Hardrock & Metal Chat

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.875
5.269
Hoog tijd dat deze band nog eens de oversteek maakt. Solide nieuwe track, niet meteen baanbrekend maar gewoon goeie catchy metalcore.

 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.669
3.496
Ik heb The Sweet de eerste keer gezien in Solingen (DE) in 1996, toen ze na de Bay City Rollers en voor Uriah Heep stonden. Geweldig optreden toen. Jaren later in de Spirit of 66 gezien en wederom stond de band als een huis. Dikke aanrader!
Ik herinner ze vooral vanuit mijn jeugd. Playback op de lagere school op de eindejaarsavond. Ik zie mezelf nog staan met die houten gitaar. Ballroom Blitz!!!
 

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
156
242
GT0yCf8WQAEIOZB
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
586
336
Ik verkoop 2 tickets voor de metal dag op de Lokerse feesten (met oa Korn en the Dillinger escape plan) volgende dinsdag aan 25 euro/stuk. Dus 50 voor de 2 samen. Pm maar bij interesse.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
(verplaatst vanuit Alcatraz-topic, want off-topic)

Zou het trouwens niet mogelijk en handiger zijn om een topic aan te maken voor alle overige metalfestivals in de Benelux (o.a. Dynamo, Into The Grave, Prognosis, South Of Heaven, Samhain, Helldorado, The Rock Circus, Lokerse Feesten metaldag, Durbuy Rock)?
Ik zou dat een flink stuk prettiger en minder verwarrend om te lezen vinden dan die aparte topics voor NL en B festivals van alle mogelijke genres.

N.B.: Ik weet dat er al vaker soortgelijke voorstellen en discussies zijn geweest, maar het kan m.i. geen kwaad om af en toe weer eens opnieuw daarover na te denken, aangezien het forum ook mee groeit en verandert.
Het is i.i.g. zeker niet mijn intentie om iemand voor zijn hoofd te stoten o.i.d.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Eventueel alles samen bundelen dat niet Graspop is? Hoewel Alcatraz wel zn eigen topic mag krijgen.
Precies dit dus.
3 topics voor metalfestivals (per jaar): GMM, Alcatraz en overig binnen Benelux.
Festivals buiten Benelux behoeven m.i. geen apart topic, die worden immers over het algemeen alleen besproken met relatie tot GMM, Alcatraz of overige Benelux-festivals, en kunnen dus ook gewoon in een van die 3 topics waar ze het meest relevant zijn (of in de H&M chat).

Daarnaast zou er dan ook nog een apart topic voor metalconcerten (Benelux of internationaal) kunnen worden aangemaakt, naast uiteraard de inmiddels toch al redelijk vertrouwde H&M chat voor al het andere dat niet direct gerelateerd is aan een festival of concert.
 
Laatst bewerkt:

MarcoReusel

Dagopener
29 okt 2022
502
897
Nieuwe track van opeth, op alcatraz en woensdag in Tilburg.
Ben niet een die hard fan maar de bekendere albums ga ik wel lekker op.
Nog mensen van hier naar 013 woensdag?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.429
8.653
Precies dit dus.
3 topics voor metalfestivals (per jaar): GMM, Alcatraz en overig binnen Benelux.
Festivals buiten Benelux behoeven m.i. geen apart topic, die worden immers over het algemeen alleen besproken met relatie tot GMM, Alcatraz of overige Benelux-festivals, en kunnen dus ook gewoon in een van die 3 topics waar ze het meest relevant zijn (of in de H&M chat).

Daarnaast zou er dan ook nog een apart topic voor metalconcerten (Benelux of internationaal) kunnen worden aangemaakt, naast uiteraard de inmiddels toch al redelijk vertrouwde H&M chat voor al het andere dat niet direct gerelateerd is aan een festival of concert.

Een topic voor overige metalfestivals in de Benelux kan nog wel goed zijn (volgens mij genoeg mensen die naar Samhain, Into the Grave en dergelijke gaan?)

Een apart topic voor metalconcerten lijkt me niet nodig, aangezien dat toch wel in H&M of Graspop (bij tours in de periode van Graspop) besproken gaat worden
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.138
13.178
Precies dit dus.
3 topics voor metalfestivals (per jaar): GMM, Alcatraz en overig binnen Benelux.
Festivals buiten Benelux behoeven m.i. geen apart topic, die worden immers over het algemeen alleen besproken met relatie tot GMM, Alcatraz of overige Benelux-festivals, en kunnen dus ook gewoon in een van die 3 topics waar ze het meest relevant zijn (of in de H&M chat).

Daarnaast zou er dan ook nog een apart topic voor metalconcerten (Benelux of internationaal) kunnen worden aangemaakt, naast uiteraard de inmiddels toch al redelijk vertrouwde H&M chat voor al het andere dat niet direct gerelateerd is aan een festival of concert.
Ik vind dit dus juist enorm omslachtig en niet echt overzichtelijker. Komt ook sowieso weinig discussie los over veel van de andere metalfestivals op berichten die ik of andere anders in die 'normale' topics neetzet, dus daar hoef je het ook niet voor te doen, lijkt me.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.659
6.804
Ik vind dit dus juist enorm omslachtig en niet echt overzichtelijker. Komt ook sowieso weinig discussie los over veel van de andere metalfestivals op berichten die ik of andere anders in die 'normale' topics neetzet, dus daar hoef je het ook niet voor te doen, lijkt me.
Ik denk wel dat je, door de "overige metalfestivals" een eigen topic te geven los van de algemene "overige festival" topics, die discussie wat meer aanwakkert. Metalheads hebben nu eenmaal graag hun eigen veilige bubbel, in plaats van dat er ook allemaal enge indie bandjes enzo tussendoor besproken worden.

Aan de andere kant is het wel weer meer versnippering van het forum natuurlijk, met meerdere topics die eigenlijk gedeeltelijk overlappen qua inhoud (alles wat in "overige metalfestivals Benelux" geplaatst zou worden, zou ook in de "overige festivals NL/BE" topics kunnen). Dus uit dat oogpunt wellicht minder wenselijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.714
8.624
Ik denk wel dat je, door de "overige metalfestivals" een eigen topic te geven los van de algemene "overige festival" topics, die discussie wat meer aanwakkert. Metalheads hebben nu eenmaal graag hun eigen veilige bubbel
Ben het er wel mee eens ja
90% van de mensen die posten op het graspop topic komen alleen in de Graspop, H&M en Alcatraz topics
als je iets in het 'juiste topic' zet ofwel het Overige festivals topic over een klein metalfestivalletje dan krijg je vrijwel geen enkele reactie, terwijl als je dezelfde post in het graspop/h&m zet krijg je veel meer reacties
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken