Alcatraz Open Air 2025

Vond TDEP die heel Calculating Infinity speelden toch ook een leuke toevoeging
Ik vond die zeer goed zelfs , maar het is toch een redelijk extreme band voor de Lokerse. In het publiek waren er toch veel mensen die niet echt mee waren.

Confused What The GIF by Sesame Street

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik vond die zeer goed zelfs , maar het is toch een redelijk extreme band voor de Lokerse. In het publiek waren er toch veel mensen die niet echt mee waren.

Het is inderdaad vrij niche, maar anderzijds toch ook een gereputeerde cultband die al 7 jaar niet meer in België had gespeeld. Aangevuld met Frank Carter, die live altijd vermakelijk is, ben ik toch van mening dat het wel iets meer was dan enkel Korn aangevuld met wat rommel.

Het is inderdaad vrij niche, maar anderzijds toch ook een gereputeerde cultband die al 7 jaar niet meer in België had gespeeld. Aangevuld met Frank Carter, die live altijd vermakelijk is, ben ik toch van mening dat het wel iets meer was dan enkel Korn aangevuld met wat rommel.
Zeker wel met Frank Carter / TDEP & Korn , 3 goede tot zeer goede shows gezien. Heb het al met minder moeten doen op Lokerse metaldagen

Het werd ook niet aangekondigd als een metaldag. En denk dat het daar wel verkeerd zat, de meesten hier verwachtte een 'metal' dag terwijl we met Frank Carter, nova twins, the warning,... Meer een combinatie tussen metal en hedendaagse rock kregen.

En hoe goed tdep is, dit is een niche band die normaal nooit mainstage staat. Leek mij gewoon volledig misplaatst.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
John Smith Rock (FI) (17 - 19 juli) Assemble The Chariots - Borknagar (y)- Cemetery Skyline - Kilpi - Moon Shot - Omnium Gatherum - Phil Campbell And The Bastard Sons - Turmion Katilot - Within Temptation (y)
Eerste keer dat ik Borknagar zie verschijnen op een 2025 festival lineup

465181394_18376031101100435_1296152355453991822_n.jpg

Boarstream Open Air (DE) (18-19 jul) Heimdall's wacht - Nornir - Requiem - Thy Light

Baltic Open Air (DE) (21 - 23 Aug) Gloryhammer - Keops - Mono Inc. - Stahlzeit (y)- Stainless Steel - Subway To Sally - Tanzwut - Vanaheim (y) - Versengold
456330214_936462088508041_8220531731733348183_n-min.jpg

Kaltenbach Open Air
(DE) (21 - 23 Aug) veel dat ik niet ken Atrox Trauma - Cremation - Doomas - DAARK - Horna - Plaguepreacher - Severe Torture - Skyforger maar ze hebben wel Vader (y)
464837187_1091659492314591_6832207946135104887_n.jpg

Neuborn Open Air (DE) (29 - 30 aug) April Art - Ellende - Lacrima's Profoundere
464465201_18286148320233331_4481896010858410902_n.jpg

John Smith Rock (FI) (17 - 19 juli) Assemble The Chariots - Borknagar (y)- Cemetery Skyline - Kilpi - Moon Shot - Omnium Gatherum - Phil Campbell And The Bastard Sons - Turmion Katilot - Within Temptation (y)
Eerste keer dat ik Borknagar zie verschijnen op een 2025 festival lineup

Bekijk bijlage 10957

Boarstream Open Air (DE) (18-19 jul) Heimdall's wacht - Nornir - Requiem - Thy Light

Baltic Open Air (DE) (21 - 23 Aug) Gloryhammer - Keops - Mono Inc. - Stahlzeit (y)- Stainless Steel - Subway To Sally - Tanzwut - Vanaheim (y) - Versengold
Bekijk bijlage 10954

Kaltenbach Open Air (DE) (21 - 23 Aug) veel dat ik niet ken Atrox Trauma - Cremation - Doomas - DAARK - Horna - Plaguepreacher - Severe Torture - Skyforger maar ze hebben wel Vader (y)
Bekijk bijlage 10955

Neuborn Open Air (DE) (29 - 30 aug) April Art - Ellende - Lacrima's Profoundere
Bekijk bijlage 10956
Mooi overzicht weer Johan, dank! Vader en Ellende wil ik wel eens zien, Vanaheim is niet helemaal mijn genre maar werkte live erg goed op Graspop '23 dus ook welkom wat dat betreft. Borknagar is wat mij betreft de beste band van alles wat je noemt, maar was zowel op Graspop als op Samhain live niet heel denderend begreep ik (Graspop uit eigen ervaring, Samhain van horen zeggen) dus kan nu niet zeggen dat ik daar super enthousiast van word helaas...

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Mooi overzicht weer Johan, dank! Vader en Ellende wil ik wel eens zien, Vanaheim is niet helemaal mijn genre maar werkte live erg goed op Graspop '23 dus ook welkom wat dat betreft. Borknagar is wat mij betreft de beste band van alles wat je noemt, maar was zowel op Graspop als op Samhain live niet heel denderend begreep ik (Graspop uit eigen ervaring, Samhain van horen zeggen) dus kan nu niet zeggen dat ik daar super enthousiast van word helaas...
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vond het erg gaaf.

Ik vond die wel goed op Graspop heb die een 9 gegeven, op die dag was voor mij enkel Pendulum nog beter.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vond het erg gaaf.
Ik vond die wel goed op Graspop heb die een 9 gegeven, op die dag was voor mij enkel Pendulum nog beter.
Oh, okay. Voor mij was het een 7,5 op Graspop, niet slecht maar kon beter. En weet niet van wie ik dan een ietwat teleurgestelde reactie hoorde op hun Samhain show, daar was ik zelf niet bij natuurlijk. Maar fijn dat het voor jullie wel goed was, als ze er staan toch nog maar eens een kans geven dan, want op album vind ik ze wel heel goed.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Oh, okay. Voor mij was het een 7,5 op Graspop, niet slecht maar kon beter. En weet niet van wie ik dan een ietwat teleurgestelde reactie hoorde op hun Samhain show, daar was ik zelf niet bij natuurlijk. Maar fijn dat het voor jullie wel goed was, als ze er staan toch nog maar eens een kans geven dan, want op album vind ik ze wel heel goed.
Ok net op tijd gecorrigeerd dan, niet vergeten dat je nog een voorwaardelijke wall of death staan hebt en nog altijd in de proeftijd zit ;)

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Ik denk niet dat je het van mij hebt gehoord, maar ik vond ze 2x best teleurstellend. Zowel op Graspop als Samhain stond het geluid bij de start vreselijk afgesteld, werd bij beide shows wel (gedeeltelijk tot grotendeels) gecorrigeerd, maar er lijkt telkens vanalles te wringen aan hun samenspel en samenzang live.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Dr. Hannibal
De start was inderdaad wat moeizaam te noemen, maar de combo Summits/Winter Thrice zorgden voor de dikste laag kippenvel op mijn armen in het hele weekend. Vooral de laatste paar minuten van Summits is zo mooi en werkte live voor mij ook meer dan uitstekend.

Ik denk niet dat je het van mij hebt gehoord, maar ik vond ze 2x best teleurstellend. Zowel op Graspop als Samhain stond het geluid bij de start vreselijk afgesteld, werd bij beide shows wel (gedeeltelijk tot grotendeels) gecorrigeerd, maar er lijkt telkens vanalles te wringen aan hun samenspel en samenzang live.
Ja, daar herken ik me wel in. Ben ik in ieder geval niet de enige 😅 had net nog even mijn eigen Graspop verslag erbij gepakt om te checken of ik geen dingen door elkaar haalde, daar hetzelfde commentaar op het geluid inderdaad, schreef wel dat ik de stemmen live fijn vond klinken, maar inderdaad het samenspel van het geheel bleef wat stroef.

Blijft apart hoe verschillend dezelfde show op verschillende mensen over kan komen…

• Leuk
Waarderingen: johanra
Ja, daar herken ik me wel in. Ben ik in ieder geval niet de enige 😅 had net nog even mijn eigen Graspop verslag erbij gepakt om te checken of ik geen dingen door elkaar haalde, daar hetzelfde commentaar op het geluid inderdaad, schreef wel dat ik de stemmen live fijn vond klinken, maar inderdaad het samenspel van het geheel bleef wat stroef.

Blijft apart hoe verschillend dezelfde show op verschillende mensen over kan komen…

Dacht dat @Loek123 dat ook had, of bij een andere band misschien, maar kan me zoiets herinneren gelezen te hebben

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Bingo, het ging om zijn berichtje in de Graspop whatsapp groep idd, wat ik me herinnerde 👍🏼
Dat klopt ja dat was ik. Het was niet persee slecht, maar had er vrij hoge verwachtingen van die ze niet bepaald waar hebben kunnen maken. Vooral bij de start was het geluid inderdaad erg slecht, en later werd het wel beter. ik vond echter tot het einde van het optreden de vocals van de bassist nauwelijks hoorbaar en ook gewoon niet heel sterk. de nummers waar de toetsenist de zang voor zijn rekening nam klonken erg goed, en wel vergelijkbaar met op album. erg jammer van die bassist dus, geen idee waar dat dan aan ligt maar heb van anderen begrepen dat dit bij elk optreden wel een probleem is. hij was blijkbaar ook clean vocalist bij Dimmu Borgir dus aan ervaring geen gebrek.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread