Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.369
Oef, geen K pop fans hier precies 😂
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jij de Coachella 2023 headliner bij gaat plaatsen? Ik heb deze naam iig links laten liggen omdat ik ze te groot inschatte voor sub of noord afsluiter (net als een ander) en heb toen voor Raye gekozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.743
8.664
De laatste co-headliner die we toevoegen. Allereerst zal op de slotdag van het festival The Killers doorschuiven om de festivaldag af te sluiten.
Als nieuwe afsluiter van de Noordstage, in een co-headline constructie met The Killers, zal deze geweldige act spelen:

My Chemical Romance
Puur uit interesse, speelt deze band vaker wel eens waar ze niet de absolute headliner zijn?
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, ik volg die band niet zo. Maar dacht dus dat dat typisch zo'n band was die nergens geboekt wordt omdat ze willen headlinen en daar niet groot genoeg voor zijn in de meeste landen
 

TMS98

Campingartiest
29 jan 2024
56
62
Puur uit interesse, speelt deze band vaker wel eens waar ze niet de absolute headliner zijn?
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, ik volg die band niet zo. Maar dacht dus dat dat typisch zo'n band was die nergens geboekt wordt omdat ze willen headlinen en daar niet groot genoeg voor zijn in de meeste landen
Op de reünietour nog niet, voor dat ze uit elkaar gingen wel. Misschien in de toekomst ooit nog eens nu The Umbrella Academy afgelopen is
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.163
6.633
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jij de Coachella 2023 headliner bij gaat plaatsen? Ik heb deze naam iig links laten liggen omdat ik ze te groot inschatte voor sub of noord afsluiter (net als een ander) en heb toen voor Raye gekozen.
Noord, denk ik yup. Mbt Coachella denk ik dat dat wel een prestige dingetje was. Zij stelden vrij grote eisen, en hebben die ook gekregen. En tussen de lijnen door was het eigenlijk de bedoeling dat toen RiRi ging headlinen waarna BP doorschoof iirc. Hebben wel twee Ziggo's gevuld, maar een zaalshow voor specifiek hun fanbase is nog iets anders dan een vrij niche act die een major als PP zou headlinen. Ik plaats ze daarom qua feel en grootte een beetje in hetzelfde schuitje als Rosalía.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.287
Blackpink zou op Pinkpop wel echt headliner zijn imo. Niche of niet, die zijn echt te groot als afsluiter Noord of sub op main.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.369
Noord, denk ik yup. Mbt Coachella denk ik dat dat wel een prestige dingetje was. Zij stelden vrij grote eisen, en hebben die ook gekregen. En tussen de lijnen door was het eigenlijk de bedoeling dat toen RiRi ging headlinen waarna BP doorschoof iirc. Hebben wel twee Ziggo's gevuld, maar een zaalshow voor specifiek hun fanbase is nog iets anders dan een vrij niche act die een major als PP zou headlinen. Ik plaats ze daarom qua feel en grootte een beetje in hetzelfde schuitje als Rosalía.
In deze draft kan dat blijkbaar, maar ik vind het vrij stevig. Ik zie ze niet als iets anders dan headliner, ook op Pinkpop. Zoals je het nu hebt, staat Blackpink naast The Cure of Bruce Springsteen of tussen Post Malone en Blur. Het mag. maar zoals gezegd. Ik heb Blackpink niet gekozen vanwege te groot voor het tweede podium of sub.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.868
3.218
Ooh ja!?

Van welke band is dit dan?

Toen ik een jonge jongen was
Mijn vader nam me mee naar de stad
Ik krijg nu alweer kriebels hiervan en ik heb dat tikken echt maar een kwartier volgehouden voordat ik er klaar mee was en een andere manier begon te zoeken.
 
  • On fire
Waarderingen: EdsjeFCB

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.163
6.633
In deze draft kan dat blijkbaar, maar ik vind het vrij stevig. Ik zie ze niet als iets anders dan headliner, ook op Pinkpop. Zoals je het nu hebt, staat Blackpink naast The Cure of Bruce Springsteen of tussen Post Malone en Blur. Het mag. maar zoals gezegd. Ik heb Blackpink niet gekozen vanwege te groot voor het tweede podium of sub.
Voorlopig heb ik;

The Smile > The Cure
Paramore > TBA Noord

TBA sub > Post Malone
Peggy Gou > Blur

Sam Fender > Bruce
TBA Noord

Ik zou ze idd op Noord voor The Cure zetten. Ik kan het gewoon niet zo goed inschatten, en zoals gezegd schatte ik hen de grootte van Rosalía in. Ik kan ook een andere act kiezen, no problemo. :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.505
8.761
Puur uit interesse, speelt deze band vaker wel eens waar ze niet de absolute headliner zijn?
Ik zeg niet dat het niet zo is hoor, ik volg die band niet zo. Maar dacht dus dat dat typisch zo'n band was die nergens geboekt wordt omdat ze willen headlinen en daar niet groot genoeg voor zijn in de meeste landen

Geen idee, enige dat ik weet is dat er ooit eens een dikke discussie in het Pinkpop-topic was of ze nou wel of niet headliner zouden zijn, als ze er zouden staan. In deze voor mij een kwestie dat ik meer muziek ken van The Killers dan van MCR om de co-constructie zo te zetten dat The Killers afsluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.069
5.431
Voorlopig heb ik;

The Smile > The Cure
Paramore > TBA Noord

TBA sub > Post Malone
Peggy Gou > Blur

Sam Fender > Bruce
TBA Noord

Ik zou ze idd op Noord voor The Cure zetten. Ik kan het gewoon niet zo goed inschatten, en zoals gezegd schatte ik hen de grootte van Rosalía in. Ik kan ook een andere act kiezen, no problemo. :p
Ik heb al minder uitgebalanceerde dingen zien voorbijkomen
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.369
Voorlopig heb ik;

The Smile > The Cure
Paramore > TBA Noord

TBA sub > Post Malone
Peggy Gou > Blur

Sam Fender > Bruce
TBA Noord

Ik zou ze idd op Noord voor The Cure zetten. Ik kan het gewoon niet zo goed inschatten, en zoals gezegd schatte ik hen de grootte van Rosalía in. Ik kan ook een andere act kiezen, no problemo. :p
Dat zijn wel lekkere combi's eerlijk. The Smile - Blackpink - The Cure voelt voor mij als iets te aan zoals gezegd. Blackpink schat ik zelf groter in dan Rosalía (en die was dit jaar alweer te duur voor LL dacht ik?).

Kijk, ik zeg niet dat het niet mag. Gewoon lekker blijven doen. Het was vooral een antwoord op je waarom K-pop hier ziet zo populair was vanuit mij. Had je ze als headliner neergezet had je een hartje gekregen ;)
 
  • Wow
Waarderingen: Yannick

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.287
Voorlopig heb ik;

The Smile > The Cure
Paramore > TBA Noord

TBA sub > Post Malone
Peggy Gou > Blur

Sam Fender > Bruce
TBA Noord

Ik zou ze idd op Noord voor The Cure zetten. Ik kan het gewoon niet zo goed inschatten, en zoals gezegd schatte ik hen de grootte van Rosalía in. Ik kan ook een andere act kiezen, no problemo. :p
Blackpink > The Cure is echt te groot voor Pinkpop als in, ik zou het in het echt nooit zien gebeuren. Maar van mij hoef je ze niet te wisselen hoor.

Blur als afsluiter Noord verbaast me ook wel wat. Ik verwachtte die als co-head met Malone haha.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken