Pukkelpop 2024

Fest-Isk

Nieuw lid
5 feb 2023
2
12
Met een groepje vrienden overwegen we dit jaar Pukkelpop ipv Lowlands. Zijn er hier mensen op beide geweest? En wat zijn de grootste voordelen van pkp?
Vorig jaar voor het eerst naar Pukkelpop uitgeweken na tig jaar Lowlands. Dit jaar ook weer, bij gebrek aan Lowlandskaartjes. Waaruit je mag afleiden dat Lowlands diep in mijn hart de eerste keus blijft, vanwege onder meer Juliet, Lima, Armadillow, algemene sfeer en afwezigheid van dagkaartbezoekers. Maar qua muziek is Pukkelpop een heel goed alternatief (niet gek: een groot deel van de acts staat zowel op LL als PkP). Binnenkomen en kampeerplek zoeken is een stuk relaxter dan op LL. Festivalterrein is veel compacter; daardoor weinig plek om ergens te chillen (geen Lake Lowlands, bijvoorbeeld). Eten wordt voorzien door foodtrucks in plaats van grootschalige cateraars; dat is wel charmant.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Royke en Kachelle

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Vorig jaar voor het eerst naar Pukkelpop uitgeweken na tig jaar Lowlands. Dit jaar ook weer, bij gebrek aan Lowlandskaartjes. Waaruit je mag afleiden dat Lowlands diep in mijn hart de eerste keus blijft, vanwege onder meer Juliet, Lima, Armadillow, algemene sfeer en afwezigheid van dagkaartbezoekers. Maar qua muziek is Pukkelpop een heel goed alternatief (niet gek: een groot deel van de acts staat zowel op LL als PkP). Binnenkomen en kampeerplek zoeken is een stuk relaxter dan op LL. Festivalterrein is veel compacter; daardoor weinig plek om ergens te chillen (geen Lake Lowlands, bijvoorbeeld). Eten wordt voorzien door foodtrucks in plaats van grootschalige cateraars; dat is wel charmant.
Nooit op LL geweest, maar als ik lees dat het festival op een kwartier uitverkocht is, dan gaan bij mij toch een paar alarmbellen rinkelen. Dat zijn Tomorrowland-toestanden. Draait het dan nog om de muziek en het festival zelf, of willen veel mensen gewoon kunnen zeggen "dat ze naar LL zijn geweest"? Lekker met de selfie-stick en wat leuke TikTok filmpjes maken?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.833
1.740
Nooit op LL geweest, maar als ik lees dat het festival op een kwartier uitverkocht is, dan gaan bij mij toch een paar alarmbellen rinkelen. Dat zijn Tomorrowland-toestanden. Draait het dan nog om de muziek en het festival zelf, of willen veel mensen gewoon kunnen zeggen "dat ze naar LL zijn geweest"? Lekker met de selfie-stick en wat leuke TikTok filmpjes maken?
Sommige mensen wel, maar dat is (nog steeds) een minderheid. Ik koop ook instant een kaartje omdat ik gewoon weet dat ik altijd een top weekend heb.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
932
964
Sleater-Kinney met Blonde Redhead naar OLT Rivierenhof.

Sleater-Kinney leek mij een zekerheid te worden voor Pukkelpop, maar helaas, pindakaas.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Gigi21

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Volgens de gazet pas volgende week woensdag.
Ik vind dat ergens wel bijzonder, PkP heeft daar zelf niks over laten weten dat het ff weekje stil gaat blijven maar ja zijn ze natuurlijk ook niet verplicht. Ik ga dus nu uit van geen aankondiging maar hoop stiekem eigenlijk dat ze toch iets aankondigen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
Ik vind dat ergens wel bijzonder, PkP heeft daar zelf niks over laten weten dat het ff weekje stil gaat blijven maar ja zijn ze natuurlijk ook niet verplicht. Ik ga dus nu uit van geen aankondiging maar hoop stiekem eigenlijk dat ze toch iets aankondigen.
Stond toch in de vorige aankondiging dat meer nieuws na de krokusvakantie (die deze week is) zou volgen?
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
426
281
15 februari (morgen) was vorig jaar de startdatum van de ticketverkoop, hopelijk maken ze de startdatum voor dit jaar deze week nog bekend maar dat acht ik zeer klein want na de vakantie zou er pas terug nieuws komen of geld dat alleen voor nieuwe namen?
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90

Gesaffelstein komt op 29/3 met een nieuw album. Is dit pkp materiaal? Hij staat ook al op Coachella.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743

kaoss

Campingartiest​



Volgens mij is dit de eerste keer dat je meer zegt dan namen van artiesten. Welkom op dit forum!

We waren het er met elkaar over eens dat er geen hout van klopt van de namen die je noemt.
Nooit beweerd dat die namen effectief op affiche staan. Hout op het vuur gooien is toch waar forum voor dient


dus gewoon negeren deze kaoss! hij geeft duidelijk zelf aan dat jij maar wat roept
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken