Best Kept Secret 2025

Ik las het lijstje van Processierups als wat hij allemaal graag op BKS zou zien. Dat was te snel gelezen, want deze lijst Roskilde-namen was gewoon ter kennisgeving.

Mijn reactie kwam voort uit het feit dat ik van die drop maar echt heel weinig graag op BKS zou zien. Iets te contextloos en wellicht misplaatst ;)

Enkel als ie op het podium blijft staan..
Doel je op het opgeklopte 'storm off the stage' verhaal van in de media van vorige week? 😅 Journalisten hebben daar weer lekker bezig geweest. Uiteindelijk was het toen gewoon het einde van de reguliere set, waarbij je uiteraard het podium even verlaat. Daarna wel gewoon Karma Police gebracht.

Maar waar ik eigenlijk niet per se veel van die solo tour verwachte, zijn die setlists echt verrukkelijk. Ook een onverwacht grote (en prachtige) stage productie die doet vermoeden dat het hier toch niet bij zal blijven.

Maar waar ik eigenlijk niet per se veel van die solo tour verwachte, zijn die setlists echt verrukkelijk. Ook een onverwacht grote (en prachtige) stage productie die doet vermoeden dat het hier toch niet bij zal blijven.
Klopt, echt heel wat vette Radiohead-songs die de revue mogen passeren. Lijkt me enorm de moeite, jammer dat het schijnbaar kortstondig is?

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar en mattman
Op basis van nieuwe albums in het afgelopen jaar zou ik de volgende artiesten wel plekje gunnen op BKS: Merce Lemon, Spiral XP, Waxahatchee, MJ Lendermann, Wunderhorse, Current Joys, Naima Bock, Grace Cummings, Ariella, Good Looks, Why Bonnie, Enumclaw, Susan O'Neill, Cowtown, Friko, Pouty, Anna Tivel, Jaws the Shark, Prim, Madi Diaz, Mary Timony, Katie Pruitt, Kim Richey, Jess Cornelius, Mondo Cozmo, Wild Pink, W.H. Lung, IST IST, Squint, Early Riser.
Niet gekeken naar tourschema's, dus geen idee wat realistisch is.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Hij was pissig en ik denk, even politiek buiten beschouwing gelaten, terecht. Iemand schreeuwt dwars door je show heen en dat is gewoon ontzettend naar. Wel mooi om dan af te sluiten met Karma Police.
Dwars door de show heen lijkt me ook nog mee te vallen, het is tijdens de toegift en ook niet tijdens een nummer. En Thom Yorke wordt al pissig om minder.

Denk dat jij hier perfect omschrijft hoe BKS momenteel programmeert en ik verwacht dat ze dit ook voor de komende editie zo gaan doen aangezien ze er de afgelopen twee jaar succes mee hebben gehad gezien de kaartverkoop. Zolang het programma voor de ontdekker zo goed blijft als vorig jaar hoor je mij niet klagen.

Als leek vind ik dat op twee paarden wedden (al zijn het natuurlijk niet zulke gescheiden groepen als we hier pretenderen) toch best een spannende strategie hoor. Ik schreef het eerder al: het is best een sloot geld als je het hele weekend de ONE niet ziet en vooral blijft plakken bij bandjes die je ook op een LOTD, London Calling of Misty Fields tegenkomt. Het zijn echt die sets in de TWO die het uiteindelijk toch afmaken. En ik kan me zo voorstellen dat dat andersom ook zo werkt. Als jij misschien voor Merol, DJVT en Paolo Nutini een kaartje koopt, en niet zoveel hebt met die rare onbekende namen op de andere stages, is het ook geen vetpot. Klinkt als een tricky balans om vast te houden in een tijd waarin je de boekingen toch al niet echt voor het uitkiezen hebt.

Mooie vooruitzichten in de geruchtentrommel;

LCD Soundsystem
Jamie xx
Beach House
Noah Kahan
HAIM
Fontaines DC
Anohni & The Johnsons
Wilco
FKA Twigs
Arca
IDLES
Beth Gibbons
RAYE
Paul Kalkbrenner
Caribou
TV On The Radio
Stereolab
Turnstile

Ik zie het trouwens wel gebeuren dat er iets speciaals met Tramhaus wordt gedaan ofzo. Toch wel echt dé Nederlandse post-punk band van het moment. Zou raar zijn om daar niet iéts mee te doen.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Nelios
Ik zie het trouwens wel gebeuren dat er iets speciaals met Tramhaus wordt gedaan ofzo. Toch wel echt dé Nederlandse post-punk band van het moment. Zou raar zijn om daar niet iéts mee te doen.
Die hebben dit jaar een prachtige spot in de TWO gehad, lijkt me niet dat ze die komend jaar opnieuw laten komen voor nog iets groters.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon
Verbaast mij enigszins dat Sam Fender hier de revue nog niet is gepasseerd. Blijkbaar groot genoeg om Rock Werchter te headlinen. Staat al in AFAS natuurlijk en Werchter is ook niet heel ver weg, maar ik wil hem ook weer niet helemaal uitsluiten.

Of is het zo dat hij in België veel bekender is dan hier?

Verbaast mij enigszins dat Sam Fender hier de revue nog niet is gepasseerd. Blijkbaar groot genoeg om Rock Werchter te headlinen. Staat al in AFAS natuurlijk en Werchter is ook niet heel ver weg, maar ik wil hem ook weer niet helemaal uitsluiten.

Geen signaal dat hij begin juni aan het touren is toch? In dat geval is er weinig reden om het hier te bespreken. Eerder voor later in juni/begin juli

Geen signaal dat hij begin juni aan het touren is toch? In dat geval is er weinig reden om het hier te bespreken. Eerder voor later in juni/begin juli
Er zit 3 weken tussen BKS en Werchter. Terwijl zijn laatst aangekondigde show van zijn tour op 19 maart in Brussel is. De vraag is dan vooral wat hij in de tussentijd aan het doen is. Kan best dat hij zijn rust pakt of een ander continent aandoet natuurlijk.

Die is hier wel al besproken, maar kans is groter dat ie richting Pinkpop of DTRH gaat.

Als BKS deze namen als TWO subs heeft dan doen de ONE headliners er voor mij eigenlijk al niet meer toe. Al mag Beach House voor mij dus ook wel een keer op ONE headlinen.

Beth Gibbons is (ondanks The Smile of PJ Harvey) voor mij op dit moment het concert van dit jaar. Ik vind het nog lastig om haar set voor te stellen op een festival, maar als het gebeurt dan graag in eenzelfde setting als met PJ Harvey dit jaar op TWO. Zij verdient wel echt een stille tent, anders werkt het niet.
Beth Gibbons is tot nu toe veruit mijn favoriete show van het jaar en heb alleen Nas en Fontaines DC nog te gaan. Weet niet zo goed of ik die show op een festival zou willen zien.

Er zit 3 weken tussen BKS en Werchter. Terwijl zijn laatst aangekondigde show van zijn tour op 19 maart in Brussel is. De vraag is dan vooral wat hij in de tussentijd aan het doen is. Kan best dat hij zijn rust pakt of een ander continent aandoet natuurlijk.
Op vakantie gaan en ver uit de buurt blijven tijdens BKS vind ik een goed advies voor hem.

Users who are viewing this thread