Trein met Studenten OV

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
122
41
Ik heb in Nederland Studenten OV en ik ga gebruik maken van de gratis ticket die je krijgt naar Leuven. Nu moet je vertrekstation in België zijn. Hebben mensen ervaring met hoe ik dit het beste kan combineren?
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
477
402
Ik ben op dit moment ook bezig om dat uit te zoeken. Ik zal je laten weten als ik eruit ben!
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.801
2.427
Ik heb in Nederland Studenten OV en ik ga gebruik maken van de gratis ticket die je krijgt naar Leuven. Nu moet je vertrekstation in België zijn. Hebben mensen ervaring met hoe ik dit het beste kan combineren?
Ik zou zeggen; OV gebruiken tot op het laatste NL station waar je gedurende je reis langskomst, los ticket kopen voor reis tussen laatste station in NL en eerste in Belgie en vanaf daar geldt gewoon je Werchterticket. Misschien eens handig om te bellen?
 
  • Leuk
Waarderingen: SanderFMC

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
477
402
Met de gratis treinticket mag je van elk Belgisch station gratis naar Aarschot of Leuven reizen met de trein. Ligt er een beetje aan welke camping je zit.
Het is dus kijken van naar het dichtstbijzijnde station je kunt reizen in Belgie met Nederlandse OV.
Dit kan zijn: Breda>Noorderkempen of Rotterdam>Antwerpen of Maastricht>Liège-Guillemins ligt er een beetje aan vanuit welke richting je komt natuurlijk.
De ticket tussen het Nederlandse station en Belgische treinstation zal je denk ik wel moeten betalen. Scheelt dat de reis in Nederland en via Rock Werchter ook in België dus gratis zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
122
41
Met de gratis treinticket mag je van elk Belgisch station gratis naar Aarschot of Leuven reizen met de trein. Ligt er een beetje aan welke camping je zit.
Het is dus kijken van naar het dichtstbijzijnde station je kunt reizen in Belgie met Nederlandse OV.
Dit kan zijn: Breda>Noorderkempen of Rotterdam>Antwerpen of Maastricht>Liège-Guillemins ligt er een beetje aan vanuit welke richting je komt natuurlijk.
De ticket tussen het Nederlandse station en Belgische treinstation zal je denk ik wel moeten betalen. Scheelt dat de reis in Nederland en via Rock Werchter ook in België dus gratis zijn.
Ja inderdaad lijkt mij ook de beste optie. In de trein van Amsterdam > Brussel/Mechelen en dan uitchecken in Breda.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
937
350

Op ongeveer 2/3 zie je een kopje staan

Ik kom uit het buitenland, kan ik ook een Gratis Treinticket Rock Werchter downloaden?​


Je mag dus vanaf de grens gratis reizen, je moet het eerstvolgende station invullen.
Ik weet alleen niet of je per se met je Nederlandse OV moet uitchecken.
Ik zou me niet zo druk maken over dat korte stukje tussen het laatste station van Nederland en de eerste in België.
 

MeesPos

Randprogramma
9 dec 2023
122
41

Op ongeveer 2/3 zie je een kopje staan

Ik kom uit het buitenland, kan ik ook een Gratis Treinticket Rock Werchter downloaden?​


Je mag dus vanaf de grens gratis reizen, je moet het eerstvolgende station invullen.
Ik weet alleen niet of je per se met je Nederlandse OV moet uitchecken.
Ik zou me niet zo druk maken over dat korte stukje tussen het laatste station van Nederland en de eerste in België.
Nee inderdaad, dat moet wel goedkomen. Dan check ik gewoon uit in Breda en ga ik daarna verder met dat ticket. Mag hopen dat die condecteuren dat wel begrijpen haha.

vanuit Nederland: Essen (via Roosendaal), Noorderkempen (via Breda) of Visé (via Maastricht – Eijsden)

Geven zelf ook Noorderkempen aan.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.801
2.427
Nee inderdaad, dat moet wel goedkomen. Dan check ik gewoon uit in Breda en ga ik daarna verder met dat ticket. Mag hopen dat die condecteuren dat wel begrijpen haha.

vanuit Nederland: Essen (via Roosendaal), Noorderkempen (via Breda) of Visé (via Maastricht – Eijsden)

Geven zelf ook Noorderkempen aan.
Ik liet mijn ouders me vanuit Maastricht altijd afzetten in Bilzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.250
3.170
Ik reis regelmatig over de grens en normaal gezien wordt er wel degelijk vrij streng gecontroleerd op dat stukje tussen de laatste stations van de grens. Altijd belachelijk gevonden dat je daar dan een los ticketje voor moet kopen aan een vrij stevige prijs voor eigenlijk maar één station.
Maar ik interpreteer die FAQ van NMBS ook dat er voor festivalgangers met zo'n speciaal ticket dus een uitzondering wordt gemaakt, komt vast wel goed dan!
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

tho

Nieuw lid
25 jun 2023
2
2
Vorig jaar was het voor mij geen probleem om met een Werchter trein kaart de grens over te gaan. Heb niks bij moeten kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.821
12.147
Nee inderdaad, dat moet wel goedkomen. Dan check ik gewoon uit in Breda en ga ik daarna verder met dat ticket. Mag hopen dat die condecteuren dat wel begrijpen haha.

vanuit Nederland: Essen (via Roosendaal), Noorderkempen (via Breda) of Visé (via Maastricht – Eijsden)

Geven zelf ook Noorderkempen aan.
Late reactie, maar je hoeft eigenlijk nog geen eens uit te checken in Breda als je een weekabonnement hebt. Je betaalt daar namelijk geen boete voor omdat je toch al gratis reist. Kan wellicht handig zijn met een overstap (aangezien die van mij nogal kort was, dus dan kon je gewoon sprinten i.p.v. ook nog eens uit te checken).
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: MeesPos en Thieske

Gebruikers die dit onderwerp bekijken