Roadburn 2025

Offroad volgt altijd best laat (feb-maart) ik denk dat de reguliere programmering vandaag rond komt en 'the spark'+offroad nog later volgen.

zijn we dan
It’s getting close! With less than 80 days to go until Roadburn 2025 kicks off, we can sense the anticipation all around us and we love seeing everyone getting really excited. We have added the last inspirational and essential artists that have made the bill feel complete, and now with almost all of the puzzle pieces in place, we are extremely happy to see our hard work coming to fruition. We hope that you will have a lot of fun discovering all the gems in the lineup and start getting those pre-Roadburn butterflies in your stomach already.

P.S. Fear not! Paradox, the renowned jazz club, will once again be a part of Roadburn. The lineup for Friday and Saturday will be announced a few weeks from now.

The latest additions to Roadburn 2025 are as follows:

• Alora Crucible will perform a set of their classical-meets-new age sonic explorations
  • Bo Ningen return to Roadburn for a main stage performance of their 2012 album Line The Wall
  • Bacht’n de Vulle Moane bring their raw black metal and analog synths to Roadburn
  • Genital Shame will make their maiden voyage to Europe for their Roadburn debut
  • Grey Aura return to present their new album Zwart vierkant: Slotstuk, in full.
  • Kuunatic introduce Japanese tribal psych to Tilburg
  • Mong Tong weave together sounds from South-East Asia with more traditional psych motifs from the 60s and 70s creating something fresh and otherworldly
  • Morvigor combine the cinematic possibilities of prog and post-metal with expressive black metal.
  • Penelope Trappes delivers atmospheric soundscapes and evocative poetry
  • Silver Knife are a mysterious entity delivering full-force underground black metal
  • Throwing Bricks and Ontaard join forces for a commissioned project that showcases the best of the Dutch underground.
  • Toby Driver will perform his lush and voluminous solo material.

Niet omver geblazen, maar ook niet slecht. Zitten wel wat interessante dingen tussen! Vond die samenwerking van Throwing Bricks en Ontaard wel vet, dus mooi dat ze die nu live kunnen laten zien!

Edit: Oh, tuurlijk, hij was weer sneller ;) Dan de poster van mijn kant.

1738242042584.png

• Haha
Waarderingen: residentalien
Ken er niet veel van maar die ontaard/throwing bricks collab klinkt goed, de split van vorig jaar was een van de beste NL metal releases in de Roadburn hoek in jaren.

Oh wacht die silver knife plaat is tof, flinke dot black metal meets shoegaze

Laatst bewerkt:
Update:

Donderdag: 23 versus 22 vorig jaar
Vrijdag: 25 versus 28
Zaterdag: 26 versus 29
Zondag: 19 versus 19

Op vrijdag en zaterdag komt Paradox er nog bij dus daarmee komen we wel op de aantallen van vorig jaar. Dan nog wat secret sets, offroad en de pre-party die niet in deze aantallen meegenomen zijn.

Denk dat de afterburner(ook al lijkt die naam er nu wat af) op zondag nog het moeilijkste blokken wordt. Wil toch wel echt 11 van de 16 acts graag zien en dan zijn er grote kans maar 4 zalen dus voor zie veel clashes.

Of ja de enigste echte echte must is vuur en zijde die denk ik nooit heel veel gaan optreden sinds iedereen wel in 20 andere bands zit.

Bij mij is de donderdag het drukst denk ik. Qua must-see/heel graag zien/graag zien kom ik op:
  • Donderdag: 5 / 6 / 8 = 19
  • Vrijdag: 2 / 6 / 9 = 17
  • Zaterdag: 6 / 4 / 6 = 16
  • Zondag: 2 / 4 / 3 = 9
Maar ik moet elke dag nog een naam of 3 luisteren, dus er kan nog bijkomen. Van mij mag die zondag ook wel iets vroeger beginnen. Dit jaar is het iets minder erg als het een latertje wordt door de vrije dag op maandag, maar anders voelt die zondag vaak wel heel kort. Ik heb dan liever dat ze gewoon om 13:00 beginnen en om 23:00 stoppen. Al had je vanaf 12:00 al wel Offroad en Q&A met Walter.

