Albums van 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Vertel mij de parels. Ik mis ze vooralsnog deze week. Ook Eefje vind ik wat vlakkig, ik mis die 2 knallers die haar albums altijd erg goed doen.
Gurriers is geweldig, Eefje is over de hele lijn ook echt een enorm mooi album. Nilufer Yanya en Floating Points.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
386
301
Nilüfer Yanya en Floating Points op de agenda voor mij eenmaal ik terug ben van vakantie volgende week. Zal Gurriers ook toevoegen na al die lovende recensies hier
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.187
13.383
Haha. Vorige week all over again. Bon, maar eens beginnen met Deadletter.

Jungle By Night - Synergy
Eefje de Visser - Heimwee
Flotsam and Jetsam - I Am the Weapon
The Jesus Lizard - Rack
Julie - My Anti-Aircraft Friend
My Brightest Diamond - Fight the Real Terror
Nilüfer Yanya - My Method Actor
Porches - Shirt
Snow Patrol - The Forest Is the Path
Zetra - Zetra
Terra Spencer - Sunset
Alain Apaloo - Naked
Vrengt - Sikkere passasjerer (EP)
Raven Black - Raven's Diary
Deadletter - Hysterical Strength
Motorpsycho - Neigh!!
Etran de l'Aïr - 100% Sahara Guitar
Marcin - Dragon in Harmony
Firtan - Ethos
Ginger Root - SHINBANGUMI
Trygve Seim & Frode Haltii - Our Time
Gurriers - Come And See
TR/ST - Performance
House of Protection - GALORE (EP)
Willie Watson - Willie Watson
Allegra Krieger - Art of the Unseen Infinity Machine
Foxing - Foxing
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

swissepfan

Support act
7 dec 2022
877
763
London Grammar vond ik de eerste twee albums heel goed, derde album (Californian Soil) vond ik wat saai en pakte me niet, dus ik was de band een beetje uit het oog verloren. Nu de nieuwe release eens geluisterd (toch handig dit topic, anders had ik hem volledig gemist) en dat klinkt wel weer fris en leuk. Ga ik vaker aan zetten!
Wow wat een magische plaat. Helemaal eens hiermee!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.545
1.782
Gurriers is geweldig, Eefje is over de hele lijn ook echt een enorm mooi album. Nilufer Yanya en Floating Points.
Gurriers ga ik ff checken. Nilufer ook maar checken dan, thnx. Door de ü associeerde ik het met Altin Gün en dat vind ik echt helemaal niks hahaha. Sorry dat ik zo ben.

Eefje vind ik na 4 luisterbeurten echt te vlak. die komt vooralsnog niet hoger dan 3*, naar misschien moet het nog landen. Al zie ik ook niet echt aanknopingspunten. Ben straks 4 weken op reis, m'n vorige reis werd gekenmerkt door Bitterzoet dus de nieuwe plaat heeft in ieder geval een goede timing.
 

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
335
358
Ben nog niet helemaal omver geblazen door de nieuwe Eefje, terwijl ik dat met Bitterzoet wel had. Misschien nog een extra luisterbeurt nodig.

De nieuwe Floating Points staat echter al voor de derde keer aan vandaag, die mag echt blijven 😍
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.868
3.218
Floating Points hier ook de winnaar van de dag. London Grammar verrast mij op dit mij op dit moment (niet per se fan), Gurriers klinkt lekker. Eefje weet hier ook niet te overtuigen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.887
4.029
Ook nieuw vandaag
Winterfylleth - The Imperious Horizon

Die mannen leveren weer een fijn album af, vooral het middenstuk vind ik ontzettend sterk.
Titeltrack 'The Imperious Horizon' geeft na een stevige albumstart de nodige ademruimte en variatie waar Winterfylleth weer eens toont dat ze zoveel schoonheid kunnen brengen, dit wordt verder gezet met 'in silent grace'. Alan Averill van Primordial verzorgt hier de guest vocals op een doomy, heel emotioneel geladen euuh... ballad... de combinatie van hun stemmen werkt erg mooi (die solo versie die ook wordt meegegeven op het einde vind ik daardoor niet bepaald een meerwarde). Het vervolg van het album haalt dan misschien niet meer dit niveau van verbluffing, maar zet het hele album wel mooi verder. Een album zoals ik ze graag heb, melodieus, verrassend, ontwapenend, maar ook smerig en rauw!

Net zoals een film soms vraagt om opnieuw gezien te worden omdat je dan weet waar het verhaal naartoe gaat, heb ik hier hetzelfde gevoel. Dat verfrissende middenstuk vraagt om het begin van het album opnieuw luisteren, wetende wat daarna nog gaat komen. Maar eveneens om de laatste nummers nog eens met een ander soort aandacht te kunnen luisteren. Dat is altijd een goed teken!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.371
3.393
Haha. Vorige week all over again. Bon, maar eens beginnen met Deadletter.

Jungle By Night - Synergy
Eefje de Visser - Heimwee
Flotsam and Jetsam - I Am the Weapon
The Jesus Lizard - Rack
Julie - My Anti-Aircraft Friend
My Brightest Diamond - Fight the Real Terror
Nilüfer Yanya - My Method Actor
Porches - Shirt
Snow Patrol - The Forest Is the Path
Zetra - Zetra
Terra Spencer - Sunset
Alain Apaloo - Naked
Vrengt - Sikkere passasjerer (EP)
Raven Black - Raven's Diary
Deadletter - Hysterical Strength
Motorpsycho - Neigh!!
Etran de l'Aïr - 100% Sahara Guitar
Marcin - Dragon in Harmony
Firtan - Ethos
Ginger Root - SHINBANGUMI
Trygve Seim & Frode Haltii - Our Time
Gurriers - Come And See
TR/ST - Performance
House of Protection - GALORE (EP)
Willie Watson - Willie Watson
Allegra Krieger - Art of the Unseen Infinity Machine
Foxing - Foxing
Elke week weer sla ik hier zeker 10+ albums op in mijn Spotify bibliotheek, maar uiteindelijk beluister ik meestal maar de helft en de rest belandt op de stapel. Ik moet dringend wat selectiever beginnen worden want alles volgen lukt nu eenmaal niet en die stapel begint buitenaardse proporties aan te nemen 😁
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.369
Years That Fall and Never Really Tire vind ik persoonlijk de hoogtepunten tot nu toe. Doen mij denken aan hun Eyes Open periode.
Na Never Really Tire haak ik af, die laatste nummers iets te gezapig. Tot dan sterker dan ik had verwacht eigenlijk.

Eefje erg mooi, London Grammar nog niet helemaal af geluisterd maar heel sterk tot nu toe weer. Gurriers niet weg van
 

micham

Playlistbediener
27 dec 2023
32
48
Ja je kan merken dat het festivalseizoen voorbij is! Naar welke releases van de komende tijd kijken jullie nog uit? Ik ben sinds vandaag zoals gezegd tevreden, Eefje de Visser al 4 keer geluisterd.
Als ik de geruchtenmolen mag geloven nog The Cure, Joost en Soulwax dit jaar......
 
  • Leuk
Waarderingen: dblauw

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.683
6.858
Die Gurriers plaat is echt top idd, zoals velen al gezegd hebben. Dank voor het aanprijzen. Ben toevallig vanavond weer terug in mijn studiestad Amsterdam, en in die tijd luisterde ik nog veel meer postpunk, dus past er helemaal bij 🙏🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.187
13.383
Die Gurriers plaat is echt top idd, zoals velen al gezegd hebben. Dank voor het aanprijzen. Ben toevallig vanavond weer terug in mijn studiestad Amsterdam, en in die tijd luisterde ik nog veel meer postpunk, dus past er helemaal bij 🙏🏻
Dan is de nieuwe OOR wel iets voor je! Sommen de beste honderd postpunkplaten ooit op.

Vind zelf Gurriers wel aardig, maar ook geen AOTY-materiaal, zoals sommigen zeggen. Daarvoor zijn er al te veel goede platen verschenen. Misschien beste postpunkplaat van het jaar?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.587
4.687
Dan is de nieuwe OOR wel iets voor je! Sommen de beste honderd postpunkplaten ooit op.

Vind zelf Gurriers wel aardig, maar ook geen AOTY-materiaal, zoals sommigen zeggen. Daarvoor zijn er al te veel goede platen verschenen. Misschien beste postpunkplaat van het jaar?
Wel grappig, die Gurriers plaat bevat maar liefst drie (!) nieuwe nummers. De rest was al uit. Wel, ik vind hen stilaan wel interessanter worden dan The Murder Capital, zeker live.
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Dan is de nieuwe OOR wel iets voor je! Sommen de beste honderd postpunkplaten ooit op.

Vind zelf Gurriers wel aardig, maar ook geen AOTY-materiaal, zoals sommigen zeggen. Daarvoor zijn er al te veel goede platen verschenen. Misschien beste postpunkplaat van het jaar?
Echt aan het genieten van de nieuwe OOR met de top 100 Post Punk albums. Ben nog niet heel lang fan van het genre dus heel veel te ontdekken in die lijst. Door Joy Division Unknown Pleasure steeds meer postpunk gaan luisteren en daardoor erg fan van Oude Editors, Fontaines D.C. en IDLES.

Dus voor mij persoonlijk doet IDLES - TANGK ook mee voor de titel beste postpunkplaat van het jaar. Maar die van Gurriers is ook erg lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: BeWario

BeWario

Gouden Tip
27 jun 2023
335
358
Echt aan het genieten van de nieuwe OOR met de top 100 Post Punk albums. Ben nog niet heel lang fan van het genre dus heel veel te ontdekken in die lijst. Door Joy Division Unknown Pleasure steeds meer postpunk gaan luisteren en daardoor erg fan van Oude Editors, Fontaines D.C. en IDLES.

Dus voor mij persoonlijk doet IDLES - TANGK ook mee voor de titel beste postpunkplaat van het jaar. Maar die van Gurriers is ook erg lekker.
Kan er iemand een goeie case maken voor het halen van een abbo op OOR? Vind vaak de reviews online tikkeltje zuur maar verder geen idee wat er verder in staat
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
63
67
Had me enorm verheugd op de nieuwe Foxing, maar kom er niet goed in... na het weekend nog maar eens proberen, weet nog niet helemaal wat ik er nou precies van vind.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken