Pinkpop 2025

Ik heb wel een beetje t idee dat ze van de nieuwe artiesten wel degenen boeken die een beetje 13 in een dozijn zijn? Misschien dat Tate McRae anders is, die ken ik verder niet

Dit jaar gekozen voor Paaspop, vooral omdat de vrijdag van Pinkpop geen vrije dag is voor mijn kids.

Maar deze line-up vind ik echt top, ondanks dat het niet direct mijn smaak is. 3 headliners die ik zou willen zien, van de subheadliners heb ik een groot deel nog nooit gezien: Tate McRae, Weezer, TLDP, Faithless (ja echt ondanks 20jaar festivalervaring), Korn, Mark Ambor.

En voor tussendoor bandjes die meer bij mij passen: Bad Nerves, The Academic, Amyl, Soft Play, Sprints, The Warning

Ik hoop dat ze de trend door durven zetten meer richting pop, dan weer Foo Fighters, Pearl Jam, Metallica, Bruce Springsteen etc. (Muse hoort ook wel in dit rijtje 😇)

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en HaaEll
Niet meteen een worp waar ik euforisch van wordt maar toch enkele verrassingen. Tate McRae is mss leuk om mee te pikken. Faithless kan er gerust in. Adam Lambert jammer genoeg zonder Queen maar zijn setlist toont dat hij veel gekende hits covert om mee te zingen, en dan een hele hoop namen die ik niet ken en eens moet inluisteren. Er zat wel meer in, maar er moeten nog ongeveer 20 namen aangekondigd worden, dus wie weet...

Onder andere Kane, Goldband, Roxy Dekker, Afrojack, Guus Meeuwis Son Mieux en nog het een en ander aangekondigd voor Breda Live. Ongetwijfeld zit hier wel iets tussen wat ook naar Landgraaf afreist. Ik hoop op Son Mieux, maar vrees voor RD en Kane...

• Leuk
Waarderingen: Maria
Onder andere Kane, Goldband, Roxy Dekker, Afrojack, Guus Meeuwis Son Mieux en nog het een en ander aangekondigd voor Breda Live. Ongetwijfeld zit hier wel iets tussen wat ook naar Landgraaf afreist. Ik hoop op Son Mieux, maar vrees voor RD en Kane...
Die staan nagenoeg allemaal al op ParkCity Live

Ik vind deze line up ook echt leuk en zelfs verfrissend! Ben al jaren niet meer naar Pinkpop geweest en heb zin om weer te gaan! Hebben de tickets al binnen sinds het eerste setje namen. We gaan vooral voor de zaterdagnamen, Korn, Timberlake en Weezer.

Dit zijn mijn must sees of zou ik graag mee willen pakken:

Vrijdag:
Justin Timberlake
Weezer
Confidence Man

Benee
Mika
Personal Trainer
Bad Nerves

Zaterdag:
Olivia Rodrigo
The Last Dinner Party

Faithless
Joost
Amyl and the Sniffers
Cypress Hill
Soft Play
Sprints

Zondag:
Korn
Girl in Red
DeWolff
Kaiser Chiefs
Krezip
Bob Vylan

Ook wel benieuwd naar:
Tate McRae
Shaboozey
Adam Lambert
Hannah Mae
Purple Disco Machine

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Vusjke88 en piep
Hmmm voor mij een erg matige worp, zeker met enkel een zondag ticket. Had Warhaus er wel graag op de zondag bij gehad.
Ik snap deze worp gewoon niet zo, geloof ik. Geen artiesten die mensen nu over de streep trekken om een kaartje te kopen, toch? Of het moet zijn dat Tate en Alessi heel hot zijn onder de jongeren? Ik kende Tate alleen van naam, inmiddels geluisterd en beide absoluut niet mijn smaak. En Ronnie Flex? Really?

Nou goed, Warhaus, Faithless, Adam Lambert, the Academic, DeWolff, Almost Monday en The Royston Club voor mij prima toevoegingen aan de line-up, hoewel ik die laatste twee niet eens kende.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Is dit een probleem van heel Pinkpop? Of alleen een probleem voor liefhebbers van Cypress Hill en de hardere stijlen? In mijn ogen staat er idd een liefelijke dag, maar dit hoeft geen probleem in de ticketverkoop te zijn, hier is namelijk een prima grote markt voor in Nederland / Europa, gebaseerd op de top 40.

Daarnaast is er ook nog een hoop niet aangekondigt er kan er nog 'gewoon' logisch bijgeboekt zijn.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Bob105
Is dit een probleem van heel Pinkpop? Of alleen een probleem voor liefhebbers van Cypress Hill en de hardere stijlen? In mijn ogen staat er idd een liefelijke dag, maar dit hoeft geen probleem in de ticketverkoop te zijn, hier is namelijk een prima grote markt voor in Nederland / Europa, gebaseerd op de top 40.

Daarnaast is er ook nog een hoop niet aangekondigt er kan er nog 'gewoon' logisch bijgeboekt zijn.
Mja, dit is ook geschreven door de ogen van Riffreport, dus vanuit een bepaald perspectief. Hoe ze 'artiesten' zo tussen haakjes zetten in hun nieuwsbericht over de Pinkpopnamen van gisteren, daarbij zet ik toch graag 'journalistiek' tussen haakjes.

Ook altijd grappig dat een hiphopgroep als Cypress Hill geschaard wordt onder 'hardere muziek' (en op die rockfestivals staan). Is qua muziek toch meer mellow toch, op een gitaarnummertje of 2 na? Meer Snoop Dogg dan Slayer.

Laatst bewerkt:
Even gelezen, en ik denk dat het voor sommige het probleem van Pinkpop is en voor andere juist wat het mooi maakt
Ik vind het altijd mooi dat ik het ene moment de polonaise loop en daarna in een pit sta te beuken.
Er zijn genoeg alternatieven voor wanneer je een festival dat meer focus heeft op een genre, waar je inderdaad Cyprus Hill naast genre genoten kunt zien.

Ik vind het ook wel een zeer eenzijdig ingestoken stuk. Ik snap dat men zoekt naar een zekere coherentie op een dag, maar om dat nu op te hangen aan een niet echt meer relevante oldies act, dat is toch wel dubieus. Als je vanuit een headliner redeneert en daar acts bij zoekt, dat begrijp ik wel. Je gaat toch geen programma construeren rondom kleinere namen?

Daarnaast is een bepaalde mate van afwisseling voor een mainstreamfestival ook toe te juichen: het moet toch voor ieder wat wils zijn.

• Leuk
Waarderingen: piep en Timmetje
De Pinkpopzondag zou ik overigens geen straf vinden. Muse wel al vaak gezien, maar doorgaans prima optredens zonder al te veel verrassingen. Bob Vylan is ook echt leuke liveact. Kaiser Chiefs en Korn voor old times sake nog een keer. De Wolff altijd strak, Girl In Red is leuk.

Zaterdag (TLDP, Sticks, Sprints, Cypress Hill, Joost) zou ik me ook nog wel vermaken. Vrijdag wordt lastiger: Weezer en Warhaus tof, al zou ik Timberlake niet overslaan als ik er ben. Zou ik dan toch wel benieuwd naar zijn.

Overigens is de Rodrigo (zon)dag bij onze zuiderburen 'gewoon' uitverkocht. Die hebben slechts nog maar 7 namen bekend gemaakt, waaronder wel Noah Kahan als sub (?). Persoonlijk had ik als Pinkpop zijnde denk ik Tate Mcrea als sub voor Rodrigo gezet, vanwege het genre, de relevante hits en voornamelijk vanwege de verkoop van dagkaarten. Ik denk dat Tate Mcrea ook nog wel aardig wat tickets verkoopt namelijk. Faithless had i.m.o. prima op de zondag kunnen staan vanwege het ook wel elektronische van Muse. Aan de andere kant, het breed verspreiden van de genres, doet dit voor de weekendtickets wellicht wat meer.

Uiteindelijk is het gewoon de laatste worp namen afwachten + het blokkenschema om een definitief oordeel te vellen. Ik moet wel zeggen dat ik wat betreft namen al beter geboekt vind dan de jaren ervoor, de combi tussen oud en nieuw is redelijk mooi in evenwicht + de man/vrouw verhouding is, voor mijn gevoel (?) wat beter. Dit laatste vind ik persoonlijk niet persé relevant maar is breed gedragen wel belangrijk.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik vind het ook wel een zeer eenzijdig ingestoken stuk. Ik snap dat men zoekt naar een zekere coherentie op een dag, maar om dat nu op te hangen aan een niet echt meer relevante oldies act, dat is toch wel dubieus. Als je vanuit een headliner redeneert en daar acts bij zoekt, dat begrijp ik wel. Je gaat toch geen programma construeren rondom kleinere namen?

Daarnaast is een bepaalde mate van afwisseling voor een mainstreamfestival ook toe te juichen: het moet toch voor ieder wat wils zijn.
Dat vind ik juist de charme van een festival dat men allerlei muziek stijlen bijelkaar brengt en let wel toen PP een 1 daags festival was het niet anders, en was het ene jaar er meer samenhang dan het andere.Nu met 3 dagen komt er imo genoeg variatie.Blijft alleen de vraag of dit genoeg is om zich te onderscheiden / overleven in het festival landschap.Time will tell.

Toch ook maar even mijn mening geven!
1e worp namen viel al in de smaak, en had verwacht dat deze weer tegen zou vallen.. maar wonder boven wonder lijkt het erop dat pinkpop weer een beetje programmeert zoals het "vroeger" deed!
Nieuw, pop, alternatief en Nederlandse inbreng die een podium krijgt om te shinen!
Zo is dit jaar weer sinds "jaren" dat er elke dag een leuk spoorboekje te maken valt, en snap de critici over grote namen en de prijsverhouding in dat opzicht.

Mijn spoor boekje tot nu toe, hoofdletters must sees

Vrijdag
- Sawyer Hill
- Bad Nerves
- Shaboozey
- Personal Trainer
- Kid Kapichi
- FLOGGING MOLLY
- WEEZER
- OSCAR AND THE WOLF

Zaterdag
- Sprints
- Soft Play
- Almost Monday
- CYPRESS HILL
- AMYL AND THE SNIFFERS
- The Academic
- Faithless
- THE LAST DINNER PARTY

Zondag
- THE WARNING
- Purple Disco Machine
- Krezip
- Kaiser chiefs
- Imminence
- DEWOLFF
- BIFFY CLYRO
- KORN
- MUSE!!!

Met name die zondag "vind ik" enorm sterk (dan nog de bedenken dat hier nog heel wat bij komt)

We doen nu ook net of je maar 1 muziek genre leuk kan vinden. Me favoriete genre is punk maar wel heel breed. Als je Olivia Rodrigo eens echt luistert hoor je veel pop punk. Ook ben ik zeker te vinden bij soft play en hardy. Allemaal punk op hun eigen manier.

Ik kan ook zeker genieten van rock, metal, Indië en pop als de kwaliteit gewoon goed is en het optreden leuk in elkaar zit.

2025 maken zoveel bands mix van muziek van zoveel style wat beter werkt dan vast houden aan 1 ding. Kijk naar bands als bring me the horizon, falling in reverse, electric callboy enzovoort.

Maar als het om festivals gaat verwachten we dat ze zich vasthouden aan 1 genre ondanks de muziek industrie daar al lang voorbij is.

Niet alleen bij Pinkpop is dit een ding trouwens. Op jera on air staat ook hiphop dit jaar. Ook negatieve ontvangen. Ik zou er ook niet naar toe gaan maar laat ze lekker experimenteren net als artiesten doen.

Niks mis met kritiek natuurlijk. Ik vind huidige lineup stuk creatiever dan je standaard top 40 lineup van 2024. Vooral die zondag.

Ook ik had meer bekende namen verwacht en beter drop verwacht. hele kritiek dat meerdere style niet samen gaan is oud nieuws.

Overigens is de Rodrigo (zon)dag bij onze zuiderburen 'gewoon' uitverkocht. Die hebben slechts nog maar 7 namen bekend gemaakt, waaronder wel Noah Kahan als sub (?). Persoonlijk had ik als Pinkpop zijnde denk ik Tate Mcrea als sub voor Rodrigo gezet, vanwege het genre, de relevante hits en voornamelijk vanwege de verkoop van dagkaarten. Ik denk dat Tate Mcrea ook nog wel aardig wat tickets verkoopt namelijk. Faithless had i.m.o. prima op de zondag kunnen staan vanwege het ook wel elektronische van Muse. Aan de andere kant, het breed verspreiden van de genres, doet dit voor de weekendtickets wellicht wat meer.
Vergeet niet dat RW ook Gracie Abrams heeft op de Olivia Rodrigo-dag. Die is nu ook enorm populair (11000 zoekenden op Ticketswap voor haar uitverkochte concert in de Ziggo Dome) en sluit qua publiek natuurlijk perfect aan. Maar verder met je eens, ik denk dat als Tate McRae op zaterdag was gezet dat die dag nu binnen no-time zou uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: wenters

Users who are viewing this thread