Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Mja, ik denk niet dat veel mensen hier TWOD en Jack White cohead zouden noemen toen. Correct, ze stonden bovenaan de poster maar volgens mij werden die ook door de organisatie nooit expliciet als headliner aangekondigd, wat bij Maneskin wel het geval is.
Werden niet zo genoemd, maar je kon beide namen toch wel een (kleinere) cohead noemen vind ik. Speelde ook zowat overal als headliner en, vooral Jack White, kregen ook een langer slot dan een uurtje. Maar goed, ik vrees met grote vrezen dat Maneskin hun dag afsluit.

Ik verwacht dat zij 1,5u krijgen en de headliner voor hen ook.
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Talking about legacy - see previous pages.
Clapton is one of those big artists with a huge impact on the blues and popscene. A real unique legend.

It's like comparing a Michelin starred restaurant with a two weeks old cheeseburger from McDonald's.

Although that cheeseburger is still better then Greta Van Fleet. Excuse me for insulting McDonald's.
Sure, if the Michelin star restaurant is a complete POS right-wing nutjob who has been exposed for racism, sexism, and many other horrible things. This isn't even a case of someone who got old and crotchety and started hating the world, this was young Eric Clapton:

“Stop Britain from becoming a black colony. Get the foreigners out,” exclaimed Clapton to his captive audience. “Get the w*gs out. Get the c**ns out. Keep Britain white,” he added. While it has been made abundantly clear in the statements that followed the comments that Clapton definitely had a few too many drinks during the concert, that doesn’t forgive the way he outrageously expressed his ignorant racist viewpoint. He began his remarks in the worst possible way, by addressing the audience: “Do we have any foreigners in the audience tonight? If so, please put up your hands. So where are you? Well, wherever you are, I think you should all just leave. Not just leave the hall, leave our country. I don’t want you here, in the room or in my country.”

He added: “Listen to me, man! I think we should send them all back.”

So yeah, give me a School of Rock tribute to Clapton over helping this a-hole buy another boat.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.823
1.046
Clapton hoeft van mij ook niet zo. Dan liever inderdaad een "nieuwe" headliner.
Nochtans een legende uit de Classic-stal zou meer dan welkom zijn.
Net zoals Elton John die hier vorig jaar geopperd werd.
Puur qua muziekgenre is Clapton zelfs iets meer passend bij Rock Werchter.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Werden niet zo genoemd, maar je kon beide namen toch wel een (kleinere) cohead noemen vind ik. Speelde ook zowat overal als headliner en, vooral Jack White, kregen ook een langer slot dan een uurtje. Maar goed, ik vrees met grote vrezen dat Maneskin hun dag afsluit.

Ik verwacht dat zij 1,5u krijgen en de headliner voor hen ook.
Of een act cohead of sub is, is voor mij volledig afhankelijk van de andere naam en de balans tussen die twee qua grootte. TWOD of Jack White kán een cohead zijn, bijvoorbeeld in combinatie met pakweg The Killers. In combinatie met PJ (toch wel een heel ander kaliber) noem ik beide gewoon sub, en ik denk dat de organisatie het ook zo aanpakt in hun taalgebruik.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.801
Of een act cohead of sub is, is voor mij volledig afhankelijk van de andere naam en de balans tussen die twee qua grootte. TWOD of Jack White kán een cohead zijn, bijvoorbeeld in combinatie met pakweg The Killers. In combinatie met PJ (toch wel een heel ander kaliber) noem ik beide gewoon sub, en ik denk dat de organisatie het ook zo aanpakt in hun taalgebruik.
TWOD speelde ook maar 5 kwartier, de tijd van een sub.
Greta Von Fleet stond naast Metallica in 22 en speelde slechts 1 uur.

In mijn ogen zijn beide subs.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.652
Ik denk nog steeds dat Primavera Sound met The Cure zal komen en dat die tot en met Rock Werchter zullen touren ookal hebben er hier al een aantal gezegd dat Smith en co normaliter vroeg op het seizoen hun tournees aankondigen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
Ik denk nog steeds dat Primavera Sound met The Cure zal komen en dat die tot en met Rock Werchter zullen touren ookal hebben er hier al een aantal gezegd dat Smith en co normaliter vroeg op het seizoen hun tournees aankondigen.
Of in 2024 exclusief The Cure voor Primavera en die doen in 2025 hun rondje
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Mja, ik denk niet dat veel mensen hier TWOD en Jack White cohead zouden noemen toen. Correct, ze stonden bovenaan de poster maar volgens mij werden die ook door de organisatie nooit expliciet als headliner aangekondigd, wat bij Maneskin wel het geval is.
Klopt PJ was headliner, de rest sub. Is geen co headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
The next announcement is likely Pearl Jam on Thursday, so perhaps it's sped up by the leak that showed them on many festivals? Or maybe that was completely fake. I don't know. But I do know coming out with sub-headliners after these three will cause a lot of people to buy other tickets. We're all expecting a headliner, so it will be on Pearl Jam's clock (or whoever the Thursday main is).
 

Berninger220

Randprogramma
19 aug 2022
159
188
Vrijdag volgende announcement, of zouden ze morgenochtend alweer durven?
Ik denk als we deze week nog namen krijgen dat het over een kleine batch gaat op vrijdag om 16h. De laatste headliner lijkt mij dat ze deze delen met Pinkpop.

In het Pinkpop topic gaf Jimmy aan dat deze pas einde november hun eerste naam delen. Het lijkt dus dat ze de eer krijgen om deze headliner als eerste te delen (PJ?).

Als dit zo is vermoed ik dat we geen afsluiter voor donderdag moeten verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Puzzles

Gebruikers die dit onderwerp bekijken