Hardrock & Metal Chat

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
502
897
Laceration..
Ga d'r wel lekker op..😃
👍👇
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240727_233050_Spotify.jpg
    Screenshot_20240727_233050_Spotify.jpg
    204,5 KB · Weergaven: 7

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Over knikkebollend de kist in gesproken? Welkom in La Morgue haha 💀
Geweldige tent inderdaad, La Morgue, maar ik zou toch ook wel heel graag de originele La Morgue ooit terug willen zien, die kleine, volledig gesloten, gitzwarte circustent in 2019, dat was pas een waar knikkebolparadijs! :cool:🤘🖤
De huidige La Morgue kan dan aanblijven als hardcore/goregrind podium, waar deze uitermate geschikt voor is.

Vreemd genoeg kan ik geen enkele foto meer terugvinden van de buitenkant van de oorspronkelijke La Morgue, en ook van de binnenkant zijn er nauwelijks goede foto's te vinden. Deze foto (uit dit verslag) komt nog het meest in de buurt:

1722269855661.png
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.357
1.433
Geweldige tent inderdaad, La Morgue, maar ik zou toch ook wel heel graag de originele La Morgue ooit terug willen zien, die kleine, volledig gesloten, gitzwarte circustent in 2019, dat was pas een waar knikkebolparadijs! :cool:🤘🖤
De huidige La Morgue kan dan aanblijven als hardcore/goregrind podium, waar deze uitermate geschikt voor is.

Vreemd genoeg kan ik geen enkele foto meer terugvinden van de buitenkant van de oorspronkelijke La Morgue, en ook van de binnenkant zijn er nauwelijks goede foto's te vinden. Deze foto (uit dit verslag) komt nog het meest in de buurt:

Bekijk bijlage 9823
Dat ben ik ! 😂😁😂
4de persoon eerste rij van links naar rechts. Met het zwarte Off The Cross t-shirt met paarse opdruk
Band die daar staat is ook Off The Cross
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
690
Geweldige tent inderdaad, La Morgue, maar ik zou toch ook wel heel graag de originele La Morgue ooit terug willen zien, die kleine, volledig gesloten, gitzwarte circustent in 2019, dat was pas een waar knikkebolparadijs! :cool:🤘🖤
De huidige La Morgue kan dan aanblijven als hardcore/goregrind podium, waar deze uitermate geschikt voor is.

Vreemd genoeg kan ik geen enkele foto meer terugvinden van de buitenkant van de oorspronkelijke La Morgue, en ook van de binnenkant zijn er nauwelijks goede foto's te vinden. Deze foto (uit dit verslag) komt nog het meest in de buurt:

Bekijk bijlage 9823
Dat was toen toch al dezelfde tent als nu? Alleen anders ingericht langs de binnenkant. Ik heb in het vorige week in het Alcatraz topic nog foto's gezet van de bar/toog die toen in de tent was.

Die 2019 lineup van de Morgue was echt goed heb daar de eerste keer Psychonaut gezien, 2e keer Wolvennest beide bands die ik nadien toch nog veel gezien heb. Andere goede optredens waren Fire Down Below, Miava, Off The Cross (van jouw foto). Hemelbestormer stond er ook nog maar die heb ik toen geskipped wegens clash met Meshuggah
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Dat was toen toch al dezelfde tent als nu? Alleen anders ingericht langs de binnenkant. Ik heb in het vorige week in het Alcatraz topic nog foto's gezet van de bar/toog die toen in de tent was.

Die 2019 lineup van de Morgue was echt goed heb daar de eerste keer Psychonaut gezien, 2e keer Wolvennest beide bands die ik nadien toch nog veel gezien heb. Andere goede optredens waren Fire Down Below, Miava, Off The Cross (van jouw foto). Hemelbestormer stond er ook nog maar die heb ik toen geskipped wegens clash met Meshuggah
er is toch nog een klein beetje filmmateriaal uit 2019 van binnen La Morgue
Ah, die foto had ik al eens gezien inderdaad, maar ik dacht eigenlijk dat die van 2021 was, aangezien de tent daar open is.
Maar dat is natuurlijk een foto van tijdens de opbouw, dus dan zijn de zijkanten wellicht nog niet erin gehangen (hoewel de tent in het filmpje wel al donker is).

Je zou dus best gelijk kunnen hebben dat het toch gewoon dezelfde tent is, maar dan met/zonder zijkanten.
In mijn beleving was de tent van 2019 kleiner, maar dat kan dus zomaar eraan gelegen hebben dat de tent toen dicht en donker was.

La Morgue is in ieder geval al twee keer verplaatst. In 2019 stond ie er voor het eerst, rechts naast de Swamp, waar nu zo ongeveer de Metal Market staat.
Vervolgens in 2021 op de plek waar nu Helldorado staat, en nu dus al voor het derde jaar op rij op de huidige plek.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en johanra

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
@johanra nav je ode aan Baroness. Ben jij bekend met 'Curse These Metal Hands'? Dat is een samenwerking tussen enkele leden van de postmetal bands Conjurer en Pijn. En wordt door veel fans van het genre ook wel een ode aan het Red Album van Baroness genoemd. Ik hoor zelf de gelijkenissen ook zeker, maar het werkje is wat mij betreft absoluut sterk en uniek genoemd om zeker niet weggezet te worden als rip-off. Het is meer een liefkozing, eigenlijk. En met name het eerste en het laatste nummer vind ik ongelooflijk mooi. De muziek klinkt op een heel vreemde, maar vooral aangename manier euforisch. In plaats van woest en zwaar, zoals postmetal eigenlijk normaal klinkt.

Zeker een aanrader voor jou, maar sowieso voor iedereen die van post, prog en sludge houdt!

 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
690
@johanra nav je ode aan Baroness. Ben jij bekend met 'Curse These Metal Hands'? Dat is een samenwerking tussen enkele leden van de postmetal bands Conjurer en Pijn. En wordt door veel fans van het genre ook wel een ode aan het Red Album van Baroness genoemd. Ik hoor zelf de gelijkenissen ook zeker, maar het werkje is wat mij betreft absoluut sterk en uniek genoemd om zeker niet weggezet te worden als rip-off. Het is meer een liefkozing, eigenlijk. En met name het eerste en het laatste nummer vind ik ongelooflijk mooi. De muziek klinkt op een heel vreemde, maar vooral aangename manier euforisch. In plaats van woest en zwaar, zoals postmetal eigenlijk normaal klinkt.

Zeker een aanrader voor jou, maar sowieso voor iedereen die van post, prog en sludge houdt!

Ik ken het niet maar ik zal het eens beluisteren
 
  • On fire
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.825
Ik ken het niet maar ik zal het eens beluisteren
Treat Carly GIF by Paramount+
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita en johanra

Gebruikers die dit onderwerp bekijken