Verzameltopic overige Belgische festivals 2024

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.793
1.004
Wat een festivalweekend van weelde:
- M-Idzomer in Leuven met Kruder & Dorfmeister, Girls In Hawaii, Novastar, Explosions In The Sky.
- Eerste weekend Lokerse Feesten.
- Suikerrock/pop Tienen.
- 50 jaar Festival Dranouter
- Ronquières met Pixies, Phoenix, Vitalic, Shaka Ponk.
- Campo Solar met vooral veel namen van eigen bodem.
- Reggae Geel met de halve familie Marley.
- Dance-D-Vision en eerste weekend WeCanDance voor wie nog een beetje wilt dansen.

Nog een boel gratis festivals met Bruudruuster Rock, Absolutely Free Festival, Fonnefeesten, Dioniss, Katse Feesten en Mini Rock Denderhoutem.

Heb ik nog een festival vergeten?

Ikzelf kies dit weekend voor Brakrock met Alkaline Trio, Zebrahead, Descendents, Talco, Less Than Jake en zoveel meer.
+ 2 Sportpaleizen Timberlake. Geen festival, maar toch een goede 30.000 man (ongeveer?) die naar daar trekt (en misschien afgesnoept is van bepaalde festivals).
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke en yannickd

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Ik zat te kijken naar het Absolutely Free Festival voor The Murder Capital. Zijn er mensen die ervaring hebben met de camping? Ik zie dat je losse campingtickets kunt kopen voor de vrijdag en de zaterdag, betekent dat ook dat je op zaterdag aan kunt komen en nog makkelijk een plekje kunt vinden?
Nou, ik ben onderweg. Het plan was om er inmiddels al te zijn, maar door een reeks tegenvallers ben ik er pas tegen 16:00. Is er nog wel plek op de camping?
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
377
189
Hoe zal het terrein van Suikerrock erbij liggen op de tweede dag? Gaat het om een bietenveld of om een verhard terrein?
Hoe snel kan je van de zijpodia (palace, cube) gaan naar het hoofdpodium?
In welke orde van grootte liggen de prijzen voor het eten: kan men bepaalde voorbeelden geven? Is er voldoende variatie of gaat het meer om fast food?

Even een feedback zelf van Reggae Geel waar ik vrijdag was:
Einde van de avond was het terrein heel drassig, je moest oppassen bij het verlaten van het terrein En gegarandeerd vuile schoenen en onderste broekspijpen..
Voor de eerste keer een verlichte zandbinnenweg waardoor je korter rechtstreeks vanuit de autoparking naar het festivalterrein gaat.
Gratis oplaadkaart zonder kosten. 3,40 Euro voor de basisdranken maar braadworst aan 8,50 kebab of friet met stoofvlees meer dan tien euro.
Leuk volk met veel Nederlanders, goede sfeer en goede muziek.
Een jamaicaanse presentator die de acts aan elkaar praatte wat leuker is dan de zoveelste BV die de intro verzorgt van de bands.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Inderdaad makkelijk een plekje gevonden op de camping! Ik wist dat het kleinschalig zou zijn, maar het is wel écht een kleine camping, inderdaad. Leuk!

Ben wel slecht voorbereid. Iemand nog tips voor vanavond, behalve The Murder Capital? Ik ken verder van de line-up alleen Marathon goed
 
  • Leuk
Waarderingen: fiesta

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
462
525
Inderdaad makkelijk een plekje gevonden op de camping! Ik wist dat het kleinschalig zou zijn, maar het is wel écht een kleine camping, inderdaad. Leuk!

Ben wel slecht voorbereid. Iemand nog tips voor vanavond, behalve The Murder Capital? Ik ken verder van de line-up alleen Marathon goed
Snapped ankles en sheer mag staan ook op mijn lijstje naast TMC en Marathon
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFMC

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
199
473
Snapped ankles en sheer mag staan ook op mijn lijstje naast TMC en Marathon
Nog een stem voor Snapped Ankles. Dat wordt echt een feestje.

Ik vind AFF ook echt verrassend leuk. Nóg veel kleiner dan ik had verwacht. En rustig op het terrein ook. Behalve voor de eitjes op de camping heb ik nergens een seconde hoeven wachten, de warmste festivaldouche ooit en wat een fijne mensen overal. Echt een soort walhalla na alle grote festivals. Soort buurtfestival vibes, maar dan met een affiche vol prachtige namen in plaats van de plaatselijke coverband. Aan de andere kant snap ik totaal niet hoe dit festival in dit economische en politieke klimaat nog uit kan, maar ik hoop dat het nog heel lang blijft.
 

SanderFMC

Randprogramma
1 jul 2022
185
269
Qua festivalervaring is AFF wel heerlijk relaxt. Rustige camping, waar je weliswaar 20 euro per dag voor betaald maar daar zitten meteen ontbijt en uitstekende douches bij inbegrepen. Gratis festivalentree. Geen drukte, alles dichtbij elkaar, geen stress om op tijd een plekje in een tent te vinden. Muntprijs van drie euro waar ze gewoon kwart liters bier voor schenken (vergelijk Lowlands/DTRH: €3,75 voor 0,2 liter).

Zoals iemand anders al aangaf, je vraagt je af hoe dit allemaal uit kan, maar wat een fijne ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko en fiesta

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.793
1.004
Hoe zal het terrein van Suikerrock erbij liggen op de tweede dag? Gaat het om een bietenveld of om een verhard terrein?
Beetje late reactie, maar het Bietenplein is geen echt bietenveld, maar een verharde parking naast de suikerfabriek!
 

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
122
134
Ja het was een super eerste dag. Goede bands gezien weer met Gurriers, Hotline TNT en Tramhaus als hoogtepunten.
Die waren zeker goed, maar ik vond Gilla Band echt ouderwets fantastisch. Heb ze ook wel eens minder gezien, maar het knalde direct met Fucking Butter, Going Norway en Lawman. Verder vond ik Lifeguard een positieve verrassing en DITZ juist weer een mindere beurt hebben dan gewend.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
122
134
De tweede dag AFF ook alweer een tijdje achter de rug. 14 bands gezien/geluisterd, waarbij Marathon voor mij echt de vetste en beste show neerzette. Ook Maria Iskariot was zeer aangenaam om naar te luisteren. Verder genoten van Humour, Holiday Ghosts en Affaire. The Murder Capital zit muzikaal prima in elkaar en de nummers zijn ook wel goed, maar de band staat met te veel hautaine op het podium met hun zonnebrilletjes. Ghostwoman, Lintworm, Sheer Mag, The Bony King of Nowhere, Lézard, Softboy en De Mond allemaal lekker beluisterd vanaf een bankje met een pintje.

Verder een prima sfeer, geen rijen, lekkere muziek en niet te dure pintjes. Zeker voor herhaling vatbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en DanielNedelko

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
239
432
Die waren zeker goed, maar ik vond Gilla Band echt ouderwets fantastisch. Heb ze ook wel eens minder gezien, maar het knalde direct met Fucking Butter, Going Norway en Lawman. Verder vond ik Lifeguard een positieve verrassing en DITZ juist weer een mindere beurt hebben dan gewend.

Wat een leuk festivalletje! Heel gemoedelijk en tof hoe ze met weinig middelen toch voor enige aankleding en sfeer zorgen (lampenkappen, fluor draadjes boven het podium etc).

Hotline TNT maar half meegepakt helaas, want wat ik zag was tof. Youniss was een hele aangename verrassing. Van Tramhaus en Gurriers had ik hoge verwachtingen en die losten zij ook in, waarbij ik wel moet zeggen dat de performance van Tramhaus voor mij veel sympatieker is dan die van Gurriers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken