Graspop Metal Meeting 2025

Als Lp beschikbaar is voor RW, dan zal het inderdaad geen Graspop worden. Maar veel hang altijd af van beschikbaarheid.

Tool was een gezamenlijke effort van een aantal promotors wegens accuut gebrek aan headliners. Erg gelijkaardig aan Rammstein 2017. Maar Tool zelf had erg specifieke wensen. Nochtans grote festivals genoeg die hen wilden hebben maar waar ze zelf nee hebben tegen gezegd.

Tool was een gezamenlijke effort van een aantal promotors wegens accuut gebrek aan headliners. Erg gelijkaardig aan Rammstein 2017. Maar Tool zelf had erg specifieke wensen. Nochtans grote festivals genoeg die hen wilden hebben maar waar ze zelf nee hebben tegen gezegd.
Tool wilde liever geen festivals doen toch? Althans, geen majors met van alles en nog wat qua stijlen. Uiteindelijk ook een zeer succesvolle boeking. Net als NIN op Hellfest 2 jaar terug.

Klopt in principe, maar als LP in juni naar Europa komt en de 4th of July weer in the States wil zijn, dan stijgen de kansen voor GMM.
Oftewel soms spelen er meer zaken mee.
Ik weet wel dat ik ze op 4 juli niet in Europa wil zien optreden. (Verleden RW).
Verschillende Amerikaanse bands waren te bezopen om nog een fatsoenlijke noot te spelen of te zingen. Bands die het zo'n dag verknalt hebben (Pearl Jam, QOTSA, Offspring)

Tool wilde liever geen festivals doen toch? Althans, geen majors met van alles en nog wat qua stijlen. Uiteindelijk ook een zeer succesvolle boeking. Net als NIN op Hellfest 2 jaar terug.
Het waren wel bepaalde festivals die hen heel hard nodig hadden. Zalen zijn er rond geplaatst. Principe was dat ze geen festivals deden die ze al in 2019 gedaan hadden. Dacht dat 1 festival uitzondering was omwille van feesteditie.

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias en Piebe71
Iedereen maar speculeren over bands..

Meanwhile hoop ik gewoon dat 2025 het jaar wordt waar bands gewoon hun set uit spelen zonder kiekeboe te spelen voor de laatste paar nummers.
?? Leg uit....🤨

Edit: je bedoeld de toegift? Nou dan hou maar op met dromen. Dat zal altijd blijven🤣

• Leuk
Waarderingen: niels485g
Tegenwoordig vind ik het toneelstukje (“zouden ze nog terugkomen”) wel meevallen eigenlijk. Het is meer dat ze even een korte break hebben om dan terug te komen om hun 2/3 grootste hits te spelen.

Tegenwoordig vind ik het toneelstukje (“zouden ze nog terugkomen”) wel meevallen eigenlijk. Het is meer dat ze even een korte break hebben om dan terug te komen om hun 2/3 grootste hits te spelen.
Zo zie ik het eigenlijk ook. En vaak wordt er dan qua showelementen ook nog even lekker uitgepakt

• Leuk
Waarderingen: Valthys en Loek123

En vroeg op de dag gaan de meeste bands ook gewoon in één keer door toch? Hebben heel geen tijd om van stage af te gaan.

Ik heb ook al weer zin in het nieuwe band introductie topic, hopelijk wordt daar weer iets actiever geschreven ten opzichte van vorig jaar!

Denken jullie niet dat Linkin Park niet beter op een donderdag past moesten ze komen naar Graspop? Echter lijkt Iron Maiden die dag te gaan dragen.
Edit: was puur hypotetisch bedoeld, niet dat ik denk dat ze op Graspop gaan staan.

Laatst bewerkt:
Denken jullie niet dat Linkin Park niet beter op een donderdag past moesten ze komen naar Graspop? Echter lijkt Iron Maiden die dag te gaan dragen.

Ik denk dat Linkin Park niet naar Graspop komt. Maar als ze zouden komen, dan nog blijft Maiden wel op die donderdag staan, dat is denk ik gewoon het enige haalbare voor Maiden, zodat er nog één rustdag tussen hun data zit

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Hoe ik het begreep werd het geschetst als een hypothetische situatie, of men Slipknot voor Linkin Park zou willen ruilen waarbij Slipknot naar Werchter gaat en Linkin Park naar Graspop. Nu wordt het punt een beetje gemist voor mijn gevoel met een hoop mensen die er heel serieus op ingaan. De kans is natuurlijk nihil dat Slipknot op Werchter staat en Linkin Park op Graspop.

Overigens lijkt het me voor komede editie wel goed te zitten met de headliners, en denk ik niet dat de organisatie echt in paniek is om nog een grote headliner te boeken om een uitverkochte editie te kunnen realiseren.

Een line up die prima realistisch/betaalbaar is en waarmee het festival waarschijnlijk gewoon uitverkoopt kan bijvoorbeeld zoiets zijn:
Donderdag: Iron Maiden en Powerwolf
Vrijdag: Volbeat en Faith No More
Zaterdag: Slipknot en Korn
Zondag: Sabaton, Def Leppard, Lamb of god, Journey

Bijna alle bovenstaande bands zijn al sterke geruchten over dat ze gaan touren, dus lijkt me gewoon een realistisch rijtje

Ik denk dat Linkin Park niet naar Graspop komt. Maar als ze zouden komen, dan nog blijft Maiden wel op die donderdag staan, dat is denk ik gewoon het enige haalbare voor Maiden, zodat er nog één rustdag tussen hun data zit

Balen, beetje de moeilijkste dag om te regelen met het werk. Om Guns 'n' Roses toch nog te zien, heb ik de nachtbus toen naar huis genomen. De vrijdag was niet zo heel aangenaam :sleep: Maar goed, hopelijk lukt het met Iron Maiden.

Balen, beetje de moeilijkste dag om te regelen met het werk. Om Guns 'n' Roses toch nog te zien, heb ik de nachtbus toen naar huis genomen. De vrijdag was niet zo heel aangenaam :sleep: Maar goed, hopelijk lukt het met Iron Maiden.
Verschil zal wel zijn dat Iron Maiden wat eerder afgelopen zal zijn dan GnR, die spelen normaal niet later dan 23:00.

Een ideetje voor lager op de affiche: Refused. Beginnen in de lente aan hun afscheidstour, waarmee ik ze ook wel op oa Hellfest en Download zie staan. Met het einde van Groezrock en een grotere aandacht voor hardcore bij GMM lijkt een passage me best logisch.

• Leuk
Waarderingen: PimSp
Zoooooooo

We gaan weer speculeren !!!
Ja ja ik ben ook weer wakker

Als Iron Maiden Avatar meeneemt dan vind ik het dikke prima.
Zal ook net als vorig jaar lekker alle daagjes komen er is toch altijd wel genoeg en nu ff de meetings mee pakken (in de zon graag)

Belangrijke vraag WIE ???

Heeft de prijzen nog voor Metal Park (mol) van vorig jaar voor me. Mijn maten vonden de festi hut te klein hahaha

Users who are viewing this thread