Rock Werchter 2024

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
579
550
Viel dat tegen ja? Was de enige headliner die ik had willen zien mocht ik erbij geweest zijn (naast QOTSA voor die afzegden).
In mijn persoonlijke ervaring vond ik Adam minder goed bij stem dan in het Sportpaleis 2 maanden eerder of Live is Live in 2023.

Daarbij speelden ze vele nummers gewoon als studioversie, zelfs Under the Pressure. Wat mij 2 maanden eerder in het Sportpaleis zo overdonderde was juist dat nummers een enorme opbouw hadden tot een climax en dan komt er een ontlading van energie waar ik een "wauw" gevoel van krijg. Dat miste ik op Werchter 2022.

Ik denk persoonlijk dat dit met tijd te maken had, in 75 minuten kan je ofwel veel publieksfavorieten spelen of lang uitgesponnen nummers en dan ontbreken er hier en daar wat liedjes. Als je deze gasten ten minste 105 minuten geeft (Live is Live) dan zijn ze op hun best (Live is Live 2023 was m.i. hun beste van de drie shows ondanks dat An Ocean Between the Waves ontbrak op de setlist).

Daarbij hielp het niet mee dat het vooraf The War on Drugs heel veel had geregend en ik door gebrek aan zitplaats teveel had gestaan, kreeg last van mijn rug waardoor ik toch wat minder kan genieten (idem aan Pearl Jam) terwijl ik bij beiden in het voorvak heb gestaan.

Kortom, was het goed? Jazeker. Was het zo goed als ze kunnen zijn? Nee. Denk ik dat ze kunnen headlinen? Ja. Maar dan wel met een lange speeltijd en een donkere setting.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.140
953
In mijn persoonlijke ervaring vond ik Adam minder goed bij stem dan in het Sportpaleis 2 maanden eerder of Live is Live in 2023.

Daarbij speelden ze vele nummers gewoon als studioversie, zelfs Under the Pressure. Wat mij 2 maanden eerder in het Sportpaleis zo overdonderde was juist dat nummers een enorme opbouw hadden tot een climax en dan komt er een ontlading van energie waar ik een "wauw" gevoel van krijg. Dat miste ik op Werchter 2022.

Ik denk persoonlijk dat dit met tijd te maken had, in 75 minuten kan je ofwel veel publieksfavorieten spelen of lang uitgesponnen nummers en dan ontbreken er hier en daar wat liedjes. Als je deze gasten ten minste 105 minuten geeft (Live is Live) dan zijn ze op hun best (Live is Live 2023 was m.i. hun beste van de drie shows ondanks dat An Ocean Between the Waves ontbrak op de setlist).

Daarbij hielp het niet mee dat het vooraf The War on Drugs heel veel had geregend en ik door gebrek aan zitplaats teveel had gestaan, kreeg last van mijn rug waardoor ik toch wat minder kan genieten (idem aan Pearl Jam) terwijl ik bij beiden in het voorvak heb gestaan.

Kortom, was het goed? Jazeker. Was het zo goed als ze kunnen zijn? Nee. Denk ik dat ze kunnen headlinen? Ja. Maar dan wel met een lange speeltijd en een donkere setting.
hier geef ik je dan wel gelijk in.
het was goed om dat het veel nummers had in de beperkte tijd die ze hadden .
en voor mij de impact ook op een emotioneler niveau lag.

Live is live was de beste van de hoop en dan sportpaleis, werchter en daar een stuk onder pinkpop

van wat ik hoorde zou er ook een opname gemaakt zijn van Live is live
als dat zo zou zijn. Smijt dat hele concert maar op CD/plaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raoul

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
579
550
van wat ik hoorde zou er ook een opname gemaakt zijn van Live is live
als dat zo zou zijn. Smijt dat hele concert maar op CD/plaat.
Ja! Klopt die is opgenomen. Het niveau waar ze die avond op speelden in combinatie met het plezier dat ze hadden was puur goud. Zodra die uitkomt koop ik hem meteen. Geweldige setting was het ook en veelal uitzinnig en aandachtig publiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en reaper

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Ik snap dat veel mensen TWOD erg goed vinden, maar ik begrijp het ergens ook niet. Nu al een paar keer gezien en telkens weer weet het mij niet te boeien. alle nummers lijken nogal erg op elkaar en duren vaak onnodig lang. Zal wel de bedoeling zijn maar hoeveel moeite ik ook doe, het lukt maar niet om er echt blij van te worden. Nochtans is bijvoorbeeld Red Eyes wel een prachtig nummer...

Soit, overbodige discussie voor komend jaar aangezien die er toch niet nog eens opnieuw gaan staan voorlopig?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
579
550
TWOD is heel intense muziek, enerzijds een warme deken die over je heen valt, anderzijds een band die nummers maakt die een dusdanige opbouw hebben dat er een enorme climax komt (neem de saxofoonsolo van Under the Pressure). Het is wel een specifiek soort band die niet voor iedereen is. Ik vind het moeilijk uit te leggen aangezien ik er uren naar kan luisteren.

Wel eens dat de kans aannemelijk is dat ze voorlopig niet komen.
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.140
953
TWOD is heel intense muziek, enerzijds een warme deken die over je heen valt, anderzijds een band die nummers maakt die een dusdanige opbouw hebben dat er een enorme climax komt (neem de saxofoonsolo van Under the Pressure). Het is wel een specifiek soort band die niet voor iedereen is. Ik vind het moeilijk uit te leggen aangezien ik er uren naar kan luisteren.

Wel eens dat de kans aannemelijk is dat ze voorlopig niet komen.
doe niets liever dan de living omtoveren met wat kaarsen, en dan de live drugs viny op te zetten en me weg te laten nemen onder dat warme denkentje

heerlijke herst-winter avonden
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: elo en Raoul

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
300
206
TWOD heeft net 1 ontzettend grote tour achter de rug met I Don't Live Here Anymore. Met dit album hebben ze tussen april 2022 en juni 2023 drie maal in België gestaan. Ik heb alle Belgische concerten bijgewoond maar enkele jaren afwezigheid en een nieuw album op zak lijkt me toch echt realistischer voordat die terugkeren.
Is zeker! maar ik bedoelde de gehele toekomst , niet 2024. Ik hoop ze ook nog vaaaaaak te zien. ge wel dig
 
  • Geweldig
Waarderingen: TBK en Raoul

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
300
206
hier geef ik je dan wel gelijk in.
het was goed om dat het veel nummers had in de beperkte tijd die ze hadden .
en voor mij de impact ook op een emotioneler niveau lag.

Live is live was de beste van de hoop en dan sportpaleis, werchter en daar een stuk onder pinkpop

van wat ik hoorde zou er ook een opname gemaakt zijn van Live is live
als dat zo zou zijn. Smijt dat hele concert maar op CD/plaat.
Waaar is die opname???? Man wat heb ik genoten zeg.
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
143
165
Whut? Maximaal genoten, zelfs met dat weer.
Zit met de zelfde indruk, betoverend goed, die opbouw van de nummmers, werd gewoon goed meegevoerd. Kwam mede in de flow van TWOD. Was wat mij betreft fantastisch om twee bands van dat statuur na elkaar te zien.

Dat gevoel kwam bij bijv. Black Keys vorig jaar totaal niet op gang; vlak, tam... maar een ander heeft dat weer anders ervaren wellicht..
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en napril69

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.196
5.532
Zit met de zelfde indruk, betoverend goed, die opbouw van de nummmers, werd gewoon goed meegevoerd. Kwam mede in de flow van TWOD. Was wat mij betreft fantastisch om twee bands van dat statuur na elkaar te zien.

Dat gevoel kwam bij bijv. Black Keys vorig jaar totaal niet op gang; vlak, tam... maar een ander heeft dat weer anders ervaren wellicht..
Beetje altijd zelfde issue met Black Keys. In zaal heerlijk. Op een groot podium komt het niet echt goed over. Eerder een tentband dan grote stage.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
164
192
Ik ben groot fan van Black Keys en stond ook in de golden circle op RW om ze voor het eerst live te zien, maar ook ik moet helaas zeggen dat ik het een beetje tam vond (ook om mij heen overigens).

Desalniettemin wel genoten met momenten en helemaal uit m'n luchtgitaar stekker gegaan tijdens Gold on the Ceiling en Lo/Hi.

Wanneer verwachten we dit soort sub headliner namen? Toch wel morgen of maandag zou je zeggen?

Hoop nog steeds op Sum 41, Frank Carter & The Rattlesnakes, The Hives, Weezer en een konijn uit de hoge hoed zoals White Lies.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en swissepfan

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
989
1.032
Viel dat tegen ja? Was de enige headliner die ik had willen zien mocht ik erbij geweest zijn (naast QOTSA voor die afzegden).
Het was zeker niet slecht. Ik was die dag vooral voor The War On Drugs gegaan, maar vond het uiteindelijk maar tegenvallen. Technisch prima en zo, maar allemaal nogal braafjes gebracht.
Ik dacht dat de consensus over dat concert min of meer was dat het niet zo goed was als eerder dat jaar in het Sportpaleis, maar blij om te zien dat er velen het wel heel goed vonden.
 
Laatst bewerkt:

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.200
1.680
War on Drugs op Werchter 22 was een vijf sterren band die een drie ster en half optreden bracht. Nog steeds erg goed, maar de routine overheerste op de grootsheid die in die band zit en op Live /S Live wel naar boven kwam.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken