Rock Werchter 2024

willem20

Playlistbediener
15 nov 2023
13
17
Vind maneskin las afsluiter een behoorlijek domper. Ze hebben 2 hits, waarvan 1 een cover. Vind dat repetoire erg dunnetjes voor een headliner. Als subheadliner zou ik het prima vinden though
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en festirock

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Je weet wel waarover ik het heb. Had liever wat anders gezien als 'redders van de rock'. Maar langs de andere kant, leven en laten leven inderdaad. Voor mij genoeg anders om te zien en hopen dat ook een Turnstile, Idles, Fontaines DC uitgroeien tot headliners, rockbands die ik een stuk origineler en authentieker vind.
Ironisch dat je dan net blij met Dua Lipa bent, met haar 'authentieke' 80's discopop. Zeker leuk, maar zo'n beetje het tegenovergestelde van origineel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en napril69

swissepfan

Support act
7 dec 2022
878
763
Nu er staat enkel headliner in de communicatie, niets van afsluiter. Dus wie weet krijgen we er nog een (dance) naam achter.
 
  • Thinking
Waarderingen: Subsea

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Lordi is ook op tour vanaf april volgend jaar. Maken we er meteen een Songfestival-dag van?
Käärijä > Lordi > Maneskin

't is maar om te lachen hé
 
  • Haha
Waarderingen: napril69 en wesvs

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Veel alternatieve muziekliefhebbers kunnen haar muziek ook wel smaken en de recente samenwerking met Tame Impala toont toch ook wel dat zij de pure platte pop kan overstijgen.
Hetgeen een U2, Coldplay, Muse, RHCP of Mumford & Sons tegenwoordig produceren is volgens mij minstens even weinig authentiek en toch worden deze namen dan wel terechte headliners genoemd. Ik zou zeggen geef het een kans een laat je van het tegenovergestelde bewijzen.
Tuurlijk kunnen velen haar muziek smaken. U2 weinig authentiek en evenveel headliner als dua lipa? Right, denk dat je dan u2 wel wat onderschat.

En tuurlijk is het mooi als je wat nieuw volk trekt. Maar maneskin er ook nog s een dag laten afsluiten , wat teveel van het goede.

Ik merk net zoals hierboven gezegd door´iemand weinig enthousiasme in mijn groep die al 30 jaar naar werchter gaat. Laat donderdag maar een ouderwetse werchter headliner komen. Het zou de drankomzet ook ten goede komn
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

swissepfan

Support act
7 dec 2022
878
763
Tuurlijk kunnen velen haar muziek smaken. U2 weinig authentiek en evenveel headliner als dua lipa? Right, denk dat je dan u2 wel wat onderschat.

Ik had het over de muzikale producties van U2 de voorbije jaren, pakt sinds No Line On The Horizon ongeveer. Punt was vooral dat ook heel wat rockacts perfect berekende muziek maken die vooral als doel heeft makkelijk binnen te gaan en veel platen te verkopen. Kijk maar Linkin' Park die met hun laatste plaat daarvoor zelfs met marketing wetenschappers samenwerkte om de grootst mogelijke impact te bereiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wesvs

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.302
2.034
Haha, ik snap de commentaren hier op de snelle headliner positie van Måneskin, maar we mogen niet negeren hoe snel en hoe hard die zijn doorgebroken.

In een tijd waar albums niauwelijks nog verkopen, wist Rush stevig de kassa te laten rinkelen. Ze hadden, afgaande op de wachtlijst, Vorst vlotjes 3 a 4 keer kunnen uitverkopen en hebben Amerika veroverd. Het is erg snel, maar het is lang geleden dat ik een band ook zo snel zag doorbreken bij het grote publiek.

Show in Vorst zat ook goed. Uitgekiende set van twee uur met publieksinteractie en confetti en pyro en tof gebruik van het setdesign. Daar was duidelijk moeite in gestoken.

Nou goed, uiteindelijk is wat vooral telt het kleine gilletje dat dochterlief slaakte toen ze vanochtend haar phone opende. Ik wist dat Måneskin naar Werchter kwam nog voor ik iets gezien heb op socials aan dat ene gilletje.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat het intro van SUPERMODEL sprekend lijkt op dat van Smells Like Teen Spirit
Een populair trucje onder commerciële pop/rock producers. In veel hedendaagse hits zijn oude nummers terug te horen, om begrijpelijke redenen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken