Gaming

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
600
606
@Oasiss uiteindelijk zal het voor casual gaming altijd wel relevant blijven.

Zeker als je gewoon een oudere fifa local blijft spelen. Of kijk naar civ6 en de nieuwe civ7 waar ze de local multiplayer eruit halen. Blijft voor ons dan toch gewoon de “oude civ6”.

Singleplayer games maakt het niet zo veel uit verder wat voor versie je hebt
Werkt Civ op een console een beetje? Heb dat nooit durven proberen
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
600
606
Werkt Civ op een console een beetje? Heb dat nooit durven proberen
Oh wow, civ 6 platinum editie nu voor een tientje in de PS store. Daarvoor durf ik het wel te proberen:

 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.572
8.891
Oh wow, civ 6 platinum editie nu voor een tientje in de PS store. Daarvoor durf ik het wel te proberen:


Op de ps5 heel soepel, op de 4 wat veel laadtijd late game. Maar heel fijn wel verder
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkvD

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
774
589
Overigens: de nieuwe Civ die op 11 februari uitkomt is ook met consoles in het achterhoofd gemaakt. Dus neem aan dat die ook prima werkt op ps5.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.912
6.160
Ik ben een enorme kneus op dit vlak, maar overweeg de laatste tijd toch een ps aan te schaffen omdat ik een potje "fifa" of NBA wel leuk vind en merkte gedurende covid dat ik me daar toch erg mee kon vermaken (net als vroeger t/m de playstation 2). Beetje GTA kon ik ook wel waarderen.

Het probleem dat jij @Indiaantje89 schetst van fifa, is dat binnen afzienbare tijd opgelost? En is het nog wijs op dit moment een ps5 aan te schaffen? Als in, komt niet volgend jaar een nieuwe versie waardoor de 5 niet meer relevant is.
De PS Pro komt er sowieso maar goed de normale PS5 zal nog wel even (wel een jaar of 3/4) nog relevant blijven gok ik.

Geen idee wat Fifa gaat doen, had nu eigenlijk al op een patch gehoopt. Ik zie her en der meer reacties van mensen die dit probleem hebben, maar velen ook niet. Ik wacht maar geduldig af.

In de tussentijd speel ik nog Fifa 24 dan maar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.393
7.370
Ik zou misschien dan eerder voor een Xbox Series S met Gamepass gaan. Heb je geen discdrive maar EA Play valt binnen Gamepass (dus de oudere FIFA's kun je gewoon spelen, net als proefversies van de nieuwe) en Call of Duty valt zoals het lijkt ook onder Gamepass straks.

Console is goedkoop te verkrijgen, al helemaal via Marktplaats.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.912
6.160
Ik zou misschien dan eerder voor een Xbox Series S met Gamepass gaan. Heb je geen discdrive maar EA Play valt binnen Gamepass (dus de oudere FIFA's kun je gewoon spelen, net als proefversies van de nieuwe) en Call of Duty valt zoals het lijkt ook onder Gamepass straks.

Console is goedkoop te verkrijgen, al helemaal via Marktplaats.
Toch heeft PS Plus ook wel leuke PS classics als je ze nog niet gespeeld heb. Nu weet ik de interesse van Oasis niet maar er staan stiekem best toffe games tussen.

Ik heb beide maar hier staat de Xbox + gamepass toch meer stof te happen dan de PS5
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.393
7.370
Toch heeft PS Plus ook wel leuke PS classics als je ze nog niet gespeeld heb. Nu weet ik de interesse van Oasis niet maar er staan stiekem best toffe games tussen.

Ik heb beide maar hier staat de Xbox + gamepass toch meer stof te happen dan de PS5
Ik heb dat andersom! PS5 gaat alleen aan voor de exclusives. Verder speel ik voornamelijk Xbox en Gamepass haha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.912
6.160
Ik heb dat andersom! PS5 gaat alleen aan voor de exclusives. Verder speel ik voornamelijk Xbox en Gamepass haha.
Het is allemaal geen vetpot op dit moment. Ik heb de Xbox toen speciaal voor Starfield gespeeld want normaal wel een Bethesda fan. Maar daar kwam ik totaal niet in. En ik vind de PS5 exclusves leuker dan de Xbox exclusives.

Een Astrobot was natuurlijk even leuk, maar is nu ook al weer van mijn PS5 gehaald omdat er voor mij weinig replay waarde in zat. Nu speel ik een Plucky Squire wat ik best vermakelijk vind. Maar ik zou er ook weer geen geld voor neerleggen.

Het zijn eigenlijk de games die back to basic gaan, en het allemaal niet te ingewikkeld maken. Dat zijn de games die mij op dit moment het meest aanspreken. Vanavond is er een State Of Play van Playstation, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Volgens de geruchten met een Lego versie van Horizon, en een Horizon Zero Dawn remaster, idem geld voor een Days Gone Remaster.

Die geruchten staan ook niet bol van inspiratie natuurlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.393
7.370
Het is allemaal geen vetpot op dit moment. Ik heb de Xbox toen speciaal voor Starfield gespeeld want normaal wel een Bethesda fan. Maar daar kwam ik totaal niet in. En ik vind de PS5 exclusves leuker dan de Xbox exclusives.

Een Astrobot was natuurlijk even leuk, maar is nu ook al weer van mijn PS5 gehaald omdat er voor mij weinig replay waarde in zat. Nu speel ik een Plucky Squire wat ik best vermakelijk vind. Maar ik zou er ook weer geen geld voor neerleggen.

Het zijn eigenlijk de games die back to basic gaan, en het allemaal niet te ingewikkeld maken. Dat zijn de games die mij op dit moment het meest aanspreken. Vanavond is er een State Of Play van Playstation, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Volgens de geruchten met een Lego versie van Horizon, en een Horizon Zero Dawn remaster, idem geld voor een Days Gone Remaster.

Die geruchten staan ook niet bol van inspiratie natuurlijk
Ik speel eigenlijk vooral veel rpgs en de wat kleinere games op Gamepass. Indiegames, maffe games, verhalende games. Alle grote titels op Astrobot na vielen me wat tegen dit jaar. Ik kijk wel uit naar Indiana Jones.

En er zit ook teveel tijd in WWE2K24. Hoe slecht die game ook is. :p

Heb wel al een paar keer overwogen de PS5 de deur uit te doen. Het is me teveel remasters e.d. de laatste tijd. Dan haal ik op de PS6 de exclusives wel weer in.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
600
606
State of Play gaat niet zoveel zijn wederom schat ik in inderdaad.

Meer benieuwd naar de Switch 2 reveal die imminent is.
Heel heel heel misschien een nieuwe IP van Santa Monica (God of War) of Sucker Punch (Ghost of Tsushima)?
Maar ik verwacht eerlijk gezegd alleen info over de PS5 pro en de zoveelste teaser van Wolverine.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.837
9.783
Meer benieuwd naar de Switch 2 reveal die imminent is.
Ik hoop eigenlijk dat die Switch 2 niet te veel verschilt van de eerste.

Uiteraard wat zwaardere hardware en dus betere prestaties, maar hoop dat het eerder verfijningen zijn dan dat ze het warm water weer heruitvinden. De Switch is namelijk een heel toffe console die terecht zo'n megahit geworden is. Al mag hij alleen wel wat krachtiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
774
589
Ik hoop eigenlijk dat die Switch 2 niet te veel verschilt van de eerste.

Uiteraard wat zwaardere hardware en dus betere prestaties, maar hoop dat het eerder verfijningen zijn dan dat ze het warm water weer heruitvinden. De Switch is namelijk een heel toffe console die terecht zo'n megahit geworden is. Al mag hij alleen wel wat krachtiger.
Na alle (betrouwbare) leaks gezien te hebben wordt het inderdaad gewoon een Switch die veel krachtiger is met groter scherm en extra mogelijkheden tot extensies zoals bijvoorbeeld een camera.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.572
8.891
Ik zou misschien dan eerder voor een Xbox Series S met Gamepass gaan. Heb je geen discdrive maar EA Play valt binnen Gamepass (dus de oudere FIFA's kun je gewoon spelen, net als proefversies van de nieuwe) en Call of Duty valt zoals het lijkt ook onder Gamepass straks.

Console is goedkoop te verkrijgen, al helemaal via Marktplaats.

Voor mij is de disc drive wel essentieel, omdat ik de PS ook gebruik als blu-ray speler
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.798
12.502
Het is allemaal geen vetpot op dit moment. Ik heb de Xbox toen speciaal voor Starfield gespeeld want normaal wel een Bethesda fan. Maar daar kwam ik totaal niet in. En ik vind de PS5 exclusves leuker dan de Xbox exclusives.

Een Astrobot was natuurlijk even leuk, maar is nu ook al weer van mijn PS5 gehaald omdat er voor mij weinig replay waarde in zat. Nu speel ik een Plucky Squire wat ik best vermakelijk vind. Maar ik zou er ook weer geen geld voor neerleggen.

Het zijn eigenlijk de games die back to basic gaan, en het allemaal niet te ingewikkeld maken. Dat zijn de games die mij op dit moment het meest aanspreken. Vanavond is er een State Of Play van Playstation, maar daar heb ik weinig vertrouwen in. Volgens de geruchten met een Lego versie van Horizon, en een Horizon Zero Dawn remaster, idem geld voor een Days Gone Remaster.

Die geruchten staan ook niet bol van inspiratie natuurlijk
Dit heb ik de laatste tijd ook! Wat meer behoefte aan retro gameplay in een modern jasje. Tunic vond ik tof en Elder Lillies al helemaal. Cult of the Lamb en Plucky zijn de volgende. Heb me alleen heel eventjes verloren in de verslavende gameplay van Borderlands 3.
 

fred alweer..

Support act
27 jan 2023
774
589
Net Tactics Ogre: Reborn in de bus gekregen voor de Switch. Spel in de lijn van Final Fantasy Tactics met hele goede reviews voor maar 26 euro (!). Kon het niet laten liggen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.384
3.406
Ik hoop eigenlijk dat die Switch 2 niet te veel verschilt van de eerste.

Uiteraard wat zwaardere hardware en dus betere prestaties, maar hoop dat het eerder verfijningen zijn dan dat ze het warm water weer heruitvinden. De Switch is namelijk een heel toffe console die terecht zo'n megahit geworden is. Al mag hij alleen wel wat krachtiger.
Mijn ogen zijn ook gericht op de nieuwe Switch ja. Ik heb al meer dan een decennium niet meer op een console gespeeld en game uberhaupt ook niet zoveel meer, maar het jeukt ondertussen al een paar jaar om nog eens iets draagbaar in mijn handen te hebben. Toch ook wel lang Nintendo fanboy geweest dus denk dat de nieuwe console sowieso in huis komt hier. Nu nog een Switch kopen is ook een beetje te zot dus zal nog even geduld moeten hebben...
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken