Alcatraz Open Air 2024

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.007
Paradise Lost ook vervroegd trouwens. Na Monkey3 eigenlijk weinig hoop dat ik daar nog fatsoenlijk iets van kan zien. Dan maar gelijk door naar AA. Aan de andere kant kan ik nu wel een kwartiertje Whitechapel meepakken voordat ik naar The Ocean ga.
Damn, dat is echt klote van Paradise Lost. Had juist zin om die set te gaan zien, nadat ze vorige keer op Graspop al clashten met Zeal & Ardor.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.007
Dio disciples ipv dokken. Heel mooie booking
Mweh.. Groot fan van Dio en Disciples komt natuurlijk heel dicht bij het origineel, vanwege de bandleden en Wendy. Maar het is en blijft een tribute act.

Ik ga wel even kijken, maar is niet de vervanger waarop ik zelf hoopte. Hoop iig dat @Koekdoos en @InsaniTiny een beetje tevreden zijn. Voor hen vond ik die afzegging van Dokken echt heel vervelend.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.641
8.984
Mweh.. Groot fan van Dio en Disciples komt natuurlijk heel dicht bij het origineel, vanwege de bandleden en Wendy. Maar het is en blijft een tribute act.

Ik ga wel even kijken, maar is niet de vervanger waarop ik zelf hoopte. Hoop iig dat @Koekdoos en @InsaniTiny een beetje tevreden zijn. Voor hen vond ik die afzegging van Dokken echt heel vervelend.

Ik ben zeer tevreden met een vervanger uit dezelfde muziekhoek als Dokken (voor mij dezelfde muziekhoek in ieder geval). Alleen vergelijkbare exclusieve boekingen a la Winger, Night Ranger of toen de boeking van Ratt zouden beter zijn denk ik. Ook fijner voor ons dan dat er een simpele vervanging uit België of de Benelux zou zijn gekomen a la Psychonaut, Hippotraktor etc, omdat je dan gewoon een totaal ander genre dan Dokken neer zou zetten, al was Vandenberg nog wel een goede vervanging geweest vanuit Nederland.

Geen idee hoe goed een Oni Logan tegenwoordig nog kan zingen, maar was wel altijd fan van zijn werk met Lynch Mob, waarmee je toch een soort linkje kan leggen in de richting van Dokken, al is dat natuurlijk niet hetzelfde :p

Belangrijkste: toch weer een extra band om de dag mee te vullen!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Dit is toch wel iets meer dan een tribute act als een deel van de effectieve leden er in zitten.
Denk trouwens dat ira black zowat elk jaar op Alcatraz staat tegenwoordig.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.395
1.478
Na mijn vorige post. Daarstraks dacht ik nog "Ik ga waarschijnlijk wel op zaterdag. Ik draag het festival een warm hart toe en wil gewoon minstens één dag daar zijn , gewoon omdat het een fantastisch festival is los van de line up. "

Nu voegen ze Dio Disciples toe en ben ik volledig overtuigd. Ik heb helaas nooit de echte Dio live gezien want ik ben pas geboren in 1990 en heb pas een job sinds 2016. Maar ik heb we vele tribute bands gezien en ook ooit iets met een hologram. Maar ik denk dat dit misschien nog het dichtst in de buurt komt van het origineel. En hiermee is het officieel. Ik ben op zaterdag zoinzo aanwezig

Vrijdag en zondag bezie ik nog. Vrijdag blijft er een lastige clash tussen mijn twee must see's van die dag en verlof blijft moeilijk. Zondag is er ook een cool festival vlak bij mij thuis (Willrock in Wilrijk) dat gratis is waarvoor ik zelfs inkom zou betalen. Maar ik val in herhaling
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Mooie vervanger!
Al weet ik nog niet of ik me de moeite ga nemen om tijdens het half uur tussen Thronehammer en Pothamus in La Morgue helemaal naar de main stage te lopen om er een kwartiertje ofzo van te kunnen zien..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
Rainbow toch een van mijn all time favoriete bands, ik ben er zeker bij. Leuke vervanger!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Nu voegen ze Dio Disciples toe en ben ik volledig overtuigd. Ik heb helaas nooit de echte Dio live gezien want ik ben pas geboren in 1990 en heb pas een job sinds 2016. Maar ik heb we vele tribute bands gezien en ook ooit iets met een hologram. Maar ik denk dat dit misschien nog het dichtst in de buurt komt van het origineel. En hiermee is het officieel. Ik ben op zaterdag zoinzo aanwezig
Die met dat hologram moet Dio Disciples zijn geweest.
Of dat overigens het dichtst in de buurt van het origineel komt, zullen de meningen over verdeeld zijn.
Er is nl. nog een Dio legacy band onder de naam Last In Line, met leden van het eerste uur Vivian Campbell, Vinny Appice, Jimmy Bain en Claude Schnell, met zanger Andrew Freeman (ex-Lynch Mob, ex-The Offspring).
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.818
2.569
Toen ze zelfs nog een roterend drumstel hadden lukte het op Groezrock. En ze krijgen amper Vorst uitverkocht. 013 zou hen denk ik wel lukken. In België is er niet echt een 013 zaal. Hier gaat het van AB ineens naar Vorst. Een zaal van rond de 3000 a 5000 hebben we niet. Hoewel Vorst en Lotto kunnen altijd ringen afsluiten
As we speak zijn ze het Kursaal van Oostende aan het renoveren. Heel die vloer wordt er één waarin de zetels naar onder kunnen en je dus een grote ruimte aan staanplaats hebt. Dat zou dat gat toch enigszins moeten opvullen, denk ik dan. Ze mikken op 'n capaciteit van 3100 bezoekers ongeveer.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
986
1.069
As we speak zijn ze het Kursaal van Oostende aan het renoveren. Heel die vloer wordt er één waarin de zetels naar onder kunnen en je dus een grote ruimte aan staanplaats hebt. Dat zou dat gat toch enigszins moeten opvullen, denk ik dan. Ze mikken op 'n capaciteit van 3100 bezoekers ongeveer.
Zou pas in 2026 klaar zijn, dus nog even geduld. Hopelijk een goeie boeker die dan wat metalgezind is.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.007
Ik weet bijna zeker dat dit nog steeds niet het definitieve schema is. Zitten nog wat rare dingen in, zoals een set van 70 minuten van Paradise Lost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Toch weer een heerlijk programma, waarmee ik me geen moment hoef te vervelen.

Vrijdag
Drukste dag, met in de middag zowaar geen noemenswaardige clashes, maar in de avond toch een aardige cluster fuck..
Voornamelijk een echte Prison dag, met enkele uitstapjes naar Swamp en Helldorado.
  • Septicflesh > Hippotraktor
  • Septicflesh / Sylosis ? (momentbeslissing)
  • The Ocean > Saxon
  • Amon Amarth / Cradle Of Filth ? (momentbeslissing)
1719924303691.png

Zaterdag
Ook aardig druk, wellicht vroeg beginnen met Vengeance, zal afhangen van avond ervoor..
Vooral een La Morgue dagje met weinig zonlicht (buiten TNFO).
  • Columbarium > Finntroll
  • Carach Angren >> Rituals Of The Dead Hand
  • Thronehammer > DIO Disciples
  • Pothamus >> DIO Disciples
  • Epica >> Lord Of The Lost
1719924373840.png

Zondag
Veruit rustigste dag, lekker relaxen en mogelijk wat ontdekken, beetje rondzwerven langs alle podia.
  • Unto Others >> Jinjer
  • Architects / Opeth ? (momentbeslissing)
1719924432985.png
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.007
Toch weer een heerlijk programma, waarmee ik me geen moment hoef te vervelen.

Vrijdag
Drukste dag, met in de middag zowaar geen noemenswaardige clashes, maar in de avond toch een aardige cluster fuck..
Voornamelijk een echte Prison dag, met enkele uitstapjes naar Swamp en Helldorado.
  • Septicflesh > Hippotraktor
  • Septicflesh / Sylosis ? (momentbeslissing)
  • The Ocean > Saxon
  • Amon Amarth / Cradle Of Filth ? (momentbeslissing)
Bekijk bijlage 9596

Zaterdag
Ook aardig druk, wellicht vroeg beginnen met Vengeance, zal afhangen van avond ervoor..
Vooral een La Morgue dagje met weinig zonlicht (buiten TNFO).
  • Columbarium > Finntroll
  • Carach Angren >> Rituals Of The Dead Hand
  • Thronehammer > DIO Disciples
  • Pothamus >> DIO Disciples
  • Epica >> Lord Of The Lost
Bekijk bijlage 9597

Zondag
Veruit rustigste dag, lekker relaxen en mogelijk wat ontdekken, beetje rondzwerven langs alle podia.
  • Unto Others >> Jinjer
  • Architects / Opeth ? (momentbeslissing)
Bekijk bijlage 9598
Ik wil je vrijdag niet nog ingewikkelder maken, maar.. Geen Monkey3 en geen Lucifer Principle voor jou? Lijken me beiden acts die jou wel moeten aanspreken.

Verder zal het je vast enorm verrassen dat we elkaar weer regelmatig tegen gaan komen rechts vooraan. ;)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Ik wil je vrijdag niet nog ingewikkelder maken, maar.. Geen Monkey3 en geen Lucifer Principle voor jou? Lijken me beiden acts die jou wel moeten aanspreken.

Verder zal het je vast enorm verrassen dat we elkaar weer regelmatig tegen gaan komen rechts vooraan. ;)
Haha, ik ben nog steeds niet klaar met alles inluisteren, dus ik sluit zeker niet uit dat er nog meer vakjes groen of blauw gaan worden (of van blauw naar groen gaan).. ;)

The Lucifer Principle zou er inderdaad zo een kunnen zijn, maar de kans dat ik dan toch voor Eclipse kies, is aanzienlijk (past sowieso beter in de heerlijke 'flow' van die middag).

Monkey3 heb ik dan weer minder mee, eerlijk gezegd. Ik houd best van een goede portie psychedelic/stoner rock, maar ik ben niet de grootste fan van instrumentale bands, die gaan me toch relatief snel vervelen. Idem met bv. Russian Circles, Animals As Leaders, Polyphia, Plini, etc. (en in mindere mate bij Apocalyptica of Trans-Siberian Orchestra).
Bovendien staat Monkey3 voor mij tegenover een onmogelijke clash (Paradise Lost), dus vrijwel kansloos..

Maar dat we ons vaak gaan zien, is natuurlijk een zekerheid! ;)(y)
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.007
Haha, ik ben nog steeds niet klaar met alles inluisteren, dus ik sluit zeker niet uit dat er nog meer vakjes groen of blauw gaan worden (of van blauw naar groen gaan).. ;)

The Lucifer Principle zou er inderdaad zo een kunnen zijn, maar de kans dat ik dan toch voor Eclipse kies, is aanzienlijk (past sowieso beter in de heerlijke 'flow' van die middag).

Monkey3 heb ik dan weer minder mee, eerlijk gezegd. Ik houd best van een goede portie psychedelic/stoner rock, maar ik ben niet de grootste fan van instrementale bands, die gaan me toch relatief snel vervelen. Idem met bv. Russian Circles, Animals As Leaders, Polyphia, Plini, etc. (en in mindere mate bij Apocalyptica of Trans-Siberian Orchestra).
Bovendien staat Monkey3 voor mij tegenover een onmogelijke clash (Paradise Lost), dus vrijwel kansloos..

Maar dat we ons vaak gaan zien, is natuurlijk een zekerheid! ;)(y)
Fair enough! :) Eclipse sprak mij niet echt aan bij het inluisteren, terwijl The Lucifer Principle echt heel fijn klinkt. Ik had ook nog niet veel death op m'n lijst staan voor het weekend, dus blij met een gat in mijn schema voor hen.

Ik ben dat qua instrumentals trouwens behoorlijk met je eens. De meeste instrumentele bands kunnen mij ook niet lang genoeg boeien. Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld Russian Circles. Maar vooral Monkey3 is de grootste uitzondering. Die zijn live echt mega goed. Mis bij hen de vocals totaal niet. Maar goed, die clash met PL is inderdaad super jammer. En sowieso wordt het al sprinten vanaf de frontrow bij The Ocean naar La Morgue voor Monkey3. Die vrijdagavond is een beetje té stacked.

Zou trouwens ook zeker Fen nog wat extra luisteren! Je hebt nog een gaatje in je schema daar en Fen is één van mijn absolute mustsees in dat weekend. Dat laatste album van hen is meesterlijk.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Fair enough! :) Eclipse sprak mij niet echt aan bij het inluisteren, terwijl The Lucifer Principle echt heel fijn klinkt. Ik had ook nog niet veel death op m'n lijst staan voor het weekend, dus blij met een gat in mijn schema voor hen.

Ik ben dat qua instrumentals trouwens behoorlijk met je eens. De meeste instrumentele bands kunnen mij ook niet lang genoeg boeien. Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals bijvoorbeeld Russian Circles. Maar vooral Monkey3 is de grootste uitzondering. Die zijn live echt mega goed. Mis bij hen de vocals totaal niet. Maar goed, die clash met PL is inderdaad super jammer. En sowieso wordt het al sprinten vanaf de frontrow bij The Ocean naar La Morgue voor Monkey3. Die vrijdagavond is een beetje té stacked.

Zou trouwens ook zeker Fen nog wat extra luisteren! Je hebt nog een gaatje in je schema daar en Fen is één van mijn absolute mustsees in dat weekend. Dat laatste album van hen is meesterlijk.
Fen is inderdaad al hard op weg om groen te kleuren, ga ik sowieso nog op Samhain zien.
Maar op Alcatraz moet een half uurtje luisteren ook wel makkelijk kunnen, alvorens mijn vrouw onherroepelijk richting Beast In Black wil. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken