In mijn persoonlijke ervaring vond ik Adam minder goed bij stem dan in het Sportpaleis 2 maanden eerder of Live is Live in 2023.Viel dat tegen ja? Was de enige headliner die ik had willen zien mocht ik erbij geweest zijn (naast QOTSA voor die afzegden).
Daarbij speelden ze vele nummers gewoon als studioversie, zelfs Under the Pressure. Wat mij 2 maanden eerder in het Sportpaleis zo overdonderde was juist dat nummers een enorme opbouw hadden tot een climax en dan komt er een ontlading van energie waar ik een "wauw" gevoel van krijg. Dat miste ik op Werchter 2022.
Ik denk persoonlijk dat dit met tijd te maken had, in 75 minuten kan je ofwel veel publieksfavorieten spelen of lang uitgesponnen nummers en dan ontbreken er hier en daar wat liedjes. Als je deze gasten ten minste 105 minuten geeft (Live is Live) dan zijn ze op hun best (Live is Live 2023 was m.i. hun beste van de drie shows ondanks dat An Ocean Between the Waves ontbrak op de setlist).
Daarbij hielp het niet mee dat het vooraf The War on Drugs heel veel had geregend en ik door gebrek aan zitplaats teveel had gestaan, kreeg last van mijn rug waardoor ik toch wat minder kan genieten (idem aan Pearl Jam) terwijl ik bij beiden in het voorvak heb gestaan.
Kortom, was het goed? Jazeker. Was het zo goed als ze kunnen zijn? Nee. Denk ik dat ze kunnen headlinen? Ja. Maar dan wel met een lange speeltijd en een donkere setting.