Hardrock & Metal Chat

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.855
3.972
0033338210_10.jpg

en de achterkant, want die hoort er toch ook bij!
Volgens mij was dit merch speciaal gemaakt voor ArcTanGent toen.
0033338211_10.jpg
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik na veel nadenken even niet kan bedenken welke shirts ik heb met veel humor. Meer de zwarte en morbide humor denk ik
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
En de shirts die ik ooit gekocht heb maar vandaag de dag niet meer aan zou doen denk ik🤭
 

johanra

Randprogramma
13 sep 2021
241
693
@johanra nav je ode aan Baroness. Ben jij bekend met 'Curse These Metal Hands'? Dat is een samenwerking tussen enkele leden van de postmetal bands Conjurer en Pijn. En wordt door veel fans van het genre ook wel een ode aan het Red Album van Baroness genoemd. Ik hoor zelf de gelijkenissen ook zeker, maar het werkje is wat mij betreft absoluut sterk en uniek genoemd om zeker niet weggezet te worden als rip-off. Het is meer een liefkozing, eigenlijk. En met name het eerste en het laatste nummer vind ik ongelooflijk mooi. De muziek klinkt op een heel vreemde, maar vooral aangename manier euforisch. In plaats van woest en zwaar, zoals postmetal eigenlijk normaal klinkt.

Zeker een aanrader voor jou, maar sowieso voor iedereen die van post, prog en sludge houdt!

Wel dit is een mooie tip Jamel! De Red Album is een onmiskenbare invloed maar dat wordt dan toch ook gecombineerd met zaken die bij Baroness toch wel afwezig zijn (death metal growls, blast beats), die "Godspeed Homage" vanop het shirt van @nikita is ook wel te horen. Maar een rip-off is het zeker niet.

Eerste en laatste nummer zijn inderdaad wel de hoogtepunten. Lyrics zijn ook wel on-point uit de eerste track "High Spirits"
"Hold fast, these clouds mask a sun whose rays will make stark my darkest shadow. I have felt this bearing down on me forever. And all of a sudden I feel it is lifted!"
Zowel qua muziek als lyrics is het dus wel een optimistische/feel good plaat voor de laatste track is zelfs "triomfantelijk" van toepassing.

Ik zie dat ze vorig jaar gespeeld hebben op ArcTangent dus er is zelfs nog hoop dat we dit live nog eens kunnen meemaken :)
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Wel dit is een mooie tip Jamel! De Red Album is een onmiskenbare invloed maar dat wordt dan toch ook gecombineerd met zaken die bij Baroness toch wel afwezig zijn (death metal growls, blast beats), die "Godspeed Homage" vanop het shirt van @nikita is ook wel te horen. Maar een rip-off is het zeker niet.

Graag gedaan! Ik ben blij dat jij dit, als groot Baroness fan, zegt. Want ik vond het zelf een beetje flauw om te lezen dat veel mensen zeggen dat dit een compleet kopie is. Vind ik dus ook niet. Schitterend schijfje, met inderdaad wat hoorbare invloeden, maar toch ook veel diversiteit.

Eerste en laatste nummer zijn inderdaad wel de hoogtepunten. Lyrics zijn ook wel on-point uit de eerste track "High Spirits"
"Hold fast, these clouds mask a sun whose rays will make stark my darkest shadow. I have felt this bearing down on me forever. And all of a sudden I feel it is lifted!"
Zowel qua muziek als lyrics is het dus wel een optimistische/feel good plaat voor de laatste track is zelfs "triomfantelijk" van toepassing.

Ja prachtig, die lyrics die je eruit pakt. Die zijn inderdaad erg sprekend voor het album! Triomfantelijk vind ik een mooi gevonden woord. Het outro wat zich zo rustig opbouwt tot volledige euforie grijpt me elke keer weer bij de strot. Echt een heerlijke riff vind ik dat.

Ik zie dat ze vorig jaar gespeeld hebben op ArcTangent dus er is zelfs nog hoop dat we dit live nog eens kunnen meemaken :)

Sterker nog: ze staan dit jaar weer op ATG! Hoop echt dat ze eens de oversteek naar Europa maken. Heb in elk geval de mensen van Dunk! en die van Samhain al eens iets over die plaat zien zeggen op de socials, dus bij die twee zullen ze sowieso op de wensenlijst staan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.178
Wel dit is een mooie tip Jamel! De Red Album is een onmiskenbare invloed maar dat wordt dan toch ook gecombineerd met zaken die bij Baroness toch wel afwezig zijn (death metal growls, blast beats), die "Godspeed Homage" vanop het shirt van @nikita is ook wel te horen. Maar een rip-off is het zeker niet.

Eerste en laatste nummer zijn inderdaad wel de hoogtepunten. Lyrics zijn ook wel on-point uit de eerste track "High Spirits"
"Hold fast, these clouds mask a sun whose rays will make stark my darkest shadow. I have felt this bearing down on me forever. And all of a sudden I feel it is lifted!"
Zowel qua muziek als lyrics is het dus wel een optimistische/feel good plaat voor de laatste track is zelfs "triomfantelijk" van toepassing.

Ik zie dat ze vorig jaar gespeeld hebben op ArcTangent dus er is zelfs nog hoop dat we dit live nog eens kunnen meemaken :)
Kan me vergissen, maar volgens mij speelt Pijn niks van CTMH. Maar goed, recenter werk is ook lekker. Laatste album en EP zijn fijn (als is die EP wel compleet anders).
Sterker nog: ze staan dit jaar weer op ATG! Hoop echt dat ze eens de oversteek naar Europa maken. Heb in elk geval de mensen van Dunk! en die van Samhain al eens iets over die plaat zien zeggen op de socials, dus bij die twee zullen ze sowieso op de wensenlijst staan.
Pijn heeft begin dit jaar nog in Merleyn en Little Devil gestaan. Vraag me echt af hoe je die gemist hebt!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Kan me vergissen, maar volgens mij speelt Pijn niks van CTMH.

Pijn heeft begin dit jaar nog in Merleyn en Little Devil gestaan. Vraag me echt af hoe je die gemist hebt!
Ik ga Pijn zelf in oktober zien op Samhain. :)

Waar Johan en ik op doelen is daadwerkelijk 'Curse These Metal Hands' Live. Dat hebben ze dus al eens op ATG gedaan en doen dat dit jaar weer.

 
  • On fire
Waarderingen: Dr. Hannibal

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.137
13.178
Ik ga Pijn zelf in oktober zien op Samhain. :)

Waar Johan en ik op doelen is daadwerkelijk 'Curse These Metal Hands' Live. Dat hebben ze dus al eens op ATG gedaan en doen dat dit jaar weer.

Oh, op die fiets. Zeg dat dan... Staat me iets bij dat dit één dingetje voor het VK was en dat niet het plan was om ergens anders te spelen, alleen weet niet meer waar ik dat vandaan heb. Maar ja, plannen kunnen altijd wijzigen.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.946
8.830
Oh, op die fiets. Zegt dat dan... Staat me iets bij dat dit één dingetje voor het VK was en dat niet het plan was om ergens anders te spelen, alleen weet niet meer waar ik dat vandaan heb. Maar ja, plannen kunnen altijd wijzigen.
Zou ontzettend jammer zijn. Inderdaad hopen dat die plannen nog eens wijzigen. Zoals gezegd zijn er dus wel boekers binnen de Benelux die uitgesproken fan zijn van de plaat en vast op de eerste rij zullen zitten mocht er toch nog eens een kans zijn om die te boeken. En dan ben ik er hoe dan ook bij.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
Damn. Satyricon én Rotting Christ mee als voorprogramma van Behemoth in 013. Wat een fijn pakketje.
het feit dat ze niet naar België komen laat me geloven dat graspop op het programma staat. omdat dat ze niet 2 keer in 2 maanden tijd in België willen staan
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.855
3.972
WACKEN WEEKEND!
Er passeren ook heel wat Alcatraz bands, voor wie al in de sfeer wil geraken of voor wie nog keuzes moet maken!

De komende vier dagen, van woensdag 31 juli t/m zaterdag 3 augustus, vindt in Noord-Duitsland weer het grote Wacken Open Air-festival plaats. Het is elk jaar afwachten of het evenement wordt geplaagd door regen en modder of door hitte en zonnesteken. De weerduivels lijken zich deze keer redelijk in te houden. We hopen dat alle bezoekers van het strak uitverkochte festijn een leuke week hebben. Voor de thuisblijvers is er echter eveneens goed nieuws. MagentaMusik verzorgt weer een dagelijkse livestream, waarbij je gelijktijdig op twee kanalen optredens kunt bekijken.

Het gaat dan bijvoorbeeld om shows van Accept, Amon Amarth, Architects, Avantasia, Baroness, Beast In Black, Behemoth, Blind Guardian, Bury Tomorrow, Cradle Of Filth, Dragonforce, In Extremo, KK's Priest, Mayhem, Opeth, Sebastian Bach, Scorpions, Sonata Arctica, Suzi Quatro, Testament, The Sweet en Whitechapel. Bijgaand vind je een overzicht van het voorlopige uitzendschema, met de bands die tot dusver toestemming hebben gegeven voor een live-reportage. Voor Kanaal 1 van de livestream (en het meest actuele uitzendschema), zie: www.magentamusik.de/wacken/woa-2024-livestream. Voor Kanaal 2, zie: http://www.magentamusik.de/.../woa-2024-louder-stage-plus....

(alle tekst credits: Metalfan.nl)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
WACKEN WEEKEND!
Er passeren ook heel wat Alcatraz bands, voor wie al in de sfeer wil geraken of voor wie nog keuzes moet maken!

De komende vier dagen, van woensdag 31 juli t/m zaterdag 3 augustus, vindt in Noord-Duitsland weer het grote Wacken Open Air-festival plaats. Het is elk jaar afwachten of het evenement wordt geplaagd door regen en modder of door hitte en zonnesteken. De weerduivels lijken zich deze keer redelijk in te houden. We hopen dat alle bezoekers van het strak uitverkochte festijn een leuke week hebben. Voor de thuisblijvers is er echter eveneens goed nieuws. MagentaMusik verzorgt weer een dagelijkse livestream, waarbij je gelijktijdig op twee kanalen optredens kunt bekijken.

Het gaat dan bijvoorbeeld om shows van Accept, Amon Amarth, Architects, Avantasia, Baroness, Beast In Black, Behemoth, Blind Guardian, Bury Tomorrow, Cradle Of Filth, Dragonforce, In Extremo, KK's Priest, Mayhem, Opeth, Sebastian Bach, Scorpions, Sonata Arctica, Suzi Quatro, Testament, The Sweet en Whitechapel. Bijgaand vind je een overzicht van het voorlopige uitzendschema, met de bands die tot dusver toestemming hebben gegeven voor een live-reportage. Voor Kanaal 1 van de livestream (en het meest actuele uitzendschema), zie: www.magentamusik.de/wacken/woa-2024-livestream. Voor Kanaal 2, zie: http://www.magentamusik.de/.../woa-2024-louder-stage-plus....

(alle tekst credits: Metalfan.nl)

De streams van Wacken blijven vaak ook tot aan de volgende editie van het festival beschikbaar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken