Graspop Metal Meeting 2024

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
238
523
Denk niet dat je die uit te kiezen hebt, je rijdt naar waar de parkeerwachter je stuurt
Haha ja inderdaad. Toen ik voor het eerst met de auto naar Rock am Ring ging had ik alles perfect gepland. Aanrijdroute, parkeerplaats naar keuze, camping waar ik wilde staan.
Bleek uiteindelijk toch heel anders te zijn. Ik werd helemaal omgeleid, zat 10km verder op een parkeerplaats en zou naar de enige nog vrije camping 10km aan de andere kant moeten :unsure:
Een hoop geregel, gerijd, en een beetje bluf/lef verder kwam ik uiteindelijk gelukkig toch op een parkeerplaats naast een camping aan, waardoor ik in elk geval geen takke-end moest lopen met de hele inboedel.
Verrassingen, leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.785
2.510
Net als in 2016 (was ook zo'n giga modder-editie) zullen er wel genoeg vrijwilligers zijn om auto's te helpen trekken indien mogelijk.
Ik weet nog in '16 dat er een hele Defender-vereniging was om te helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: copoli

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Denk niet dat je die uit te kiezen hebt, je rijdt naar waar de parkeerwachter je stuurt
Is dat echt zo? Worden die parkings één voor één gevuld?
Dat kan ik me, zeker gezien de omstandigheden, niet voorstellen.
Als je aangeeft dat je een zware, elektrische wagen hebt, zullen ze je vast doorsturen naar een ander parking, lijkt me.
 
  • Thinking
Waarderingen: Pauly Robin

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
314
785
Mijn ervaring is dat er alleen parkeerwachters staan bij de ingang van de parkings en het verder gewoon een kwestie van 'bordjes volgen' is
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Haha ja inderdaad. Toen ik voor het eerst met de auto naar Rock am Ring ging had ik alles perfect gepland. Aanrijdroute, parkeerplaats naar keuze, camping waar ik wilde staan.
Bleek uiteindelijk toch heel anders te zijn. Ik werd helemaal omgeleid, zat 10km verder op een parkeerplaats en zou naar de enige nog vrije camping 10km aan de andere kant moeten :unsure:
Een hoop geregel, gerijd, en een beetje bluf/lef verder kwam ik uiteindelijk gelukkig toch op een parkeerplaats naast een camping aan, waardoor ik in elk geval geen takke-end moest lopen met de hele inboedel.
Verrassingen, leuk!
Precies, niet altijd klakkeloos alles aannemen. ;)
Vrijwilligers bij GMM zijn over het algemeen vriendelijk en voor rede vatbaar (i.t.t. Download blijkbaar, als we de filmpjes van Billy Mayhem moeten geloven).
 
  • Leuk
Waarderingen: copoli

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
238
523
Is dat echt zo? Worden die parkings één voor één gevuld?
Dat kan ik me, zeker gezien de omstandigheden, niet voorstellen.
Als je aangeeft dat je een zware, elektrische wagen hebt, zullen ze je vast doorsturen naar een ander parking, lijkt me.
Mijn ervaring is dat er 1 a 2 mensen bij een parking staan die, als je geluk hebt, een portofoon hebben, maar vooral daar staan met 1 functie: tickets scannen en zeggen of het vol is of niet.
Zodra je met vragen komt als 'waar is het nog vrij', 'waar is het nog begaanbaar' of 'waar kan ik met ... auto parkeren want ik heb zus en zo' is het antwoord steevast "dat weet ik niet meneer, dan zal u daar even heen moeten rijden".
Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je kan aangeven waar je behoefte aan hebt en dan geholpen wordt. En niets ten nadele van de vrijwilligers daar, die staan daar met de beste intenties, maar zo werkt het gewoon niet.
 

bassisandro

Campingartiest
6 jul 2020
53
68
Ik gok dat ze dat niet gaan doen wanneer een deel van de parkings moet sluiten. Dan worden die gebruikt voor mensen met een parkingticket en degene zonder ticket zullen verder weg moeten parkeren.
Er zijn alternatieven met pendelbussen. Ik denk dat ze het op capaciteit moeten doen, ticketje of niet. Als de berijdbare delen vol staan, dan moet je verder weg parkeren en met een pendelbus komen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Mijn ervaring is dat er 1 a 2 mensen bij een parking staan die, als je geluk hebt, een portofoon hebben, maar vooral daar staan met 1 functie: tickets scannen en zeggen of het vol is of niet.
Zodra je met vragen komt als 'waar is het nog vrij', 'waar is het nog begaanbaar' of 'waar kan ik met ... auto parkeren want ik heb zus en zo' is het antwoord steevast "dat weet ik niet meneer, dan zal u daar even heen moeten rijden".
Ik zou er zeker niet vanuit gaan dat je kan aangeven waar je behoefte aan hebt en dan geholpen wordt. En niets ten nadele van de vrijwilligers daar, die staan daar met de beste intenties, maar zo werkt het gewoon niet.
Natuurlijk niet, dat zeg ik ook niet.
Maar je wordt volgens mij ook niet een bepaalde parking op gedwongen.

Je kunt vantevoren toch zelf al min of meer een plan maken op welke parking je het beste kan/wil staan?
Bijvoorbeeld m.b.v. het plaatje met alle parkings dat hier een tijdje terug is geplaatst (weet niet meer door wie), of je kunt het vooraf vragen aan de organisatie via allerlei social media.
 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Er zijn alternatieven met pendelbussen. Ik denk dat ze het op capaciteit moeten doen, ticketje of niet. Als de berijdbare delen vol staan, dan moet je verder weg parkeren en met een pendelbus komen.
Soms heb je inderdaad gewoon pech, en zul je verder moeten lopen.
Dat gold ook voor ons in 2016, toen we ondanks een VIP-ticket een kilometer of 2 verder moesten parkeren (VIP-parking was onbegaanbaar blijkbaar), en later na het opzetten van de tent nog eens terug moesten naar de auto voor de rest van de spullen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
872
784
Het is vrij simpel: als je morgen met uw auto op een weide gaat staan, ga je gegarandeerd in de miserie komen. Gebruik gewoon uw verstand en doe het niet. U zal mij dankbaar zijn bij deze wijze raad.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Ik moet nog bijlezen, maar ik zie juist hier staan dat het qua regen meevalt. Maar nu ik op dit tijdstip kijk houdt deze regen in Dessel en soms nog iets harder denk ik voor enkele uren aan. Succes met de boomschors etc... Hopelijk gaat het voor inter en de rolstoelgebruikers wat meevallen. En de bolderkarren.
 

dvdh666

Playlistbediener
30 mei 2023
45
139
Ik moet nog bijlezen, maar ik zie juist hier staan dat het qua regen meevalt. Maar nu ik op dit tijdstip kijk houdt deze regen in Dessel en soms nog iets harder denk ik voor enkele uren aan. Succes met de boomschors etc... Hopelijk gaat het voor inter en de rolstoelgebruikers wat meevallen. En de bolderkarren.
Ben ook wel redelijk bang voor vooral de grote modderpoelen op het veld. Ik was er in 2016 voor het eerst een dag en was eigenlijk de hele dag "gebonden" aan het rolstoelpodium van de mainstages, omdat verder verplaatsen enorm veel moeite en hulp van de omgeving kostte. Dat jaar wilde ik toch het meeste op de mainstages zien, maar nu mijn muzieksmaak wat uitgebreid is gaat mijn loopschema bijna langs elk podium op een punt van een dag. Dus hopen dat dit mogelijk is.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.656
3.378
Misschien moeten ze maar gewoon een gigantisch zwembad aanleggen op het terrein. Scheelt mij pijn in de voeten en er zal dan geen modder liggen. Dat er af en toe iemand is die in het zwembad pist in plaats van in een herbruikbare cup (o nee dat was op Rock Werchter) nemen we op de koop toe.

Voorspelling
Nadat er vandaag een ongelooflijk grote hoeveelheid neerslag is gevallen, wordt het morgen zo goed als droog. Hoe later men komt aanrijden, hoe groter de kans dat de plaatsen om in te rijden 1 grote modderpoel zijn. Het devies luidt in elk geval om met Openbaar Vervoer te komen en als dat niet anders kan om zo vroeg mogelijk te vertrekken. Als ook dat niet lukt, ben je overgeheveld aan onze metalvriend de duivel en zijn gemoedstoestand.

Donderdag is het bidden en smeken dat het allemaal goedkomt. Er is een aanzienlijke kans dat er plaatselijk grote regen- en onweersbuien volgen. Mocht dit het geval zijn, dan ligt een tijdelijke cancel van de programmering op de loer. Mocht het allemaal langs Dessel heengaan, dan hebben we een rustig en prettig dagje. We weten waarschijnlijk pas donderdag hoe of wat en zelfs dan kan het met het uur verschillen.

Vrijdagochtend en begin van de middag staan in het teken van regen, regen, regen en nog eens regen. Het is te hopen dat het opklaart tegen de middag als het veld vol begint te stromen, want anders is het maar heel sterk de vraag of alle maatregelen voldoende zijn om looppaden en gebieden rond de podiums waar geen platen liggen begaanbaar te houden.

Zaterdag lijkt de hele dag wisselvallig te zijn. Het ene moment regen en het andere moment mogelijk een klein zonnetje. Hoe dan ook zal er minder regen vallen dan de dag ervoor, maar elke druppel zal er een te veel zijn.

Zondag lijkt de beste dag van de vier te worden. Vooral vanaf halverwege de middag wordt het gewoon echt lekker weer.

Ik ben er niet bepaald gerust op dat dit goed gaat komen. Vooral de regen van vandaag in combinatie met de gigantische regenbuien vrijdagochtend kunnen weleens zorgen voor een vreselijke modderpoel. Als er dan donderdag ook nog onweer bijkomt waardoor een deel van het programma moet worden stilgelegd, geloof ik niet dat veel mensen vrolijk gaan worden van Graspop.

Ik ga morgen vanuit een treinstation in België waarschijnlijk de rest met het OV doen om de parking te ontzien. En dan in de loop van vrijdag kijken of ik het het waard vind om te blijven of om weer terug te keren als de situatie te slecht is na de vreselijke buien van vrijdagochtend...
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
1.109
1.393
Ik ben net tot aan de weide gereden. Rond 12u30 was ik daar. Het heeft even heel hard geregend in Dessel, de straten stonden 10-15 min blank. Dan begon het op te klaren.

De parkings zijn helemaal verzadigd, er kan niks meer bij. Je ziet de plassen water in het gras staan.

De camping zou nu onder water staan. Dat gaan ze opgelost krijgen tegen morgen. Het probleem zal de bijkomende regen dit weekend zijn. Het water staat al tot aan de oppervlakte.

Update: KMI wijzigt echt om de 2-3 uur. Nu valt er bijna niks meer dit weekend.
Het handige op deze site is dat je een lichtblauwe en een donkerblauwe grafiek hebt. Het donkerblauwe is wat ze gokken. En het lichtblauwe is als ze het niet weten, ze pikken een willekeurig getal en denken. Het kan 3 mm of 10 mm zijn. Ertussenin en we zijn altijd juist. haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
266
382
Ik ga morgen rond 18u op de parking zijn. Als het te veel een drama is daar ga ik naar mol en zoek ik daar ergens plekje en kom ik met de pendelbus.


We gaan sowieso nat worden, hoeveel gaan we pas achteraf weten.
Hoe het veld, camping en parking er bij zullen liggen zullen we ook pas achteraf weten.
Vooral questie van zo goed mogelijk voorbereiden, en lekker samen afzien met een pintje in de hand :p
 

Ratatatatataa

Nieuw lid
12 jun 2024
2
7
Het handige op deze site is dat je een lichtblauwe en een donkerblauwe grafiek hebt. Het donkerblauwe is wat ze gokken. En het lichtblauwe is als ze het niet weten, ze pikken een willekeurig getal en denken. Het kan 3 mm of 10 mm zijn. Ertussenin en we zijn altijd juist. haha
Hier kun je voorspellingen van verschillende weermodellen vergelijken in 6 uur en per 24 uur blokken:


Op de 24 uurs geen modellen boven de 10mm per dag. ECMWF welke relatief betrouwbaar wordt gezien in de Benelux is optimistisch voor de vrijdag en zaterdag waar andere modellen daar erg uitschieten.

Bijna alle modellen zijn het er mee eens dat het vanaf vannacht tot donderdagnamiddag droog is, dus genoeg tijd voor de grond wat te herstellen. Donderdagavond tot vrijdag middag veel miezer maar ook zeker geen noodweer.

Tent droog opzetten en genoeg tijd om voor maandag op te drogen.

Ik denk dat het allemaal wel mee gaat vallen. Geen ideaal festivalweer maar ook geen reden tot paniek.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken