Rock Werchter 2024

swissepfan

Support act
7 dec 2022
879
763
Na de aankondiging van vandaag waar letterlijk gezegd wordt dat Maneskin headliner is, is het voor mij duidelijk dat Pearl Jam er op donderdag zal staan.

Headliner is maar een term als een andere. Kijk maar naar 2016 toen Disclosure na headliner Paul McCartney stond en Editors na RHCP. Alles kan dus nog op dat gebied.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Maar Disclosure was niet aangekondigd als headliner. En Editors-RHCP was toen een duidelijke cohead structuur. Als het dit jaar Maneskin-PJ zou zijn, is de eerste duidelijk sub en zou die niet aangekondigd worden als headliner. Jimmy was ook gewoon vrij duidelijk dat er geen headliner van dat kaliber meer achter komt.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
879
763
Maar Disclosure was niet aangekondigd als headliner. En Editors-RHCP was toen een duidelijke cohead structuur. Als het dit jaar Maneskin-PJ zou zijn, is de eerste duidelijk sub en zou die niet aangekondigd worden als headliner. Jimmy was ook gewoon vrij duidelijk dat er geen headliner van dat kaliber meer achter komt.

Jimmy wist echter ook te vertellen dat Editors toen als danceafsluiter geboekt stonden omdat de Peppers geen genoegen namen met een co-head positie. Nu goed, we zullen zien welke geruchten gelijk krijgen, die van PJ op donderdag of vrijdag.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.119
Maar Disclosure was niet aangekondigd als headliner. En Editors-RHCP was toen een duidelijke cohead structuur. Als het dit jaar Maneskin-PJ zou zijn, is de eerste duidelijk sub en zou die niet aangekondigd worden als headliner. Jimmy was ook gewoon vrij duidelijk dat er geen headliner van dat kaliber meer achter komt.
Goh, ik speculeer gewoon maar mee. Ik zie Maneskin overal headline spots krijgen. Dat zal wel met een stevige show zijn. Lijkt me niet dat er nog iets groot na komt en gevoelsmatig ook geen dance act.
Maar ik hoop dat ik me vergis.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan en Thisso

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Jimmy wist echter ook te vertellen dat Editors toen als danceafsluiter geboekt stonden omdat de Peppers geen genoegen namen met een co-head positie. Nu goed, we zullen zien welke geruchten gelijk krijgen, die van PJ op donderdag of vrijdag.
Als PJ komt is het op donderdag. Vrijdag hoogstens een sub erbij.

Maar is het zo zeker dat PJ komt?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.472
4.800
Fontaines zullen met een jaar 5 zeker een festival headlinen. Of dat Werchter zal zijn weet ik niet (miss nog iets te groot), maar goed.. Als Maneskin kan headlinen, wie weet
Durf de weddenschap wel aan, dat de Fontaines in vijf jaar tijd geen Rock Werchter of Pinkpop zullen headlinen.
 
  • Winning
Waarderingen: MrScissorhands

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Goh, ik speculeer gewoon maar mee. Ik zie Maneskin overal headline spots krijgen. Dat zal wel met een stevige show zijn. Lijkt me niet dat er nog iets groot na komt en gevoelsmatig ook geen dance act.
Maar ik hoop dat ik me vergis.
Had je niet gezegd dat 1 dag "minder grote headliners" had? Lijkt me die vrijdag te worden dan
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Jimmy wist echter ook te vertellen dat Editors toen als danceafsluiter geboekt stonden omdat de Peppers geen genoegen namen met een co-head positie. Nu goed, we zullen zien welke geruchten gelijk krijgen, die van PJ op donderdag of vrijdag.
Dat staaft mijn punt eigenlijk nog meer, want ik denk dat PJ ook geen genoegen zou nemen met een cohead positie. En dan zou Maneskin dus aangekondigd moeten worden als afsluiter of iets dergelijks en niet als headliner. Ik heb het gevoel dat RW toch altijd heel voorzichtig is met die bewoording.
 

swissepfan

Support act
7 dec 2022
879
763
Dat staaft mijn punt eigenlijk nog meer, want ik denk dat PJ ook geen genoegen zou nemen met een cohead positie. En dan zou Maneskin dus aangekondigd moeten worden als afsluiter of iets dergelijks en niet als headliner. Ik heb het gevoel dat RW toch altijd heel voorzichtig is met die bewoording.
Pearl Jam stond letterlijk elke keer sinds 2010 in een co-head constructie zoals daarnet al aangehaald. 2022 nog met The War on Drugs die even groot stonden op de poster. Dus we zouden perfect naar een scenario kunnen gaan waarin Maneskin van 20u30 - 22u speelt en PJ van 23 - 01u.
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Na de aankondiging van vandaag waar letterlijk gezegd wordt dat Maneskin headliner is, is het voor mij duidelijk dat Pearl Jam er op donderdag zal staan.

Voor/of na Maneskin zal wel een act van een degelijk kaliber staan, maar niet van de grootteorde van Pearl Jam.
This is my thought as well, first and last top liners are Rock and Roll Hall of Fame acts with huge rock stars, the two in between are younger acts with a large following online. I'm in! I don't know if I'll be as engaged on Friday and Saturday (depends on the undercard) but if I were to watch Maneskin and Dua again I wouldn't be disappointed with that choice.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.648
Ik denk dat we een soort TOP - Imagine Dragons constructie krijgen mbt Maneskin tbh, waarbij die laatste de boel afsluit met daarvoor nog een sub/co-head (Sam Smith?).

Also, @randyrw Blink is out.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.823
1.046
Clapton is an instant NO from me. I'd rather watch Greta Van Fleet cover Clapton.
Talking about legacy - see previous pages.
Clapton is one of those big artists with a huge impact on the blues and popscene. A real unique legend.

It's like comparing a Michelin starred restaurant with a two weeks old cheeseburger from McDonald's.

Although that cheeseburger is still better then Greta Van Fleet. Excuse me for insulting McDonald's.
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Als PJ komt is het op donderdag. Vrijdag hoogstens een sub erbij.

Maar is het zo zeker dat PJ komt?
They've already confirmed the expectation of a new album in 2024, they ALWAYS hit Rock Werchter when they tour in Europe, and they just finished their American tour, so yeah... I think they're a lock. They love Rock Werchter. Rock Werchter loves them. <3
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.396
Pearl Jam stond letterlijk elke keer sinds 2010 in een co-head constructie zoals daarnet al aangehaald. 2022 nog met The War on Drugs die even groot stonden op de poster. Dus we zouden perfect naar een scenario kunnen gaan waarin Maneskin van 20u30 - 22u speelt en PJ van 23 - 01u.
Mja, ik denk niet dat veel mensen hier TWOD en Jack White cohead zouden noemen toen. Correct, ze stonden bovenaan de poster maar volgens mij werden die ook door de organisatie nooit expliciet als headliner aangekondigd, wat bij Maneskin wel het geval is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Gebruikers die dit onderwerp bekijken