Rock Werchter 2024

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Ik denk als we deze week nog namen krijgen dat het over een kleine batch gaat op vrijdag om 16h. De laatste headliner lijkt mij dat ze deze delen met Pinkpop.

In het Pinkpop topic gaf Jimmy aan dat deze pas einde november hun eerste naam delen. Het lijkt dus dat ze de eer krijgen om deze headliner als eerste te delen (PJ?).

Als dit zo is vermoed ik dat we geen afsluiter voor donderdag moeten verwachten.
As much as our analysis of the festival seems like it might be too much, I think the fans are pretty much spot on if we end up with Foos, Dua, Maneskin, Pearl Jam. Those bands have been among the top rumored all year long.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Ik denk als we deze week nog namen krijgen dat het over een kleine batch gaat op vrijdag om 16h. De laatste headliner lijkt mij dat ze deze delen met Pinkpop.

In het Pinkpop topic gaf Jimmy aan dat deze pas einde november hun eerste naam delen. Het lijkt dus dat ze de eer krijgen om deze headliner als eerste te delen (PJ?).

Als dit zo is vermoed ik dat we geen afsluiter voor donderdag moeten verwachten.
Maar PJ zou volgens die leak niet op Pinkpop staan.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
Het is nu toch ook niet zo dat de combinatie Imagine Dragons/Twenty One Pilotes de hele grote gevestigde namen waren, zoals de Metallica's en de PJ's die hier genoemd worden.

In dat opzicht vind ik Måneskin zelfs een betere en relevantere boeking dan die twee bands.
Een headliner moet vooral veel volk trekken. Gebaseerd op aantal maandelijkse luisteraars en miljardenhits op Spotify zijn Dua Lipa en Imagine Dragons hele grote gevestigde namen. Måneskin is uiteraard relevanter voor de rockfans maar zal wel een sterke undercard nodig hebben om de vrijdag te verkopen. In ieder geval heel slim van Werchter om zo divers te boeken, ben al benieuwd naar de undercards!
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
737
915
Sabaton tot 22 mei in de Verenigde Staten samen met Judas Priest. Ik verwacht wel een EU leg maar geen idee of Werchter realistisch is maar als ze die op de vrijdag erbij gooien heb je toch een heel sterke headlining constructie?

Niet dat het me al te realistisch lijkt, Judas Priest gaat al naar Graspop en Sabaton zal wel volgen maar ik zou van bovenstaand erg blij worden op de vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
611
531
Sabaton tot 22 mei in de Verenigde Staten samen met Judas Priest. Ik verwacht wel een EU leg maar geen idee of Werchter realistisch is maar als ze die op de vrijdag erbij gooien heb je toch een heel sterke headlining constructie?

Niet dat het me al te realistisch lijkt, Judas Priest gaat al naar Graspop en Sabaton zal wel volgen maar ik zou van bovenstaand erg blij worden op de vrijdag.
Wel op festival in België = niet op andere festival in België. Aangezien ze dus zijn aangekondigd voor Graspop is de kans 0
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.302
2.034
Sabaton tot 22 mei in de Verenigde Staten samen met Judas Priest. Ik verwacht wel een EU leg maar geen idee of Werchter realistisch is maar als ze die op de vrijdag erbij gooien heb je toch een heel sterke headlining constructie?

Niet dat het me al te realistisch lijkt, Judas Priest gaat al naar Graspop en Sabaton zal wel volgen maar ik zou van bovenstaand erg blij worden op de vrijdag.

Sabaton is net als Ghost en Volbeat wel een band die de overstap van Graspop naar Werchter zou aankunnen qua mainstream appeal.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Kom hier eigenlijk nooit,maar zou Parkway Drive niet hier kunnen neerstrijken ipv herhaling op GMM ?
De data van GMM zijn wel nog open.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.412
6.120
En heeft nog een show uit 2022 in te halen. Opschrijven dus. 🥳
Zalig…
Ondertussen voor 8 hoge spots in de barn hebben we eventueel al:
- The streets
- James blake
- Soulwax
- Lcd soundsystem
- pj Harvey
- dEUS
- hozier
… ik zal nog wel iets vergeten. Dat is een te mooi lijstje en zal nooit lukken vrees ik.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.243
Zalig…
Ondertussen voor 8 hoge spots in de barn hebben we eventueel al:
- The streets
- James blake
- Soulwax
- Lcd soundsystem
- pj Harvey
- dEUS
- hozier
… ik zal nog wel iets vergeten. Dat is een te mooi lijstje en zal nooit lukken vrees ik.
Er kunnen er ook wel verdwalen/verschijnen/verzuipen op de Main he. Zo dEUS of Hozier bijvoorbeeld.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.653
Zalig…
Ondertussen voor 8 hoge spots in de barn hebben we eventueel al:
- The streets
- James blake
- Soulwax
- Lcd soundsystem
- pj Harvey
- dEUS
- hozier
… ik zal nog wel iets vergeten. Dat is een te mooi lijstje en zal nooit lukken vrees ik.
Parov Stelar, Pet Shop Boys, Jungle, Parkway Drive, Electric Callboy, Khruangbin, Kali Uchis...
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.870
2.669
Had verwacht dat die het Koninklijk Circus echt snel ging uitverkopen, maar momenteel nog plek genoeg precies. Weet niet of dit de kans verkleint dat hij op Werchter verschijnt, maar misschien wel op de positie die hij krijgt. (Klub C ipv Barn?)
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ja kan, maar staan op RW wel 1 of 2 treetjes lager. Dus kan zijn dat ze daar niet voor kiezen.

Stonden ze ook niet eens op PKP ergens in de namiddag.
Ben het met je eens,zie ze geen headliner spot innemen,maar vroege avond spot zou best kunnen moesten ze RW aandoen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.473
4.801
Ik denk als we deze week nog namen krijgen dat het over een kleine batch gaat op vrijdag om 16h. De laatste headliner lijkt mij dat ze deze delen met Pinkpop.

In het Pinkpop topic gaf Jimmy aan dat deze pas einde november hun eerste naam delen. Het lijkt dus dat ze de eer krijgen om deze headliner als eerste te delen (PJ?).

Als dit zo is vermoed ik dat we geen afsluiter voor donderdag moeten verwachten.

De laatste headliner? Ik verwacht toch ook nog wel (minimaal) 2 coheadliners.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken