Graspop Metal Meeting 2025

Freak Valley Festival (DE) (19 - 21 jun): The Sword (DE exclusive) - Highway Child - Battlesnake - Häxer - DZ Deathrays

476903037_1026547219503912_8215646444949305110_n.jpg

Tuska (FI) (27 - 29 jun): Cradle Of Filth - Marko Hietala
476966516_18486956836013704_884088525642740110_n.jpg

Rock In Bourlon (FR) (27 - 29 jun): Destiny Bond - Wormsand - Teen Mortgage

Rock Harz (DE) (2 - 5 jul): lineup compleet met 17 nieuwe namen:
MONO INC. ,
CLAWFINGER
CRADLE OF FILTH
INSOMNIUM,
TYR,
PRO-PAIN,
NACHTBLUT,
THE NEW ROSES,
HARPYIE and the
EXCREMENTORY GRINDFUCKERS rejoice!
With
MISTER MISERY,
AEPHANEMER,
THE GEMS,
ROBSE,
TRAGEDY,
ARCTIS and
VELVET RUSH
en ook daar de cancel van Flogging Molly en ook All That Remains heeft afgehaakt

476298471_1176441573849035_284575985647220079_n.jpg

Kave Fest (FR) (4 - 6 juli 2024): Boston Manor - Hrafngrímr

475473385_1063080269166952_259524635029405621_n.jpg

Midalidare Rock (BG) (11-13 juli): Michael Schenker - Elvenking

476435362_1162367235888939_1693698247788742364_n.jpg

Freak Valley Festival (DE) (19 - 21 jun): The Sword (DE exclusive) - Highway Child - Battlesnake - Häxer - DZ Deathrays

Bekijk bijlage 12816

Tuska (FI) (27 - 29 jun): Cradle Of Filth - Marko Hietala
Bekijk bijlage 12815

Rock In Bourlon (FR) (27 - 29 jun): Destiny Bond - Wormsand - Teen Mortgage

Rock Harz (DE) (2 - 5 jul): lineup compleet met 17 nieuwe namen:
MONO INC. ,
CLAWFINGER
CRADLE OF FILTH
INSOMNIUM,
TYR,
PRO-PAIN,
NACHTBLUT,
THE NEW ROSES,
HARPYIE and the
EXCREMENTORY GRINDFUCKERS rejoice!
With
MISTER MISERY,
AEPHANEMER,
THE GEMS,
ROBSE,
TRAGEDY,
ARCTIS and
VELVET RUSH
en ook daar de cancel van Flogging Molly en ook All That Remains heeft afgehaakt

Bekijk bijlage 12814

Kave Fest (FR) (4 - 6 juli 2024): Boston Manor - Hrafngrímr

Bekijk bijlage 12813

Midalidare Rock (BG) (11-13 juli): Michael Schenker - Elvenking

Bekijk bijlage 12812
Clawfinger zou ik toch ook graag zien hoor!

Ik heb ook een voorlopig spoorboekje gemaakt, voornamelijk via mijn eigen clashfinder (https://clashfinder.com/s/graspop25).

Dikgedrukt zijn must sees en * zijn bands die ik nog niet eerder live heb gezien

Donderdag

Psychonaut*
Fleshwater*
The Raven Age
Landmvrks*
Beast In Black
Motionless In White* / Soen*
Alestorm
Dream Theater
Epica
/ Pertubator (dit gaat Pertubator winnen)
Iron Maiden / Mass Hysteria*
Powerwolf

Als het uitkomt: Death Angel*, Paradise Lost*

Vrijdag

As Everything Unfolds
Windhand*
Villagers of Ioannina City*
Green Lung*
/ Kim Dracula*
Northlane*
/ Orange Goblin
The Ghost Inside

Skillet
Blood Incantation*
Dethklok
Opeth / Jinjer
(Slipknot)

Poeh deze dag gaan zo veel clashes zijn... deze dag is zo sterk, en dan moet er nog een headliner bijkomen.

Gaten vullen: Tremonti, Myles Kennedy, Gloryhammer, Eagles of Death Metal*, Polaris

Zaterdag

Dodheimsgard*
Oomph!* / Sylosis*
Primordial*
Eisbrecher
Lorna Shore
Imminence
The Hu
Apocalyptica
Amenra

Nine Inch Nails*

Ik hoop echt dat mijn clashfinder klopt zo, want dit komt echt perfect uit

Gaten vullen: The Warning*, Novelists, The Dead Daisies, Starset*, Dragonforce*, Airbourne*, Korn

Zondag

Crossfaith
???
Heaven Shall Burn
Savatage*
Katatonia*
Triptykon*
Alcest

King Diamond

Als het uitkomt: Beyond The Black, In Flames

Ik weet echt nog niet waar ik naartoe wil tussen Crossfaith en Heaven Shall Burn. Iemand aanraders uit het volgende rijtje? (Seven Hours After Violet*, Halocene*, Nothing More, SiM*, Fit For An Autopsy*)

Ik heb ook een voorlopig spoorboekje gemaakt, voornamelijk via mijn eigen clashfinder (https://clashfinder.com/s/graspop25).

Dikgedrukt zijn must sees en * zijn bands die ik nog niet eerder live heb gezien

Donderdag

Psychonaut*
Fleshwater*
The Raven Age
Landmvrks*
Beast In Black
Alestorm
Dream Theater
Epica
Powerwolf

Vrijdag

As Everything Unfolds
Windhand*
Green Lung*
/ Kim Dracula*
Northlane*
/ Orange Goblin
The Ghost Inside

Skillet
Blood Incantation*
Dethklok
Opeth / Jinjer
(Slipknot)

Poeh deze dag gaan zo veel clashes zijn... deze dag is zo sterk, en dan moet er nog een headliner bijkomen.

Gaten vullen: Tremonti, Myles Kennedy, Gloryhammer, Eagles of Death Metal*, Polaris

Zaterdag

Dodheimsgard*
Oomph!* / Sylosis*
Primordial*
Eisbrecher
Lorna Shore
Imminence
The Hu
Apocalyptica
Amenra

Nine Inch Nails*

Gaten vullen: The Warning*, Novelists, The Dead Daisies, Starset*, Dragonforce*, Airbourne*, Korn

Zondag

Crossfaith
???
Heaven Shall Burn
Savatage*
Katatonia*
Triptykon*
Alcest

King Diamond

Ik weet echt nog niet waar ik naartoe wil tussen Crossfaith en Heaven Shall Burn. Iemand aanraders uit het volgende rijtje? (Seven Hours After Violet*, Halocene*, Nothing More, SiM*, Fit For An Autopsy*)
Toch gaaf om te zien dat de meningen dus zo verschillen. Voor jou is de vrijdag de drukste dag terwijl die bij ons veruit de zwakste dag is.

Donderdag

Psychonaut*
Fleshwater*
The Raven Age
Landmvrks*
Beast In Black
Alestorm
Dream Theater
Epica
Powerwolf

Vrijdag

As Everything Unfolds
Windhand*
Green Lung*
/ Kim Dracula*
Northlane*
/ Orange Goblin
The Ghost Inside

Skillet
Blood Incantation*
Dethklok
Opeth / Jinjer
(Slipknot)

Zaterdag

Dodheimsgard*
Oomph!* / Sylosis*
Primordial*
Eisbrecher
Lorna Shore
Imminence
The Hu
Apocalyptica
Amenra

Nine Inch Nails*

Zondag

Crossfaith
???
Heaven Shall Burn
Savatage*
Katatonia*
Triptykon*
Alcest

King Diamond

Seven hours after voilet vind ik zelf wel erg vet, bekend door Shavo natuurlijk van SOAD, maar hebben wel een unieke sound.
Onderstaande is wel een aanrader om te kijken, ze delen ook het een en ander over het onststaan van de band etc tussen de nummers door en alle bandleden worden uitgebreid geintroduceerd.

SiM vind ik zelf ook wel tof klinken, ben wel benieuwd hoe dat live is.

Staat Currents er niet tussen vanwege de potentiele clash met savatage? lijkt me anders ook wel in je straatje te liggen op basis van de rest :)

Ik geloof inderdaad ook dat je de eerste bent die de vrijdag de sterkste dag vind haha

Ik geloof inderdaad ook dat je de eerste bent die de vrijdag de sterkste dag vind haha
Ik vind vrijdag inmiddels ook de sterkste dag. De Marquee is naar mijn smaak echt geweldig, met heel de dag door must sees. En dan staat er met Villagers of Ioannina City (m'n grootste must see), Myles Kennedy, Dethklok, Tremonti, Jerry Cantrell en Slipknot ook nog veel tofs op de andere podia.

Ik verwacht Black Country Communion nog op de South Stage zaterdag. Waarschijnlijk nog niet aangekondigd omwille van tegenvallende ticketverkoop voor hun zaaloptreden in de 013. Viel bijna van mijn stoel met die prijs van 85,50 €.

• Wow
  • Haha
Waarderingen: Jimmeh07 en Piebe71
Nogmaals: Graspop ligt in België
Ik denk wel dat Graspop ook wat kijkt naar Nederland en zelfs Duitsland om te kijken of iets gaat aanslagen. Vergeet niet dat Eindhoven nog altijd dichter bij Dessel ligt dan Brussel of Antwerpen! Nu niet specifiek voor BCC (ik denk zelfs niet dat die band iets is voor Graspop), maar wel DENK ik dat ze bv kijken hoe iets verkoopt in 013 of Afas, naast Sportpaleis en AB bijvoorbeeld. En platenverkoop. En streams.

Ik vind vrijdag inmiddels ook de sterkste dag. De Marquee is naar mijn smaak echt geweldig, met heel de dag door must sees. En dan staat er met Villagers of Ioannina City (m'n grootste must see), Myles Kennedy, Dethklok, Tremonti, Jerry Cantrell en Slipknot ook nog veel tofs op de andere podia.
Bij mij weegt de donderdag nog iets zwaarder omdat ik daar 4 must sees heb die ik nog nooit gezien heb, op vrijdag heb ik op Windhand na al mijn must sees al eerder gezien.

Bij mij weegt de donderdag nog iets zwaarder omdat ik daar 4 must sees heb die ik nog nooit gezien heb, op vrijdag heb ik op Windhand na al mijn must sees al eerder gezien.
Deafheaven, Julie Christmas en wie nog meer? Dream Theater?

Staat Currents er niet tussen vanwege de potentiele clash met savatage? lijkt me anders ook wel in je straatje te liggen op basis van de rest :)
Ja dat klopt, en currents doet me toch ook iets minder (maar ik heb er ook nog niet super uitgebreid naar geluisterd). Thanks voor je aanraders verder

• Leuk
Waarderingen: Loek123
DO:
Iron Maiden
Dream Theater
Carcass
Paradise Lost
Psychonaut
Deafheaven
Perturbator

VR:
Slipknot
Knocked Loose
Jerry Cantrell
Blood Incantation
Opeth
Windhand

ZA:
NIN
Spiritbox
Korn
Lorna Shore
Amenra
The Warning

ZO:
Savatage
In Flames
Triptykon
Currents
Alcest
Katatonia

Ik denk wel dat Graspop ook wat kijkt naar Nederland en zelfs Duitsland om te kijken of iets gaat aanslagen. Vergeet niet dat Eindhoven nog altijd dichter bij Dessel ligt dan Brussel of Antwerpen! Nu niet specifiek voor BCC (ik denk zelfs niet dat die band iets is voor Graspop), maar wel DENK ik dat ze bv kijken hoe iets verkoopt in 013 of Afas, naast Sportpaleis en AB bijvoorbeeld. En platenverkoop. En streams.

Ze zullen wel rekening houden met de populariteit van een band in Nederland en Duitsland qua plaatsing op de affiche, maar betwijfel dat ze gaan wachten met iets bekend te maken omdat ze niet in de weg willen lopen van de ticketverkoop van de 013. Who cares?

DT en Perturbator nooit gezien en verder nog Paradise Lost , Soen en Psychonaut maar voor die laatste ziet het er al niet goed uit
Julie Christmas en Dream Theater volledig kunnen zien gaat denk ik ook spannend worden. Ook nog Orbit Culture ergens in dat tijdslot waarschijnlijk. Dat is ook gelijk mijn bezwaar richting de donderdag. Mijn must sees zitten (waarschijnlijk) teveel geclusterd. Op vrijdag lijkt dat mooier verspreid over de gehele dag. Net als op zaterdag, trouwens.

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias en johanra
Julie Christmas en Dream Theater volledig kunnen zien gaat denk ik ook spannend worden. Ook nog Orbit Culture ergens in dat tijdslot waarschijnlijk. Dat is ook gelijk mijn bezwaar richting de donderdag. Mijn must sees zitten (waarschijnlijk) teveel geclusterd. Op vrijdag lijkt dat mooier verspreid over de gehele dag. Net als op zaterdag, trouwens.
Sowieso volledig JC in dat geval

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ze zullen wel rekening houden met de populariteit van een band in Nederland en Duitsland qua plaatsing op de affiche, maar betwijfel dat ze gaan wachten met iets bekend te maken omdat ze niet in de weg willen lopen van de ticketverkoop van de 013. Who cares?
Zo bedoelde ik het niet. Ik bedoelde. stel. Een band verkoopt maar 1350 tickets in AB, maar verkoopt wel 013 uit. Dan zal Graspop ook wel interesse hebben om die band te boeken. Want daar op lijken veel Nederlandsers wel af te willen komen.

• Leuk
Waarderingen: Black Hammer

Users who are viewing this thread