Wij staan al jaren op camping A1, ergens redelijk achteraan want de mensen met de tenten komen pas rond enen aan. Dan is het zo'n 10 minuten lopen vanaf de parkeerplaats. Als je heel vroeg komt en dus helemaal vooraan op de camping gaat staan, is het zo'n 20 minuten lopen vanaf de parkeerplaats, dan sta je ook verder vooraan op de parkeerplaats natuurlijk.
De sanitaire voorzieningen zijn wat mij betreft prima: veel dixis en plaskruizen, en bijna vooraan (op ongeveer 20% van de lengte van de camping vanaf de ingang) zijn cabins met echte wc's, 50 cent per keer. Daar vlakbij waterkraantjes, al is de waterdruk altijd vrij laag. Er zijn ook douches (4 euro geloof ik), maar daar weet ik verder niks van
Hoe laat je moet komen ligt eraan wat je wil natuurlijk, wat is je definitie van een aardig plekje? Dat moet je voor jezelf bepalen. Als je met een partytent en een stuk of 6 tenten helemaal vooraan wil staan, zal je waarschijnlijk heel vroeg moeten komen. Als je 10 minuten naar achteren prima vindt, kan je nog prima na het middaguur komen. Als je één klein tentje hebt, dan frunnik je die er om 16:00 nog wel ergens tussen helemaal vooraan denk ik.
Let wel: bij de betaalwc's en kraantjes staat ook een feesttent. Dat gaat door tot in de kleine uurtjes. Dat is natuurlijk tof als je daar zin in hebt, maar als je na de hoofdact wil gaan slapen is het misschien een beter idee om wat verder naar achteren te staan.
De controle: mwah. Waar wij staan loopt wel eens iemand langs, maar gemiddeld eens per ochtend is al veel. Nu doen wij niet heel veel illegaals, maar een pot pindakaas en een campinggasje voor wat koffie krijgen we altijd wel naar binnen. De controle bij het binnenkomen is bij de meesten een beetje aan de buitenkant van de tas voelen en doorlopen, maar er zijn ook wel een paar tassen die open gaan (in het algemeen dus, die van ons zijn nog nooit helemaal leeg gehaald). Ik neem aan dat dat te maken heeft met de hoeveelheid waarmee je komt aanzetten. Als je allemaal met 3 tassen tegelijk aankomt zetten loop je eerder in de gaten natuurlijk, dus dan is het misschien een ideetje om 2 keer te lopen ipv eens. Bier ofzo krijg je zonder problemen oneindig het terrein op.
Nadat The Hive kwam (daar stonden we eerst altijd) zijn we naar A1 verhuisd (dus dat zal 2015 geweest zijn denk ik, 2014 was het eerste jaar Hive geloof ik) en hebben we er altijd gestaan en behalve dat ze ook zijn gaan zeiken over koken op campinggas (dat was één van de redenen om The Hive te verlaten) is het wat ons betreft ideaal: overal vlakbij.