Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.504
8.761
Twee nieuwe namen. Het is dan wel geen vereiste of categorie die afgevinkt moet worden, maar dat maakt het niet minder speciaal!

We gaan terug in de tijd naar het begin van Pinkpop en strepen twee Nederlandse acts af van het lijstje die in de jaren 70 voor het eerst (en laatst) op Pinkpop stonden.

Van de állereerste editie: George Baker
En van de tweede en derde editie: Focus



@Timmetje en daarna @Yannick
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.163
6.633
Eén van de grootste dj's van het moment? Vibes all around met deze madam. 🎶 Nanananana nananana 🎶

peggy-gou-talk-ade-2024-kirstenvansanten.jpg


Peggy Gou!

En dan deze sympathieke patées die al twee keer op de planken van Pinkpop stonden, en voor het eerst in 2008..

eodm-web.png


Eagles Of Death Metal.

@warriorandweirdo 4x > ikke
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.869
2.666
Opnieuw een nachtelijke aankondiging. Maar dat vinden we absoluut geen probleem, als we deze vier briljante artiesten mogen aankondigen.

Herman Van Veen (North - zaterdag)


Paul Weller (North - zaterdag)


Chris Isaak (North - zondag)


Ellen Ten Damme (Tent - vrijdag)


Aangekondigd voor Pinkpop 2025 zijn:

Vrijdag 20 juni: Depeche Mode, The Smashing Pumpkins, Noah Kahan, Ellen Ten Damme, Roosbeef & Janet Livv
Zaterdag 21 juni: Kings Of Leon, Moby, The Vaccines, Paul Weller, Herman Van Veen, Young Fathers & Steven Wilson
Zondag 22 juni: Taylor Swift, Lizzy McAlpine, Chappell Roan, Loyle Carner, Chris Isaak, Sigrid, Yves Tumor & High Vis


@Yannick
@Timmetje
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.658
7.369
Opnieuw een nachtelijke aankondiging. Maar dat vinden we absoluut geen probleem, als we deze vier briljante artiesten mogen aankondigen.

Herman Van Veen (North - zaterdag)


Paul Weller (North - zaterdag)


Chris Isaak (North - zondag)


Ellen Ten Damme (Tent - vrijdag)


Aangekondigd voor Pinkpop 2025 zijn:

Vrijdag 20 juni: Depeche Mode, The Smashing Pumpkins, Noah Kahan, Ellen Ten Damme, Roosbeef & Janet Livv
Zaterdag 21 juni: Kings Of Leon, Moby, The Vaccines, Paul Weller, Herman Van Veen, Young Fathers & Steven Wilson
Zondag 22 juni: Taylor Swift, Lizzy McAlpine, Chappell Roan, Loyle Carner, Chris Isaak, Sigrid, Yves Tumor & High Vis


@Yannick
@Timmetje
Stuk voor stuk raak!
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.163
6.633
Drie keer is scheepsrecht, al komen ze terug! In 2025! Negen jaar na hun laatste passage.

21694_Doe_Maar_94390.jpg


Doe Maar.

(Ik twijfel wel nog qua plaats dat ik ze moet geven, derde laatste op Zuid of voorlaatste op Noord. Imo vind ik sub/Noord afsluiter wat te hoog gemikt, thoughts?)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.120
1.344
Drie keer is scheepsrecht, al komen ze terug! In 2025! Negen jaar na hun laatste passage.

21694_Doe_Maar_94390.jpg


Doe Maar.

(Ik twijfel wel nog qua plaats dat ik ze moet geven, derde laatste op Zuid of voorlaatste op Noord. Imo vind ik sub/Noord afsluiter wat te hoog gemikt, thoughts?)
Sub/Noord afsluiter hoeft voor mij ook niet, heb wat dezelfde inschatting als jou precies
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.303
7.286
Drie keer is scheepsrecht, al komen ze terug! In 2025! Negen jaar na hun laatste passage.

21694_Doe_Maar_94390.jpg


Doe Maar.

(Ik twijfel wel nog qua plaats dat ik ze moet geven, derde laatste op Zuid of voorlaatste op Noord. Imo vind ik sub/Noord afsluiter wat te hoog gemikt, thoughts?)
Het laatste optreden van Doe Maar was in 2021. De band bestaat niet meer sinds de dood van Henny Vrienten. Die mogen helaas niet gekozen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.504
8.761
De laatste co-headliner die we toevoegen. Allereerst zal op de slotdag van het festival The Killers doorschuiven om de festivaldag af te sluiten.
Als nieuwe afsluiter van de Noordstage, in een co-headline constructie met The Killers, zal deze geweldige act spelen:

My Chemical Romance

Waarmee we als Noord & Zuid afsluiters per dag het volgende schema hebben:

Vrijdag: Within Temptation & Muse
Zaterdag: John Mayer & Toto
Zondag: My Chemical Romance & The Killers


Dan voegen we als tweede naam van deze aankondiging de laatste benodigde Nederlandse naam toe om aan het minimum van tien te komen (dat niet betekent dat er geen extra Nederlandse namen meer bij komen!).

Nog nooit op Pinkpop, maar wel een geweldig muzikant:

Stef Bos


@theblackmadness en daarna @Tinus101
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Brian en theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Paddy