Graspop Metal Meeting 2025

My list for now:

Thursday:
Landmvarks*
Beast in black
Motionless in white*

Alestorm*
Epica
Iron maiden

Powerwolf*
I'd love to see Charlotte Wessels, Carcass and Alien ant farm. depends on clashes.

Friday:
Tremonti*
Myles Kennedy*
Employed to serve* / Gloryhammer*
Kim Dracula*
The ghost inside*
Falling in reverse*
Opeth
Slipknot

Saturday:
Whitechapel*
Sylosis*
Lorna shore*
Novelists*
Spiritbox* /Imminence*- biggest clash potential, I was so hyped to see Spiritbox for the first time but recently discovered Imminence and... well, Damn they are good!
Korn

Sunday:
Creeper
Ugly kid joe
Nothing more
Rise of the northstar*
Heaven shall burn
Savatage*
In flames
Judas priest*
King diamond*

De line up is zo erg dat ik eigenlijk alleen echt uitkijk naar de drop na het "WATCH THE WORLD BURN". Maar wie ben ik. Desondanks weet ik zeker dat het weer 4 topdagen worden. Zin an.

• Verdrietig
Waarderingen: MartinB
Voor mij zijn er eigenlijk maar 6 genres van muziek. Justin Bieber, slecht, goed, zeer goed, perfect en Powerwolf🤣

Mop kan aangepast worden met een van uw eigen favoriete bands op het einde 😊
Ik had achter jou geen Bieber fan verwacht, weer geleerd dat ik niet te vroeg moet oordelen.

• Geweldig
Waarderingen: saurus
Dit is toch geen hardcore?
Je kan dit niet echt vergelijken met hardcore. Het is ook maar een labeltje ;)

Qua sound ligt het meer bij The Prodigy meets metal naar mijn mening.
Kan het zeker apprecieren. Zitten veel verborgen parels tussen hardcore bands.

House of protection zou ik eerder onder metalcore plaatsen. Maarja genres… doen er eigenlijk niet toe.

Ging inderdaad af op het genre van de website, als dat al iets als hardcore is dan probeer ik de band al niet meer… Nou weet ik ook niet of ik het verschil met een metalcore zou merken en of dat beter is 😅

Ik blijf het raar vinden om nergens House of Protection in jullie lijstjes te zien staan, man wat een beukende muziek.
Staan in ieder geval op mijn lijstje om te gaan zien, ben benieuwd hoe het live is.
Ging inderdaad af op het genre van de website, als dat al iets als hardcore is dan probeer ik de band al niet meer… Nou weet ik ook niet of ik het verschil met een metalcore zou merken en of dat beter is 😅
Zou toch andere websites gebruiken om genres te checken, de graspop website zit er vaak toch wel naast wat dat betreft

Staan in ieder geval op mijn lijstje om te gaan zien, ben benieuwd hoe het live is.

Zou toch andere websites gebruiken om genres te checken, de graspop website zit er vaak toch wel naast wat dat betreft
Je vraagt je wel af op welk criteria van genre de organisatie boekt. Meestal maakt het genre niet gek veel uit.
Maar om de hippe country van Hardy nou nu metal te noemen vindt ik wel vreemd.
Dan zit je met het genre wel ver van het pad af.

• Haha
Waarderingen: PreFXDesigns
Ik blijf het raar vinden om nergens House of Protection in jullie lijstjes te zien staan, man wat een beukende muziek.
Staat zekers op mijn lijst (moet deze ook nog opmaken)...Hele leuke ontdekking dat ik niet kende...is met de ex leden van fever 333. Deze laatste vond ik heel hard tegenvallen op de laatste passage...Veel geschreeuw met onnodige modeshow op het podium...muziek leek gewoon bijzaak....

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Je vraagt je wel af op welk criteria van genre de organisatie boekt. Meestal maakt het genre niet gek veel uit.
Maar om de hippe country van Hardy nou nu metal te noemen vindt ik wel vreemd.
Dan zit je met het genre wel ver van het pad af.
Die kan ik wel verklaren. Dat hebben ze rechtstreeks van de wikipedia pagina van Hardy overgenomen. Het viel me al eerder op dat Graspop soms (in mijn ogen) vreemde genres noemt en dat het dan vervolgens wel overeen komt met één van de genoemde genres op de wikipedia pagina van de desbetreffende act.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Die kan ik wel verklaren. Dat hebben ze rechtstreeks van de wikipedia pagina van Hardy overgenomen. Het viel me al eerder op dat Graspop soms (in mijn ogen) vreemde genres noemt en dat het dan vervolgens wel overeen komt met één van de genoemde genres op de wikipedia pagina van de desbetreffende act.
Vroeger werden een paar pics (recent) opgestuurd van de bands met een bio incl. dat ze mogen gebruiken op de site....blijkbaar wordt dit nu ook niet meer gedaan....was om te voorkomen dat er foute info zou instaan.

Vroeger werden een paar pics (recent) opgestuurd van de bands met een bio incl. dat ze mogen gebruiken op de site....blijkbaar wordt dit nu ook niet meer gedaan....was om te voorkomen dat er foute info zou instaan.
Dat gebeurt nog steeds, alleen staat daar niet altijd het genre van de artiest in. Dus dan zal de tekstschrijver toch zelf op zoek moeten.

In het geval van Hardy: vergelijk maar eens de bio's op de website van Graspop, Pinkpop en Copenhell. Er zit een opvallende overeenkomst in.

• Leuk
Waarderingen: wess

Users who are viewing this thread