Rock Werchter 2024

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ook al touren ze met een headlineshow...zou maneskin echt niet meer onder Pearl Jam of Foo Fighters willen staan? Kan mij het haast niet voorstellen...straf agency dan.

Hoe dan ook een sterke zet van Werchter. Ook die moeten eens in de zoveel tijd hun publiek verjongen, en daarmee dus de bands. Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.872
3.226
En de Toppers zijn, zonder opzoeken, Gerard Joling, Gordon en Loekie de leeuw 🦁?
Ik heb onderhand zelf ook geen idee meer wie er nou precies in de Toppers zitten, volgensmij zit Jantje Smit er tegenwoordig in als ik het goed heb.
 

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
45
37
Nu er staat enkel headliner in de communicatie, niets van afsluiter. Dus wie weet krijgen we er nog een (dance) naam achter.
Doe maar een goeie sub headliner ervoor, kan ik rustig tijdens Maneskin het veld aflopen en paar lekkere rum-cola's achteroverslaan met goeie muziek erbij.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.800
9.750
Doe maar een goeie sub headliner ervoor, kan ik rustig tijdens Maneskin het veld aflopen en paar lekker rum-cola's achteroverslaan met goeie muziek erbij.
Je zou toch wel een dikke vette co-headliner verwachten als Maneskin je headliner is. Een beetje de grootte van Twenty One Pilots die voor Imagine Dragons stond, om maar wat vergelijkbaars te noemen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.119
Je zou toch wel een dikke vette co-headliner verwachten als Maneskin je headliner is. Een beetje de grootte van Twenty One Pilots die voor Imagine Dragons stond, om maar wat vergelijkbaars te noemen.
Dat verwacht ik ook ja. Maar soms loopt het ook gewoon anders. Denk maar aan The Killers toen met London Grammar. Ik schat The Killers zelfs kleiner in als Maneskin.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
736
915
Dat verwacht ik ook ja. Maar soms loopt het ook gewoon anders. Denk maar aan The Killers toen met London Grammar. Ik schat The Killers zelfs kleiner in als Maneskin.
The Killers heeft meer legacy opgebouwd en meer een eigen geluid. Ik betwijfel of die kleiner zijn. Mensen van 20 tot 35 vinden die gasten nog altijd geweldig (waaronder ik).
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.119
The Killers heeft meer legacy opgebouwd en meer een eigen geluid. Ik betwijfel of die kleiner zijn. Mensen van 20 tot 35 vinden die gasten nog altijd geweldig (waaronder ik).
Ja hoor, ontken ik niet. Maar feit was wel dat hetzelfde jaar sportpaleis niet uitverkocht was, terwijl dat nu met een Maneskin wel zo zou zijn.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.823
1.046
Op basis van eerdere Sportpaleisdoortochten met zittend middenplein die nét niet/net wel vol waren. Maar dat is geen naam die op zichzelf 69.000 tickets slijt.
Op zichzelf misschien niet, maar mogelijks wel met een goede dagaffiche erbij...?
Mocht hij op een Werchter-dagfestival staan, is hij sowieso headliner.
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Ik vind het wel bijzonder eigenlijk. Hoe lang is het geleden dat een Eurovision-act nog zó groot werd? Sterk hoor. Ben het wel eens dat een festival als Werchter ze misschien nog wel als sub had kunnen moeten dwingen ofzo. Hebben in het verleden nog al straffe stoten uitgehaald met artiesten laag kunnen zetten, maar zonder meer goeie (rock)boeking.
As an American, I think their timing was perfect to be a Eurovision winner. In the States, most people had no clue what the Eurovision song contest even was... but the Will Farrell comedy movie about Eurovision was watched by so many on Netflix, our listeners were more open to Eurovision acts in 2020/2021. And their songs worked so well in quick snips on TikTok... it all helped. The only happiness I get from their headliner status is an assurance that the Thursday headliner will be Pearl Jam, or another act of that legendary status. You can't be Rock Werchter and have two questionable headliners and a pop act in the first three days. Bring on Pearl Jam or Paul McCartney or someone you would pay $200 to see!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

swissepfan

Support act
7 dec 2022
879
763
Op zichzelf misschien niet, maar mogelijks wel met een goede dagaffiche erbij...?
Mocht hij op een Werchter-dagfestival staan, is hij sowieso headliner.
Maar je zet niet iemand als headliner op een dagfestival op de grootste festivalwei van het land die op zichzelf amper 15.000 tickets verkoopt. Zelfs de Nick Cave-editie met een fantastische line-up klokte maar af op iets in de 50.000 bezoekers en dat terwijl die wel gewoon een Sportpaleis op een halfuur uitverkoopt.

Ghinzu heeft net hun terugkeer aangekondigd met een integrale uitvoering van hun doorbraakplaat Blow. Mag graag daarna ook op Werchter langskomen, net zoals in 2009. Zeer gesmaakt toen in de Marquee.
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
197
181
Zou Maneskin-PJ nog mogelijk zijn op vrijdag of is dit uitgesloten door het 'headliner'-bericht van vanochtend? Het geeft me wat TWOD (natuurlijk andere muziek maar relatief 'jonge' rock-band die enorm groeiend was) -PJ vibes van 2022
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
879
763
Zou Maneskin-PJ nog mogelijk zijn op vrijdag of is dit uitgesloten door het 'headliner'-bericht van vanochtend? Het geeft me wat TWOD (natuurlijk andere muziek maar relatief 'jonge' rock-band die enorm groeiend was) -PJ vibes van 2022

We hebben ook al Arcade Fire, Jack White, dEUS en The Black Keys in co-head constructies gehad, dus het is niet ondenkbaar natuurlijk. Maar wie headlinet de moeilijke donderdag dan?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
486
371
Volgens de laatste geruchten dus PJ de donderdag op Werchter, maar geen Pinkpop.

Dan maar die co-head van de vrijdag samen met Pinkpop, die meteen een hele tour bekendmaken? Kan echt iedereen zijn natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken