Rock Werchter 2025

Ik ben dan weer blij dat Raye niet clasht met Beth Gibbons. Toch wel mijn grootste must sees van de dag.
Jazz Brak - Bright Eyes - Amenra - Faye Webster - Beth Gibbons - RAYE - Cymande - Wisp - Maribou State - Sam Fender

Mooi dagje hoor.

Verder: Als je Fontaines DC ziet, mis je én Ezra Collective én London Grammar.

Om even wat hoop te geven: stel dat die Tempest Road niet K3 is, maar Raymond Van Het Groenewoud.
Zou wel mooi passen binnen 50 jaar RW als een van de eerste artiesten op RW

• Leuk
Waarderingen: Brian
Wat is er gebeurd met de tijd dat het tijdschema gewoon nog op de website verscheen?

Lees hier Raye - Elbow. Da's wel, jammer, ja, maar niet onoverkomelijk. K3 is wel gewoon vet. Of Foo Fighters...

Met een beetje geluk 31 acts over heel het weekend, waarvan 95 procent volledig. Wat vroeger weglopen van Elbow om tijdig te zijn voor Kings of Leon. Anderhalf uur Linkin Park wel karig.

Hello tempest road: volop materiaal voor speculaties. Heeft iemand een clue?

Zou het niet gewoon een placeholder kunnen zijn tot ze de invulling bekend kunnen maken? Het klinkt volledig als een van de opties die AI zou voorstellen als fictieve bandnaam.

DO: Grade 2 > While She Sleeps > Corella > A&TS > Lambrini Girls > De La Soul > English Teacher > Fontaines DC > Deftones > C&C > Linkin Park

VR: The Scratch > Wet Leg > Bad Nerves > Weezer > Boston Manor > Joey Valance & Brae > Simple Minds > Fat Dog > Green Day

ZA: ?? > Amenra > Gurriers > Elbow > Kings of Leon > Sam Fender

ZO: Wunderhorse > Allie X > Foster The People > Apero/dansen (of iets wat erop lijkt) in de tenten > 2manyDJ's

Dik = must see eigenlijk, dus dat wordt leuk vrijdag... Ook donderdag is te veel voor op 1 dag, daar wordt het nog de nodige keuzes maken. Zaterdag rustig beginnen en daarna toch nog een mooi aansluitend programma. Op zondag al vroeg de enige 2 must see's en daarna maar een beetje laten leiden door het moment, denk dat ik me bij Soulwax en Used in ieder geval wel prima zou kunnen vermaken. Kijk vooral uit naar die afsluitende 50 years show.

Hier veranderd weinig aan, alleen dat Allie X/FTP een volledige clash wordt en Grade 2/WSS ook een grote overlap, maar dat was te verwachten.

Elbow > KoL helaas wel een kleine overlap, als je Elbow tot het einde af wil zien mis je wel een kwartiertje van KoL. Maar ook geen enorme ramp.

Linkin Park 'maar' anderhalf uur vind ik wel opvallend, misschien dat ze de set wat ingekort hebben omdat het een slopend tourschema wordt?

Al met al een heel mooi programma, worden weer 4 heerlijke dagen!

• Leuk
Waarderingen: festirock
Raye vs Elbow
Bolis Pupul vs Gracie Abrams
Fontaines DC vs Ezra Collective + London Grammar
Deftones vs Iggy Pop
Sylvie Kreusch vs Thee Sacred Souls
Girl In Red vs Warhaus
Caribou vs Simple Minds
Beth Gibbons vs Gurriers

Toch wel wat clashes, gerangschikt van 'heel kut' naar 'niet handig'.

Users who are viewing this thread