Alcatraz Open Air 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.135
8.253
Nee. Ik vind het wanstaltige smakeloze kitsch. De enige band van Alcatraz '24 die ik actief ga vermijden.

Ik vind It's Raining Men trouwens ook een ontzettend kutnummer, dus daar haal je me niet mee over.

Was ook geen serieuze poging om iemand te overtuigen gelukkig!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.812
5.478
Maar willen jullie dit dan niet live zien? (het nieuwe nummer van een paar dagen oud)
Heerlijk cheesy nummer weer met een intro die wel wat weg heeft van It's Raining Men.

@Joslittel @Jamel @duck @MetalLimbo en andere BiB-haters :p

Ho ho ho, ik ben absoluut geen BiB-hater, hoor! Integendeel (heb ze dan ook groen gekleurd in mijn eerder geposte clashfinder)!
Je bent niet de enige power metal fan op dit forum, hè..? ;)

Maar inmiddels heb ik ze wel al aardig wat keren gezien op relatief korte tijd, waardoor ze ook geen absolute must-see meer zijn.
Dus als er dan een band speelt die ik nog niet (vaak) gezien heb, dan kan de keuze (volgens jouw eigen befaamde methode ;) ) soms vrij makkelijk zijn.
Overigens geldt datzelfde voor mijn vrouw, maar voor haar zal Fen waarschijnlijk geen must-see zijn/worden.
 
Laatst bewerkt:

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
193
225
Was ook geen serieuze poging om iemand te overtuigen gelukkig!
Ik ga wel eens even kijken naar hen je hebt me nieuwschierig gemaakt en ik hou wel van power metal maar kende de groep enkel nog maar van naam. Maar ga wel vroeger weg om bij hippotraktor te gaan kijken :D
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.135
8.253
Ik ga wel eens even kijken naar hen je hebt me nieuwschierig gemaakt en ik hou wel van power metal maar kende de groep enkel nog maar van naam. Maar ga wel vroeger weg om bij hippotraktor te gaan kijken :D

De setlist van Novarock kan je nog eventueel gebruiken om wat meer in te luisteren:


Goede setlist, al zijn er wel wat nummers die ik nog mis, maar keuzes bij zo'n kortere setlist natuurlijk...
 

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
193
225
De setlist van Novarock kan je nog eventueel gebruiken om wat meer in te luisteren:


Goede setlist, al zijn er wel wat nummers die ik nog mis, maar keuzes bij zo'n kortere setlist natuurlijk...
mercikes ga me er wel nog eens in verdiepen :D!

heeft er iemand een tip voor op vrijdag tussen mantah en feuerschwanz?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.135
8.253
mercikes ga me er wel nog eens in verdiepen :D!

heeft er iemand een tip voor op vrijdag tussen mantah en feuerschwanz?

Orden Ogan stelde live niet teleur (was voorprogramma Feuerschwanz in het voorjaar in Oberhausen en later in t jaar ook nog eens in Eindhoven / Haarlem dacht ik)
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.812
5.478
mercikes ga me er wel nog eens in verdiepen :D!

heeft er iemand een tip voor op vrijdag tussen mantah en feuerschwanz?
Als je van power metal houdt, zeker naar Orden Ogan gaan!
Voor fans van Powerwolf, Blind Guardian, HammerFall, etc.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sdg

jbj

Dagopener
11 okt 2022
579
792
Ja, echt zin in die set! Mental Cruelty klinkt voor mij als een mix tussen Wintersun en Suicide Silence. En die combo werkt heel goed voor me!


Damn, is deze song een afspiegeling van de discografie? Het liedje dat ik beluisterde (geen idee hoe het heette) sprak mij niet aan, maar dit smaak ik wel!
Dan maar weer een sprintje trekken na Mantah 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.636
7.762
Damn, is deze song een afspiegeling van de discografie? Het liedje dat ik beluisterde (geen idee hoe het heette) sprak mij niet aan, maar dit smaak ik wel!
Dan maar weer een sprintje trekken na Mantah 🤣
Ik heb zelf eerlijk gezegd alleen nog maar hun nieuwste album, Zwielicht, beluisterd. Ook omdat het gros van hun setlist opgebouwd lijkt met nummers van dat album. Die combo Zwielicht/Symphony of a Dying Star is wel mijn favoriet van dat album, maar ik vind de andere nummers ook heel fijn. Onderstaand is bijvoorbeeld de intro plus het eerste nummer. Dit is ook standaard hun set opening. En vind ik qua opbouw en creativiteit eigenlijk net zo goed als Symphony of a Dying Star.

 

CradleOfFrance

Playlistbediener
16 nov 2023
26
64
Ik heb zelf eerlijk gezegd alleen nog maar hun nieuwste album, Zwielicht, beluisterd. Ook omdat het gros van hun setlist opgebouwd lijkt met nummers van dat album. Die combo Zwielicht/Symphony of a Dying Star is wel mijn favoriet van dat album, maar ik vind de andere nummers ook heel fijn. Onderstaand is bijvoorbeeld de intro plus het eerste nummer. Dit is ook standaard hun set opening. En vind ik qua opbouw en creativiteit eigenlijk net zo goed als Symphony of a Dying Star.

Mijn favoriet ook. Ik kan niet wachten om deze band te zien!
Deze deathcore / Black metal / Symphonic mix is uniek!
Ik zal ze in november weer zien in LYON met Cradle of Filth!
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: duck en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.636
7.762
Mijn favoriet ook. Ik kan niet wachten om deze band te zien!
Deze deathcore / Black metal / Symphonic mix is uniek!
Ik zal ze in november weer zien in LYON met Cradle of Filth!
Over Cradle of Filth gesproken. Ik ben hier en daar een beetje teleurgesteld door het tijdschema, omdat diverse bands die ik graag wil zien (gedeeltelijk) overlappen. Maar dit schema heeft ook geweldige dingen, zoals een set van liefst 70 minuten van COF. Zie je volgens mij ook niet vaak dat, buiten de headliners van de Mainstage, bands een set langer dan een uur krijgen op een festival. Dat gaat zo'n mooie afsluiter van de eerste festivaldag worden. Net als een set van 70 minuten van Opeth om het gehele weekend mee af te sluiten.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
579
792
Over Cradle of Filth gesproken. Ik ben hier en daar een beetje teleurgesteld door het tijdschema, omdat diverse bands die ik graag wil zien (gedeeltelijk) overlappen. Maar dit schema heeft ook geweldige dingen, zoals een set van liefst 70 minuten van COF. Zie je volgens mij ook niet vaak dat, buiten de headliners van de Mainstage, bands een set langer dan een uur krijgen op een festival. Dat gaat zo'n mooie afsluiter van de eerste festivaldag worden. Net als een set van 70 minuten van Opeth om het gehele weekend mee af te sluiten.

Wel 2x een half uur overlap met de headliner :/ toch pijnlijk. Zal op het moment zelf de keuze maken afhankelijk van de 'mood' ☺️
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.135
8.253
Over Cradle of Filth gesproken. Ik ben hier en daar een beetje teleurgesteld door het tijdschema, omdat diverse bands die ik graag wil zien (gedeeltelijk) overlappen. Maar dit schema heeft ook geweldige dingen, zoals een set van liefst 70 minuten van COF. Zie je volgens mij ook niet vaak dat, buiten de headliners van de Mainstage, bands een set langer dan een uur krijgen op een festival. Dat gaat zo'n mooie afsluiter van de eerste festivaldag worden. Net als een set van 70 minuten van Opeth om het gehele weekend mee af te sluiten.

Eenzelfde geldt trouwens voor alle afsluiters van dat podium, en de afsluiters van de Helldorado hebben ook 65 minuten!
 
  • Leuk
  • On fire
Waarderingen: duck en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.735
3.586
Ik heb op Alcatraz veel meer pijnlijke clashes dan op Graspop.:cautious:
ik ook, maar dat zegt bij mij vooral veel over de sterkte van de line-up en niet zozeer over slecht opgestelde timetable (al zijn er hier en daar wel rare keuzes qua overlappingen).
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken