DE Rock Am Ring / Rock Im Park 2025

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Eerst staan de logo bands alfabetisch, daarna de andere bands alfabetisch. En ik zou Powerwolf als logo band verwachten om eerlijk te zijn, toch zeker in Duitsland zoals Loek123 zegt. Lorna Shore het zelfde al wordt het dan misschien overkill aan logo bands. Die KIZ (zonder ze eigenlijk te kennen) had voor mij niet gemoeten. Maar eigenlijk ga ik tot hier toe zelfs niet gaan naar het festival denk ik (hoewel, als Exodus op ITG op een andere dag is dan Powerwolf op RAR dan zit daar misschien een leuke trip in)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.731
8.644
Die KIZ (zonder ze eigenlijk te kennen) had voor mij niet gemoeten.
Een hele berg aan Duitse zooi is wel echt iets dat je moet accepteren om ooit naar zo'n festival te kunnen gaan. Derde headliner is ook ieder jaar iets Duits waar niemand in de benelux ooit van gehoord heeft.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.364
1.443
Een hele berg aan Duitse zooi is wel echt iets dat je moet accepteren om ooit naar zo'n festival te kunnen gaan. Derde headliner is ook ieder jaar iets Duits waar niemand in de benelux ooit van gehoord heeft.
Ben onlangs voor Excrementory Grindfuckers helemaal naar een half gevuld parochiezaaltje (amper 150 man was er) in Zirndorf bij Nürnberg geweest 🤪

En totaal ander genre maar Feuerschwanz vind ik ook geweldig
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
69
40
Ik vind het wel een aardige drop. Blij dat Biffy weer gaat touren.
Afwachten wat de volgende 2 headliners worden. Iets Duits is wel aannemelijk, maar ook die vijver is niet zo groot.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.765
3.514
Ik vind het wel een aardige drop. Blij dat Biffy weer gaat touren.
Afwachten wat de volgende 2 headliners worden. Iets Duits is wel aannemelijk, maar ook die vijver is niet zo groot.
Elk jaar heb je wel Die Ärzte of Die Toten Hosen.
 

Festivalgek94

Playlistbediener
8 dec 2023
45
41
We willen komend jaar voor het eerst de oversteek maken naar Rock am Ring.
Wat zijn jullie ervaringen betreft camping en festival? En wat zijn gemiddeld de prijzen betreft eten en drinken?
We gaan al jaren als groep naar Pukkelpop maar na dit jaar toch besloten om eens Rock am Ring te proberen.
Zelf ben ik er 1x geweest maar wel maar 1 dag.
Rest van de groep is ook al eens geweest, maar in Mendig op de afgelaste editie ivm noodweer.
Erg benieuwd naar jullie ervaringen🤘
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
827
803
We willen komend jaar voor het eerst de oversteek maken naar Rock am Ring.
Wat zijn jullie ervaringen betreft camping en festival? En wat zijn gemiddeld de prijzen betreft eten en drinken?
We gaan al jaren als groep naar Pukkelpop maar na dit jaar toch besloten om eens Rock am Ring te proberen.
Zelf ben ik er 1x geweest maar wel maar 1 dag.
Rest van de groep is ook al eens geweest, maar in Mendig op de afgelaste editie ivm noodweer.
Erg benieuwd naar jullie ervaringen🤘
Te veel bars, prijs van eten valt goed mee, de gewone campings zijn heel basic.
 
  • Leuk
Waarderingen: Festivalgek94

BamischijfMetMayo

Campingartiest
4 jan 2024
52
72
We willen komend jaar voor het eerst de oversteek maken naar Rock am Ring.
Wat zijn jullie ervaringen betreft camping en festival? En wat zijn gemiddeld de prijzen betreft eten en drinken?
We gaan al jaren als groep naar Pukkelpop maar na dit jaar toch besloten om eens Rock am Ring te proberen.
Zelf ben ik er 1x geweest maar wel maar 1 dag.
Rest van de groep is ook al eens geweest, maar in Mendig op de afgelaste editie ivm noodweer.
Erg benieuwd naar jullie ervaringen🤘
Bier is makkelijk te scoren, de barren in die barrieres tussen het publiek is echt geweldig, nooit te ver moeten lopen voor bier.
Mocht je in voorste vak willen voor bepaald concert, zeker op tijd gaan wandelen ervoor, het is echt een eind wandelen en misschien wel even wachten.
Het is allemaal super simpel, geen aankelding, weinig gras om in te liggen, alles is best wel ver lopen. De mega lidl is erg fijn voor inkopen doen.

Verder misschien boeiend te proberen te gaan naar de 'Camping am Nürburgring'(https://www.camping-am-nuerburgring.de/) te gaan. is een normale camping (met stroom, douches en toiletten ). Hier hebben we de vorige keer gestaan, was eigenlijk wel erg chill. Je kan alleen niet boeken, dus je moet op tijd gaan en dan hopen dat er nog plek is. Vorige keer kwamen we op woensdag aan en er was nog redelijk wat plek. (maar ik weet niet of als je op donderdag/vrijdag wil gaan hoeveel plek er nog is.) Verwacht hier misschien nog meer overlast dan op de festival campings, want iedereen heeft die betaald voor stroom heeft ook wel muziek installaties. Volgens mij gaan de festival campings ook best wel vroeg al open, dus kans is dat als je laat gaat dat je niet echt dichtbij het festival staat.

Zelf zou ik niet zo snel meer gaan, tenzij er echt iets heel erg tofs/exclusief staat, het is te groot en te spartaans. Maar K.I.Z. in 2023 vond ik best een leuk feestje met al die duitsers, eigenlijk een veel betere de Jeugd van Tegenwoordig.
 

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
253
562
We willen komend jaar voor het eerst de oversteek maken naar Rock am Ring.
Wat zijn jullie ervaringen betreft camping en festival? En wat zijn gemiddeld de prijzen betreft eten en drinken?
We gaan al jaren als groep naar Pukkelpop maar na dit jaar toch besloten om eens Rock am Ring te proberen.
Zelf ben ik er 1x geweest maar wel maar 1 dag.
Rest van de groep is ook al eens geweest, maar in Mendig op de afgelaste editie ivm noodweer.
Erg benieuwd naar jullie ervaringen🤘
Ik vond RaR best een aardig festival. Campings zijn best verspreid, dus wees op tijd als je dichtbij wil staan. Ik stond op de achterste camping en was elke dag ongeveer 35min aan het lopen naar de ingang van het festival incl. een flinke heuvel oplopen.
Dat bij aankomst dan een grote Lidl staat waar je gelijk iets kouds kan halen en een maaltijdsalade/fruit/smoothie/broodje maakt dan veel goed. Wat ik ook deed was na het laatste optreden bij de Lidl weer wat voor het ontbijt halen de volgende dag, brood was dan nog vrij vers enzo en 's nachts blijft je drankje ook koud :)

Veel asfalt, opzich een prima indeling met 2 stages aan de voorkant van het terrein. De mainstage is aan de andere kant en heeft 3 vakken. Het is vrij smal, dus het is een lang stuk, en als je dus achteraan staat sta je ook echt ver weg. Enige minpunt voor mij is dat als je voor een band vooraan wil staan bij de mainstage er dus vroeg heen moet en in dat vak moet blijven. Daar kan je geen andere optredens meer meepakken ondertussen en je 'mist' dus bands (missen tussen aanhalingstekens, want het is natuurlijk je eigen keuze daar te staan). Zo wilde ik vooraan bij Muse en heb daarom Deftones op de andere stage niet kunnen meepakken (nog steeds klein beetje spijt van, al was Muse wel heeel gaaf).

Verder genoeg te drinken overal te halen. Het vega aanbod vond ik niet heel erg groot, dat was in 2022. Weet niet hoe het nu is.
Als het gaat regenen is het wel enigszins kritisch met parkeren. Het veld waar ik stond kwam ik al amper af toen het gemiezerd had. Maarja, bij elk festival parkeer je in het gras natuurlijk zo'n beetje. Prijzen verder gewoon vergelijkbaar met andere festivals. Die Lidl is overigens spotgoedkoop. Gewoon echte Lidl prijzen. Niet zoals sommige festivals een supermarktje neerpleuren en gewoon 2.50 voor een blikje cola vragen of 2eu voor een losse paprika enzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Flip

Nieuw lid
5 sep 2024
1
0
Ik heb op reddit gelezen dat artiesten die op Rock am Ring/Rock Im Park komen exclusief zijn voor Duitsland, en niet op andere festivals mogen optreden in Duitsland. Klopt dit? Of is dit alleen voor de headliners het geval?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.885
5.284
Ik heb op reddit gelezen dat artiesten die op Rock am Ring/Rock Im Park komen exclusief zijn voor Duitsland, en niet op andere festivals mogen optreden in Duitsland. Klopt dit? Of is dit alleen voor de headliners het geval?
bij BMTH staat er toch mainland europe in het tekstje
 

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
69
40
Ik heb op reddit gelezen dat artiesten die op Rock am Ring/Rock Im Park komen exclusief zijn voor Duitsland, en niet op andere festivals mogen optreden in Duitsland. Klopt dit? Of is dit alleen voor de headliners het geval?
Nee hoor niet altijd. Wel vaak qau festivals, maar niet qua losse.shows.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.872
6.111
Ik ben ook alleen in Mendig geweest (beide edities) nooit op de Ring zelf. Het is echt wel een andere festival cultuur dan hier. Men staat daar de hele week van te voren al op camping, met hele banken, geluidsinstallaties en andere gekke dingen. Ook zijn ze gek op het spel flunkybal (zoek maar op) dat ga je daar overal zien als dat nog steeds zo is.

Eten en drinken was vrij basic als je het vergelijkt met Nederland festivals. Maar goed dan praat ik dus wel over 8/9 jaar geleden.

Nu zijn mijn beide edities dus ook letterlijk en figuurlijk in het water gevallen ivm regen en onweer. Maar in de stukken dat het droog was vond ik het wel enorm vermakelijk. Dus kwa faciliteiten vond ik het minder dan dat het hier was. Maar kwa sfeer vond ik het wel een leuk festival, ze gaan echt los op alles en nog wat. In dat kader vond ik het wel weer sterker dan dat hier was.

En hoewel we er soms lachwekkend over doen, ik vond het best leuk om toen die jaren ook wat Duitse band mee te pakken. Zo heb ik in die 2 jaar wel veelal van die grote acts gezien van daar die daar tegenwoordig echt hoog op het affiche staan. Gewoon gaan als het je ding is kwa line-up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken