijkt, maar niks met elkaar te maken heeft

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Gisteren op de radio hoorde ik het nummer La tribu de Dana van Manau. En toen ik dit nummer hoorde, moest ik gelijk aan een ander nummer denken. Een nummer dat niets maar dan ook niets met La tribu de Dana te maken heeft (volgens mij). De ene is hiphop, de andere folk metal. Ze gebruiken dan wel beiden Celtische instrumenten in hun liedjes, maar ook de melodielijn in het refrein is super vergelijkbaar.

Dus hierbij mijn hersenspinsel voor dit fantastische onderwerp. Hebben jullie meer nummers die jullie op elkaar vinden lijken, maar in de core niks met elkaar te maken heeft. Waar wij dan even over kunnen geinen, over kunnen lachen, wellicht nieuwe muziek kunnen ontdekken en dan weer verder kunnen met ons leven.

Gek stel 1:
Manau - La Tribu de Dana

Eluveitie - Inis Mona
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik hoorde Blaudzun met "Wide Open".
Hoorde er "Laat me Slapen" van Acda en De Munnik doorheen?


 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik hoorde Blaudzun met "Wide Open".
Hoorde er "Laat me Slapen" van Acda en De Munnik doorheen?


Ik dacht eerst hoe bedoel je, heel ietsje misschien? Maar ik had de studioversie in mijn hoofd. Met jouw toegevoegde live versie hoor ik idd wel wat je bedoelt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik weet niet of er Aurora fans hier hetzelfde denken (@Oasiss @warriorandweirdo en @HollandiaFCB ?)

Maar ik vind deze lijken op een van Lorde:


Wel wat hierop aan manier van zingen ofzo, maar ik kan mijn vinger er nog niet helemaal op leggen.

 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Snap wel wat je zegt! Lorde is misschien iets "donkerder". Verder zoekt kwaliteit natuurlijk kwaliteit op ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Voel me vereerd dat ik als echte kenner beschouwd wordt haha ;)

Moet bekennen dat ik het in dit nummer niet echt uitgesproken hoor. Echter, zoals Oasiss zegt, is het absoluut geen schande om twee topartiesten te vergelijken en Lorde en Aurora hebben natuurlijk altijd wel een beetje in elkaars buurt gezeten.

PS: De gelijkenis tussen Heathens en Buzzcut Season vind ik duidelijker.

 
  • On fire
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Haha, ik bedoelde in mijn hoofd ook Buzzcut Season en heb ze hier door elkaar gehaald

Hide Reaction GIF by flor


Klopt, aurora en Lorde hebben altijd wel raakvlakken gehad natuurlijk. Dank voor jullie mening en input. Ik zet The Gods We Can Touch weer lekker op om te genieten :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: warriorandweirdo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Haha, ik bedoelde in mijn hoofd ook Buzzcut Season en heb ze hier door elkaar gehaald

Hide Reaction GIF by flor


Klopt, aurora en Lorde hebben altijd wel raakvlakken gehad natuurlijk. Dank voor jullie mening en input. Ik zet The Gods We Can Touch weer lekker op om te genieten :)
Ik denk dat ik te veel getriggerd werd door 'dit vind ik tof' en 'dit vind ik ook tof' ☺️
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Voel me vereerd dat ik als echte kenner beschouwd wordt haha ;)

Moet bekennen dat ik het in dit nummer niet echt uitgesproken hoor. Echter, zoals Oasiss zegt, is het absoluut geen schande om twee topartiesten te vergelijken en Lorde en Aurora hebben natuurlijk altijd wel een beetje in elkaars buurt gezeten.

PS: De gelijkenis tussen Heathens en Buzzcut Season vind ik duidelijker.


En daarom ben jij dus de kenner, hier hoor ik het ook wel inderdaad ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Iemand op Twitter kwam hiermee, moest meteen aan dit topic denken. Wat vinden jullie?


 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Vraag me niet waarom, maar een maat van mij vraagt naar het origineel (denk sample) van dit;

Het komt me wel bekend voor, maar kom er niet op
 

Kdh

Playlistbediener
21 jun 2023
11
33
Vraag me niet waarom, maar een maat van mij vraagt naar het origineel (denk sample) van dit;

Het komt me wel bekend voor, maar kom er niet op
Hij deed me direct aan Lovesick van Mura Masa en ASAP Rocky denken, maar hij heeft ook vaag wat weg van hartendief van Brace haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken