Graspop Metal Meeting 2025

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.392
1.473
Persoonlijk hoop ik dat Green Day niet op Graspop staat. Ik vind ze er gewoon niet passen. Maar als ze er staan dan ga ik wel zeker kijken. Was een van de eerste punk bands die ik ontdekte en ik heb American Idiot grijs gedraaid en dat album spelen ze normaal gezien integraal. Maar nog liever zie ik ze eens in Oostende met een eigen show in park De Nieuwe Koers. Al wil ik daar (nu Metallica op Graspop uitgesloten is) ook graag Metallica zien in het tweede deel van de zomer. Maar eigenlijk heb ik die hoop zelfs al opgegeven (want in hun mail stond dat ze voor 2025 nog een Australische tour ging aan kondigen en er stond niks over Europa gemeld). Feit is dat in dat park normaal gezien maar één event per jaar is dus beiden wordt moeilijk denk ik. Green Day op Werchter ... mjah liever niet maar ja ... ik pak niet graag al die pop en hip hop er bij voor +100 euro, liever 80 a 90 euro voor Green Day allee


Edit: Al een chance staan ze dat weekend op Hurricane/Southside
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
442
657
Don’t worry, Green Day can play on Graspop only on June 19 and that’s reserved for Maiden. And I think they will be on Hellfest

Ben Barbaud also hinted as much on Sunday, drawing up an initial assessment. "I wouldn't say no to having a Muse, a Placebo or a Green Day in the next lineup. On the other hand, Taylor Swift is a no."
 
  • Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
632
353
Persoonlijk hoop ik dat Green Day niet op Graspop staat. Ik vind ze er gewoon niet passen. Maar als ze er staan dan ga ik wel zeker kijken. Was een van de eerste punk bands die ik ontdekte en ik heb American Idiot grijs gedraaid en dat album spelen ze normaal gezien integraal. Maar nog liever zie ik ze eens in Oostende met een eigen show in park De Nieuwe Koers. Al wil ik daar (nu Metallica op Graspop uitgesloten is) ook graag Metallica zien in het tweede deel van de zomer. Maar eigenlijk heb ik die hoop zelfs al opgegeven (want in hun mail stond dat ze voor 2025 nog een Australische tour ging aan kondigen en er stond niks over Europa gemeld). Feit is dat in dat park normaal gezien maar één event per jaar is dus beiden wordt moeilijk denk ik. Green Day op Werchter ... mjah liever niet maar ja ... ik pak niet graag al die pop en hip hop er bij voor +100 euro, liever 80 a 90 euro voor Green Day allee


Edit: Al een chance staan ze dat weekend op Hurricane/Southside
Green day is in België niet groot genoeg voor een eigen show op de nieuwe Koerse. Die verkopen amper een Sportpaleis uit en zijn de laatste jaren ook al wat in populariteit gedaald
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
188
150
Green day is in België niet groot genoeg voor een eigen show op de nieuwe Koerse. Die verkopen amper een Sportpaleis uit en zijn de laatste jaren ook al wat in populariteit gedaald
Die verkopen heel vlot een Sportpaleis uit. En qua populariteit denk ik dat het een van de meest genoemde namen is als je naar reacties op FB kijkt. Heeft te maken natuurlijk met de hele revival van het genre, kijk ook maar naar Blink 182. Worden tegenwoordig ook weer erg veel gedraaid op StuBru. Waren wel een tijdje minder populair, dat is waar. Wat niet wegneemt dat ze geen veld van 45.000 gaan doen, dat lijkt me voor het select groepje stadionheadliners weggelegd.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
384
690
Kijk als de afspraak word gemaakt dat Green Day focus houd op de eerste albums vind ik het een leuke opvulling

Verder zie ik dat Saxxon gaat touren,..
 

Pommer

Gouden Tip
21 sep 2023
301
375
Kijk als de afspraak word gemaakt dat Green Day focus houd op de eerste albums vind ik het een leuke opvulling
Ze spelen letterlijk de eerste 2 albums integraal deze tour.

Overigens vind ik het laatste album juist wel heel erg sterk, misschien wel beter dan Dookie zelfs (American Idiot is wel buitencategorie). Dus ergens wel jammer dat ze er niet meer van spelen.

Kan toch bijna niet meer missen zou je zeggen, kan me ook wel voorstellen dat dit vorig jaar al vastgelegd is en dat er daarom geen Belgische stop was in de tour.

Edit: Pardon, dacht dat ik in het RW topic zat. Maandag...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken