DE Rock Am Ring / Rock Im Park 2025

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.871
6.109
Faithless kan misschien op een bepaalde manier toch nog werken denk ik. Gezien de vocalen technisch gezien niet veranderen, alleen de live ervaring zal minder zijn lijkt me. Wat betreft Linkin Park vind ik het wel een beetje de plank misslaan hoor. Dat gaat dan echt als een LP coverband lijken en het is niet echt dat je kan zeggen dat je Linkin Park live hebt gezien... zeker een vrouwelijk vocalist veranderd heel de immersie van de band lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
253
562
Het ligt er wat mij betreft helemaal aan hoe het wordt opgezet en gecommuniceerd.
Zo is 'hier is de nieuwe Chester' of 'ervaar LP in een nieuw jasje' geen goed verhaal, daar voel ik ook niets voor.
Maar als de band nou stelt dat zij zelf verbonden zijn met de muziek en dit heel graag ten gehore willen brengen, of Chester juist willen herdenken door de nummers met een andere zanger(es) te spelen, is het een heel ander verhaal.

Het is een beetje zoals een vega-hamburger. Als je het 1-op-1 vergelijkt met een vleeshamburger dan is het sowieso een slechte ervaring, want het is niet te vergelijken. Als je het ziet als een alternatief, waar je óók van kan genieten, kan het ineens heel goed zijn.
Ligt er helemaal aan vanuit welke hoek je het bekijkt ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.871
6.109
Zang blijft toch de moeilijkste vervanging in een band die er is. Als de vocalist veranderd krijg ik al snel coverband gevoel bij. En als ze dan gelijk gaan aimen voor een headline spot zou dat nogal jammer zijn.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.483
8.727
Zang blijft toch de moeilijkste vervanging in een band die er is. Als de vocalist veranderd krijg ik al snel coverband gevoel bij. En als ze dan gelijk gaan aimen voor een headline spot zou dat nogal jammer zijn.

Ben het met je eens dat zang het moeilijkst te vervangen is, maar even los van op wat voor spot een band terecht komt:
Gevoelsmatig zijn er zo veel bands waarbij de zanger is veranderd door de jaren heen en natuurlijk niet elke vervanging is even goed, maar er zullen genoeg voorbeelden zijn waarbij een band met nieuwe zanger succesvol uitpakt.

Linkin Park heeft dan gewoon de pech dat ze een grote, bekende band zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: MasterJub

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
276
336
Ben het met je eens dat zang het moeilijkst te vervangen is, maar even los van op wat voor spot een band terecht komt:
Gevoelsmatig zijn er zo veel bands waarbij de zanger is veranderd door de jaren heen en natuurlijk niet elke vervanging is even goed, maar er zullen genoeg voorbeelden zijn waarbij een band met nieuwe zanger succesvol uitpakt.

Linkin Park heeft dan gewoon de pech dat ze een grote, bekende band zijn...

Eagles hebben dat bijvoorbeeld wel goed opgevangen in mijn ogen, maar de vocals van Chester zijn zó uniek dat welke vervanger dan ook, dit amper geloofwaardig kan overbrengen. Misschien een wat minder bekende metalcore zanger.

Maar zoals ook al benoemd wordt hierboven, je zou het dan echt als een LP 2.0 moeten zien, waarbij ze de LP met Chester ook niet proberen na te bootsen. Wellicht kan het dan nog wat worden, maar ik hou m'n hart vast.

Heb ze gelukkig nog wel mét Chester gezien op Pukkelpop 2015🫶
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.400
6.083
Heb Linkin Park wel een aantal keer live gezien, maar die hebben me live nooit weten te overtuigen. Vooral nooit echt tevreden over hun keuze setlist. Beste keer was wel RW2017. Minste keer 2011 waar het erg duidelijk was dat er te veel werd gebruik gemaakt van een tape. Ook Pkp2015 vond ik echt niet goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: redondo28

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.483
8.727
Eagles hebben dat bijvoorbeeld wel goed opgevangen in mijn ogen, maar de vocals van Chester zijn zó uniek dat welke vervanger dan ook, dit amper geloofwaardig kan overbrengen. Misschien een wat minder bekende metalcore zanger.

Maar zoals ook al benoemd wordt hierboven, je zou het dan echt als een LP 2.0 moeten zien, waarbij ze de LP met Chester ook niet proberen na te bootsen. Wellicht kan het dan nog wat worden, maar ik hou m'n hart vast.

Heb ze gelukkig nog wel mét Chester gezien op Pukkelpop 2015🫶

De truc zit hem dan ook in het niet exact na willen doen van een vorige zanger, zoals je ook aan geeft zie ik.

Maar verder is niemand verplicht om naar een hernieuwde versie te gaan net als dat de band niet verplicht is om niet verder te mogen gaan. Ik snap dat iedereen er een mening over heeft, maar de band hoeft zich toch tegen niemand te verantwoorden en moet dit gewoon kunnen doen
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Rockbeer

lycaross

Nieuw lid
27 aug 2024
1
0
Deryck Whibley (Sum41) heeft woensdag ook een announcement ik ben benieuwd.

Mike heeft na de dood fan Chester wel eens samen met Sum41 Faint live gespeeld. Faint - Sum41 met Mike Shinoda

Ik ben vooral benieuwd want Sum41 had hun “laatste” tour dit jaar. Gelukkig weten we morgen meer.
 

Bijlagen

  • IMG_4121.jpeg
    IMG_4121.jpeg
    315,7 KB · Weergaven: 5

mart1234

Support act
27 nov 2019
909
394
Linkin park word hem niet en ben überhaupt benieuwd of ze bij elkaar gaan komen
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Aangezien Rock Am Ring een aankondiging doet om 16 h 00 en Linkin Park pas komt met nieuws rond 20 h 00: zou Rock Am Ring misschien niet elke 20 minuten ofzo een naam droppen om dan groots te eindigen om 20 h 00? Allee er al vanuit gaande dat Linkin Park haar aankondiging gaat over een reünietour eh en dat ze dan ook al op RAR spelen hé :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.731
8.644
Aangezien Rock Am Ring een aankondiging doet om 16 h 00 en Linkin Park pas komt met nieuws rond 20 h 00: zou Rock Am Ring misschien niet elke 20 minuten ofzo een naam droppen om dan groots te eindigen om 20 h 00? Allee er al vanuit gaande dat Linkin Park haar aankondiging gaat over een reünietour eh en dat ze dan ook al op RAR spelen hé :D
mijn gok is dat die twee aankondigingen gewoon niets met elkaar te maken gaan hebben
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.458
698
Vooral ook omdat ze een pakketje namen gaan lossen. Als ze effectief bij de allereerste data van die reunie zitten, dan zou je toch een afzonderlijke aankondiging verwachten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.765
9.713
Dit worden gewoon wat losse namen toch, zonder meer? Korn als grotere en nog een handjevol anderen.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken