Pukkelpop 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Verdorie, geen Nas op Pukkelpop is wel heel erg zuur.

Na The Smile m'n lievelingsnaam op Lowlands (met Big Thief op nummer 3).

Benieuwd welke namen ze daar tegenover zetten hier dan.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.048
2.685
Ik ben een pukkelpop verzamelaar en ben vrij zeker dat ik een pkp sticker ga winnen dit jaar want ik heb om 11u toen de wishlist geopend werd direct mijn wishlist ingevuld. Maar vindt dat het nu toch wel lang duurt eer ze naar de winnaars worden opgestuurd. Weet iemand toevallig meer hierover?
Volgens mij geven ze dan niet meer aan de 1ste personen die het invullen, maar geven ze dat aan een willekeurige selectie van alle mensen die dit invullen.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.048
2.685
ik ben vorig jaar voor t eerst op pukkelpop geweest, na vele jaren LL.
pukkelpop is heel relax, mooi ruim opgezet, maar niet te ver lopen. veel aanbod in muziek.
in de foodwood lekker eten.
enige dat ik wel echt miste was de juliet.

opvallend weinig drugs gebruik, zelfs in de boiler.

kreeg bij pkp 2023 een beetje een LL 2008 vibe
beduidend minder instagrammers.

Oei, en ik dacht dat Lowlands een volwassen versie van Pukkelpop was.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv en roluf

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
430
289
Volgens mij geven ze dan niet meer aan de 1ste personen die het invullen, maar geven ze dat aan een willekeurige selectie van alle mensen die dit invullen.
Ben 100% zeker dat toen op de website stond dat de eerste 5.000 wishlist inzendingen een sticker krijgen (zoals andere jaren)
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
ik ben vorig jaar voor t eerst op pukkelpop geweest, na vele jaren LL.
pukkelpop is heel relax, mooi ruim opgezet, maar niet te ver lopen. veel aanbod in muziek.
in de foodwood lekker eten.
enige dat ik wel echt miste was de juliet.

opvallend weinig drugs gebruik, zelfs in de boiler.

kreeg bij pkp 2023 een beetje een LL 2008 vibe
beduidend minder instagrammers.
Bovenstaand kan ik zeker bevestigen (los staand van de LL'08 vibe ;) )

Wat ik op LL heel fijn vind maar wat ik mis op PkP is het gevoel hebben van compleet afgesloten te zijn en dat het een collectief feest is.
Dit komt doordat er dagkaarten beschikbaar zijn, campings verspreidt liggen, over de openbare weg moeten lopen naar het festival, grootschalige aanwezigheid politie, veelvuldige controles bij de ingang.

Line up technisch heeft voor mij PkP vaak een streepje voor.
@roluf , ondanks mijn "negativiteit" boven, zeker eens PKP aandoen om te genieten van de Belgische gastvrijheid, top organisatie, het goede eten en je eigen vergelijking te maken.
Enjoy
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
406
90
Pukkelpop zal – net als vorig jaar – nog niet omschakelen naar een cashless betaalsysteem op de festivalweide. Je kan dus nog altijd gewoon met aangekochte bonnetjes je drankjes en eten betalen, en niet enkel virtueel, via een betaalbandje om je pols of een vergelijkbaar systeem.

“We bekijken de mogelijkheden, maar er spelen tal van factoren in die keuze mee”, zegt woordvoerder Frederik Luyten. “Niet in het minst de gebruiksvriendelijkheid voor onze bezoekers. Op dat vlak zijn we nog niet volledig overtuigd om om te schakelen. Voor 2024 werd daarom gekozen om het bonnensysteem aan te houden.”

Vorig jaar ontstond verontwaardiging na Graspop en Rock Werchter. Wie toen nog resterende virtuele bonnen op zijn bandje wilde terugbetaald krijgen na het festival, moest daarvoor een ‘administratieve kost’ betalen. Bij Graspop kostte dat 1,5 euro, bij Rock Werchter 3,5 euro.

Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20240208_96473295
Volgende stap moet dan toch gewoon contactloos betalen zijn, zonder een of ander tussensysteem.

Je ziet dit toch meer en meer, geen bonnetjes kopen gewoon aan de bar betalen met bancontact,visa, Google pay, Apple pay,....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Volgende stap moet dan toch gewoon contactloos betalen zijn, zonder een of ander tussensysteem.

Je ziet dit toch meer en meer, geen bonnetjes kopen gewoon aan de bar betalen met bancontact,visa, Google pay, Apple pay,....
Best Kept Secret doet dat al 10 jaar, nog nooit een probleem mee gehad. Ik snap niet waarom niet iedereen dat doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
973
1.013
Best Kept Secret doet dat al 10 jaar, nog nooit een probleem mee gehad. Ik snap niet waarom niet iedereen dat doet.
Akkoord, dat werkt heel goed op Best Kept Secret. Maar België staat wel een pak minder ver dan Nederland wat cashless betalen betreft.
In Nederland kun je al jaren echt overal pinnen, maar in België stoot je nog steeds op plaatsen en momenten waar je plots toch cash nodig hebt...
 
  • Haha
Waarderingen: Jaulez

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Akkoord, dat werkt heel goed op Best Kept Secret. Maar België staat wel een pak minder ver dan Nederland wat cashless betalen betreft.
In Nederland kun je al jaren echt overal pinnen, maar in België stoot je nog steeds op plaatsen en momenten waar je plots toch cash nodig hebt...
Ik heb als belg zelden nog cash op zak hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.034
8.678
Akkoord, dat werkt heel goed op Best Kept Secret. Maar België staat wel een pak minder ver dan Nederland wat cashless betalen betreft.
In Nederland kun je al jaren echt overal pinnen, maar in België stoot je nog steeds op plaatsen en momenten waar je plots toch cash nodig hebt...
Ja, maar nu doe je alsof NIET iedereen in België vooral met de kaart betaalt. Ook hier is cash betalen eerder uitzondering dan regel hoor.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
700
641
Akkoord, dat werkt heel goed op Best Kept Secret. Maar België staat wel een pak minder ver dan Nederland wat cashless betalen betreft.
In Nederland kun je al jaren echt overal pinnen, maar in België stoot je nog steeds op plaatsen en momenten waar je plots toch cash nodig hebt...
In principe wettelijk verplicht hier, maar we vegen ons voeten eraan.
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Ik hou van het tokensysteem. Maakt het verkrijgen van een biertje gemakkelijker en sneller.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
430
289
Bij de herbruikbare bekers vrees ik dat als mensen zat zijn de bekers toch op de grond belanden. ik denk dat dat onvermijdelijk gaat zijn. Want zeg nu eerlijk wie gaat als zat zijnde er aan denken om de beker in te wisselen of terug te brengen.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
74
73
canela_completo_SEG.png

Deze zal allicht al een keer vermeld zijn, maar hier mogen er ook wel een paar van doorkomen (Big Thief, Bar Italia, Gilla Band, METZ, Protomartyr, Wednesday...).
 
  • Leuk
Waarderingen: Gigi21

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.547
835
Bij de herbruikbare bekers vrees ik dat als mensen zat zijn de bekers toch op de grond belanden. ik denk dat dat onvermijdelijk gaat zijn. Want zeg nu eerlijk wie gaat als zat zijnde er aan denken om de beker in te wisselen of terug te brengen.
Op Lowlands lag er vorig jaar echt 0,5 procent van de troep op de grond vergeleken met eerder jaren. Werkte echt heel goed!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper en Joris

Gebruikers die dit onderwerp bekijken