Na jaren de comments gevolgd te hebben op de achtergrond (lekker hè) toch maar uit een soort frustratie een account aangemaakt. Wij zijn al meer dan 10 jaar vaste Pinkpop bezoekers en andere festival/concert bezoekers Niet om verder in te gaan om te geruchten. Ik wil wel kwijt dat ik een beetje moe wordt van ‘de kenners’ hier die alleen maar zeiken op Pinkpop en diens programmering. Dit is een van de meest proffesionele en grootste festivals van Europa. We spreken dan ook over een stabiele organisatie. Er werken mensen dag en nacht aan zaken en doen voortdurend markt onderzoek. Men doet in de comments soms alsof men een plaat voor de kop heeft bij het boeken. Dit vind ik niet terecht. Ik ben ervan overtuigd dat iedere keuze wel afgewogen is op basis van data, visie en beschikbaarheid. En ja soms gaat daarin iets mis.
Men boekt niet voor jouw maar voor een zo breed mogelijk publiek.
Ik denk daarbij ook dat het heel duidelijk is welke lijn ze de laatste jaren hebben ingezet en ik vind de namen dan ook nooit heel vreemd. Ik bespeur een lijn van langzaam afscheid nemen van een tijd van vroeger en het inmasseren van nieuwigheden.
Het draait toch ook om nieuwe dingen te leren kennen
het heet immers pinkPOP