Vorig jaar was het qua tijden:
  • Woensdag: 20:00 - 23:20
  • Donderdag: 14:00 - 00:50
  • Vrijdag: 13:30 - 00:50
  • Zaterdag: 13:00 - 00:50
  • Zondag: 14:30 - 00:10

Jaren geweest dat ze pas om 15.00 startte op meeste dagen! Vanaf 2013 ofzo gelukkig met kleine stapjes steeds meer naar 1 uur/half 2 gaan kruipen. Hier is bijvoorbeeld de zaterdag van 2012

Roadburn2012-Sat-April-14.jpg

en 2014
Roadburn-2014-12th-Sat-Running-Order.jpg

De tijden heb ik nooit een probleem gevonden maar ik ben relatief gezien ook zo weer thuis maar het zorgt er voor dat ik wel wat relaxter kan slapen/opstaan dan anders om 11.00 er voor 4 dagen er al te staan. Dan maakt 2 uur best wel groot verschil.

Laatst bewerkt:
Jaren geweest dat ze pas om 15.00 startte op meeste dagen! Vanaf 2013 ofzo gelukkig met kleine stapjes steeds meer naar 1 uur/half 2 gaan kruipen. Hier is bijvoorbeeld de zaterdag van 2012

Roadburn2012-Sat-April-14.jpg

en 2014
Roadburn-2014-12th-Sat-Running-Order.jpg

De tijden heb ik nooit een probleem gevonden maar ik ben relatief gezien ook zo weer thuis maar het zorgt er voor dat ik wel wat relaxter kan slapen/opstaan dan anders om 11.00 er voor 4 dagen er al te staan. Dan maakt 2 uur best wel groot verschil.
Voor mij is het 5 minuutjes fietsen. Dus na een stevige lunch sta ik altijd wel te popelen om te gaan. Tijden zoals op vrijdag en zaterdag vind ik dus wel lekker. Op donderdag vind ik het geen ramp dat het pas later begint, dan kan ik 's ochtends nog even thuiswerken.

Aankondiging voor Paradox komt aan het einde van de maand! D'r is een programma voor vrijdag en zaterdag en er staan drie bands op één dag. Metal Factory komt er uiteraard ook nog aan en Walter is in ieder geval zeer enthousiast over een specifieke band die daar op het programma staat. Pre-party komt er ook aan in de komende weken.

Ik heb die vorige lichting helemaal gemist. Maar Throwing Bricks + Ontaard is mooi. Bo Ningen was vorige keer ook erg tof, maar anderzijds had daar nog wel een paar jaar tussen mogen zitten als je het mij vraagt.

De line-up is gewoon weer alleraardigst, maar ben nog niet volledig uit wat ik doe. 4 dagen, 2 dagen, of toch maar 1 dag. Vanwege privéomstandigheden weet ik ook eerlijk gezegd hoe mijn pet er tegen die tijd bij staat.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
We hebben nu eindelijk ook een bevestiging dat Nine Inch Nails geen geheime show komt spelen ;)

Ik heb die vorige lichting helemaal gemist. Maar Throwing Bricks + Ontaard is mooi. Bo Ningen was vorige keer ook erg tof, maar anderzijds had daar nog wel een paar jaar tussen mogen zitten als je het mij vraagt.

De line-up is gewoon weer alleraardigst, maar ben nog niet volledig uit wat ik doe. 4 dagen, 2 dagen, of toch maar 1 dag. Vanwege privéomstandigheden weet ik ook eerlijk gezegd hoe mijn pet er tegen die tijd bij staat.
Jep, zitten wel weer wat snelle herhalingen tussen. Wel bands die je mag hebben. maar ben het wel compleet met je eens.
Ik zou eigenlijk altijd een dag doen, als ik jou was. Kan vanuit daar altijd eventueel nog opbouwen. Alleen ja, dan is de keuze weer welke dag dat wordt, want eigenlijk is iedere dag enorm sterk.

We hebben nu eindelijk ook een bevestiging dat Nine Inch Nails geen geheime show komt spelen ;)

Jep, zitten wel weer wat snelle herhalingen tussen. Wel bands die je mag hebben. maar ben het wel compleet met je eens.
Ik zou eigenlijk altijd een dag doen, als ik jou was. Kan vanuit daar altijd eventueel nog opbouwen. Alleen ja, dan is de keuze weer welke dag dat wordt, want eigenlijk is iedere dag enorm sterk.
Ja even gekeken wat ik zou checken:
Do: The Body & Dis Fig, Gilla Band, Envy, Oranssi Pazuzu, The Bug, Steven von Till, Xiu Xiu, Fire!, Kylesa, The Ex
Vr: Throwing Bricks & Ontaard, Envy, Thou, Steve Von Till, Choke Chain, De Mannen Broeders, CHVE, Gnod vs. White Hills, Zombie Zombie
Za: Sumac & Moor Mother, Steve Von Till, Chat Pile, Dodheimsgard, Doosekader, OXN, pageninetynine
Zo: Bo Ningen, Midwife, Steven Von Till, Michael Gira & Kristof Hahn, Big Brave, Vuur & Zijde

Dus als ik het zo zie heeft mijn voorkeur iets meer die donderdag en vrijdag. Zaterdag vind ik voor mij de minste dag, en zondag is uiteindelijk ook niet super voor mij, mja de soort van Swans wil ik ook eigenlijk niet missen.

• Geweldig
Waarderingen: wenteldave
Ja even gekeken wat ik zou checken:
Do: The Body & Dis Fig, Gilla Band, Envy, Oranssi Pazuzu, The Bug, Steven von Till, Xiu Xiu, Fire!, Kylesa, The Ex
Vr: Throwing Bricks & Ontaard, Envy, Thou, Steve Von Till, Choke Chain, De Mannen Broeders, CHVE, Gnod vs. White Hills, Zombie Zombie
Za: Sumac & Moor Mother, Steve Von Till, Chat Pile, Dodheimsgard, Doosekader, OXN, pageninetynine
Zo: Bo Ningen, Midwife, Steven Von Till, Michael Gira & Kristof Hahn, Big Brave, Vuur & Zijde

Dus als ik het zo zie heeft mijn voorkeur iets meer die donderdag en vrijdag. Zaterdag vind ik voor mij de minste dag, en zondag is uiteindelijk ook niet super voor mij, mja de soort van Swans wil ik ook eigenlijk niet missen.
Goed om te zien dat je ook geïnteresseerd bent in gigantisch veel! Haha. Zou van dit lijstje inderdaad ook wel de donderdag kiezen als ik uit die twee dagen moest kiezen. Steve von Till is altijd bijzonder, Xiu Xiu als eerste keer op Roadburn, comeback van Kylesa, exclusieve set van The Body & Dis Dif en envy en Oranssi Pazuzu zijn altijd keihard. Zitten ook meer Nederlandse/Belgische acts op die vrijdag, dus die kan je altijd nog vaker zien.

Ik zit zelf op dit als must-sees. Moet nog wel wat inluisteren, maar dit wordt toch besr hels als ik zou gaan, haha.
Do: envy, Oranssi Pazuzu, Xiu Xiu, otay: onii, FIRE! en Kylesa
Vr: Throwing Bricks & Ontaard, envy, Warrington Runcorn New Town Development Plan, Harvestman, Midwife & Vyva Melinkolya, Messa, GNOD & White Hills, New Age Doom (ft. Tuvaband) en Silver Godling
Za: SUMAC & Moor Mother, Kaukolampi, Midwife, Steve von Till, Chat Pile, Dødheimsgard, Kuunatic, Grey Aura, One Leg One Eye, ØXN, Ora Cogan, Vyva Melinkolya, Witch Club Satan en Tristwch y Fenywod
Zo: Bo Ningen, Midwife, Michael Gira & Kristof Hahn. Big Brave, Cinder Well, Ponte del Diavolo, Violent Magic Orchestra en Vuur & Zijde

Dat is een beetje wat ik heb ik met Roadburn. Het is juist enorm sterk in de breedte, stuk voor stuk goede acts maar eigenlijk ook niet heel snel 1 act waarvoor nu ik speciaal mijn ticket koop. De kwaliteit van Roadburn komt naar mijn mening tot zijn recht als je 4 dagen gaat ipv 1 of 2 dagen. Mja ticket is niet goedkoop en er spelen voor mij andere zaken waarom ik nu geen 4 daagse ticket nu ticket wil kopen. Ik zie genoeg ruimte om op een laat moment een ticket te kopen.

• Leuk
Waarderingen: Spook en wenteldave

Users who are viewing this thread