Pinkpop 2025

de vaste gast

Nieuw lid
1 okt 2024
1
1
Na jaren de comments gevolgd te hebben op de achtergrond (lekker hè) toch maar uit een soort frustratie een account aangemaakt. Wij zijn al meer dan 10 jaar vaste Pinkpop bezoekers en andere festival/concert bezoekers Niet om verder in te gaan om te geruchten. Ik wil wel kwijt dat ik een beetje moe wordt van ‘de kenners’ hier die alleen maar zeiken op Pinkpop en diens programmering. Dit is een van de meest proffesionele en grootste festivals van Europa. We spreken dan ook over een stabiele organisatie. Er werken mensen dag en nacht aan zaken en doen voortdurend markt onderzoek. Men doet in de comments soms alsof men een plaat voor de kop heeft bij het boeken. Dit vind ik niet terecht. Ik ben ervan overtuigd dat iedere keuze wel afgewogen is op basis van data, visie en beschikbaarheid. En ja soms gaat daarin iets mis.

Men boekt niet voor jouw maar voor een zo breed mogelijk publiek.
Ik denk daarbij ook dat het heel duidelijk is welke lijn ze de laatste jaren hebben ingezet en ik vind de namen dan ook nooit heel vreemd. Ik bespeur een lijn van langzaam afscheid nemen van een tijd van vroeger en het inmasseren van nieuwigheden.

Het draait toch ook om nieuwe dingen te leren kennen :) het heet immers pinkPOP :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.069
2.079
Justin Timberlake - The Cure - Linkin Park

2012 belde, maar verder een prima trio.
Via efest vernomen dat The Cure zou teasen naar een aankondiging morgen.. Geen idee want heb het niet nagezocht maar misschien de eerste tourdata?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.495
7.483
Ik denk daarbij ook dat het heel duidelijk is welke lijn ze de laatste jaren hebben ingezet en ik vind de namen dan ook nooit heel vreemd. Ik bespeur een lijn van langzaam afscheid nemen van een tijd van vroeger en het inmasseren van nieuwigheden.

Het draait toch ook om nieuwe dingen te leren kennen :) het heet immers pinkPOP :)
Nieuwe dingen leren kennen en Pinkpop is imo niet per definitie een logische combo eigenlijk. 1 van de commentaren is juist dat ze vrij veilig steevast uit dezelfde vijver blijven boeken. Of dan toch maar weer bij een oude popnaam als Pink, Williams of Timberlake uitkomen ipv een echt nieuwe popnaam durven te boeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris en Davidd

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.069
2.079
Nieuwe dingen leren kennen en Pinkpop is imo niet per definitie een logische combo eigenlijk. 1 van de commentaren is juist dat ze vrij veilig steevast uit dezelfde vijver blijven boeken. Of dan toch maar weer bij een oude popnaam als Pink, Williams of Timberlake uitkomen ipv een echt nieuwe popnaam durven te boeken.
Volledig mee eens. Daarom is Justin Timberlake een inkopper. Zou me echt verbazen als hij er niet staat. Een veilige boeking die op ieder festival te vinden is volgend jaar en die ook genoeg kaarten doet verschuiven. En uiteindelijk draait het daar om....
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en ChrisV

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
192
150
Linkin Park is wel de act, in tegenstelling tot Timberlake en The Cure, die zowel je nieuwe als oude doelgroep naar je festival weet te trekken. Zal voor mij totaal onbegrijpelijk zijn als PP er niet mee komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.936
6.187
Ach Justin Timberlake - The Cure en Linkin Park zou gewoon een prima combi zijn, los van mijn persoonlijke mening. Als je de rest ook een beetje leuk kan opvullen dan heb je echt wel slechtere edities gehad.

Misschien dat ze Justin Timberlake weer kunnen combineren met een DJ. Tiësto is ook weer even geleden toch?
 

Davidd

Support act
7 jul 2021
943
1.706
Na jaren de comments gevolgd te hebben op de achtergrond (lekker hè) toch maar uit een soort frustratie een account aangemaakt. Wij zijn al meer dan 10 jaar vaste Pinkpop bezoekers en andere festival/concert bezoekers Niet om verder in te gaan om te geruchten. Ik wil wel kwijt dat ik een beetje moe wordt van ‘de kenners’ hier die alleen maar zeiken op Pinkpop en diens programmering. Dit is een van de meest proffesionele en grootste festivals van Europa. We spreken dan ook over een stabiele organisatie. Er werken mensen dag en nacht aan zaken en doen voortdurend markt onderzoek. Men doet in de comments soms alsof men een plaat voor de kop heeft bij het boeken. Dit vind ik niet terecht. Ik ben ervan overtuigd dat iedere keuze wel afgewogen is op basis van data, visie en beschikbaarheid. En ja soms gaat daarin iets mis.

Men boekt niet voor jouw maar voor een zo breed mogelijk publiek.
Ik denk daarbij ook dat het heel duidelijk is welke lijn ze de laatste jaren hebben ingezet en ik vind de namen dan ook nooit heel vreemd. Ik bespeur een lijn van langzaam afscheid nemen van een tijd van vroeger en het inmasseren van nieuwigheden.

Het draait toch ook om nieuwe dingen te leren kennen :) het heet immers pinkPOP :)
Kritiek is misschien soms smaak gebonden, maar als je naar sommige keuzes, richtingen en opmerkingen van v Trommelen kijkt, mag je als liefhebber van alternatieve muziek toch best kritisch zijn met wat Pinkpop er de laatste jaren wegzet tov jaren ervoor? Zeker als het een festival is, waar je jaren trouw naar toe bent gegaan. Daarnaast is het ook nog is zo dat ik juist vind dat Pinkpop helemaal niet breed meer boekt de laatste jaren en ook nog is vaak mosterd na de maaltijd acts. En vind ik het van de drie Nederlandse festivals waar ik naar toe ben gegaan het festival waar je het minst nieuwe muziek/bandjes kan ontdekken.

Dus wmb is de kritiek soms best terrecht en ook goed om af en toe te benoemen. Ik hoop vooral dat ze soms toch voor de rock en alternatieve "moeilijke" muziek blijven kiezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
494
204
Buiten de headliners om! zien jullie ook de mogelijkheid dat seasick steve landgraaf weer aandoet?
Heb momenteel de nieuwe lp op van dit jaar... waarbij het ineens bij me op kwam 😎
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.936
6.187
Zijn grootste hit was in de afgelopen 10 jaar, maar sure.
Je bedoeld Mirrors? ik zie net dat die de 9 jaar haalt inderdaad. Of zie ik nog wat anders over het hoofd. Al hoewel zijn hits daarvoor (Sexyback, Rock Your Body, Cry Me a River) grotere hits zijn geweest met meer impact die tijd. Alleen toen waren er nog geen streams.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.936
6.187
O die van Trommelen opmerking was een beetje voor de lol. Dat gaan we toch niet al te serieus nemen toch? Ik denk dat soort comments vierkant weglacht al kijkende naar zijn bankrekening. Dus laat ons arme sloebers soms ook een geintje maken.
 

puncturewounds

Campingartiest
2 dec 2023
67
70
Voor LP/The Cure/Timberlake zou ik persoonlijk tekenen. Die laatste doet mij niets, maar naar mijn mening een prima headliner. Ik lees op FB bijvoorbeeld keer op keer Metallica, PJ, Bruce, Rammstein, Stones, Muse. Voor namen als AC/DC, Stones, Bruce, Metallica zal langzamerhand toch wel eens een "opvolger" gezocht moeten worden. En het kan natuurlijk niet elk jaar feest zijn en het is wel duidelijk dat Pinkpop graag wil vernieuwen en wellicht ook een ander soort publiek wil aantrekken. Als Pink of Robbie er kan staan dan kan Timberlake dit natuurlijk ook gewoon. Of het je smaak is, is een tweede, maar da's altijd... je kunt natuurlijk niet iedereen tevreden houden.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
947
417
Je bedoeld Mirrors? ik zie net dat die de 9 jaar haalt inderdaad. Of zie ik nog wat anders over het hoofd. Al hoewel zijn hits daarvoor (Sexyback, Rock Your Body, Cry Me a River) grotere hits zijn geweest met meer impact die tijd. Alleen toen waren er nog geen streams.
I can't stop the feeling is toch de meest gestreamde als we zo gaan kijken en die kwam uit in 2016 maar goed dit is natuurlijk ook veel te lang geleden om het een relevante popnaam te noemen maar prima headliner voor pinkpop
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken