Rock Werchter 2024

Dat is inderdaad één voorbeeld waar ik ook bij was en (met veel moeite) toch weer naar buiten ben geraakt. Dat was echt beangstigend en zonde van het optreden.

Daardoor overigens wel een magistrale Björk gezien, dus ja...
Toen in 2015 Foo Fighters cancellden was Elbow op een bepaald moment de enige act die speelde. Dus iedereen probeerde toen The Barn binnen te geraken. Crowdcontrol / rode kruizen werden toen nog niet zo gehandhaaft op de eerste dag dat de toen nieuwe tent gebruikt werd. Het was een onaangenaam geduw en getrek om binnen/buiten te geraken, alles zat muurvast. Dat was een van de meest beangstigende ervaringen die ik op een festival heb meegemaakt. Ik ben dus met andere woorden heel blij met de huidige gang van zaken. Als de tent vol is, is de tent vol, jammer maar helaas. Ofwel kun je dan koppig blijven blijten dat het onfair is of je maakt er het beste van en amuseert je voor het scherm met de andere ongelukkige zielen. Merol was bijvoorbeeld ook buiten voor het scherm een leuk optreden.

En trouwens op zondag dit jaar was er op geen enkel moment een probleem had ik de indruk. Tijdens Christine & The Queens gewoon kunnen binnenwandelen. Tussen Christine en Rosalia op het gemak buiten eten en drinken kunnen gaan halen en daarna zonder problemen terug binnengeraakt. Een vriendin kwam ons zelfs nog 10 minuten voor aanvang vergezellen. Storm in een glas water die hele discussie lijkt mij.

Wie speelde er na hen? Ook al sloten ze niet af, ze waren de feitelijke Barn headliner toen. Maar dat was mijn punt zelfs niet, als ze in 24 komen is het als Barn afsluiter. Dat garandeer ik je.
Dan zal dat hun goedkoopste Barn afsluiter in jaren zijn? Normaal mikt RW toch een stuk hoger dan dat.

Die NWW zijn mij eigenlijk ook een doorn in het oog. Gaat daar weleens iemand heen? Is voor de organisatie natuurlijk een mooie truc om het terrein uit te breiden en daardoor meer kaarten te verkopen. Maar die extra mensen gaan niet naar de NWW, die staan ook gewoon bij/in de Barn te wachten.
Ja, minder volk op het terrein laten zou natuurlijk de allerbeste oplossing zijn. Ook aan de main/slope areas voelt het vaak oversold aan.

Je zou er van staan kijken wat een massa aan die NWW staat voor die Jupiler huis dj dingen. Vaak gaan we daar rustig iets eten maar eens het optreden op de main gedaan is is het daar ook alles behalve aangenaam qua drukte.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Of te groot... :LOL:
Mja, niet volgens mij. Hoop echt dat ze voor zulke kaliber namen blijven gaan, maar het dan beter counterprogrammeren.

De Barn is de tweede stage van RW, een beetje wat Noord is voor Pinkpop, vind dat je als festival met 90K mensen ook wel mag afkomen met grotere dingen dan een Soulwax of Jungle.

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Mja, niet volgens mij. Hoop echt dat ze voor zulke kaliber namen blijven gaan, maar het dan beter counterprogrammeren.

De Barn is de tweede stage van RW, een beetje wat Noord is voor Pinkpop, vind dat je als festival met 90K mensen ook wel mag afkomen met grotere dingen dan een Soulwax of Jungle.
Die verkoop van de ab shows gevolgd voor Soulwax? Gekkenhuis om aan tickets te raken.
Volgens mij gewoon even populair als dEUS.

Altijd wat snel met oordelen dat iets niet groot genoeg, en dan is het zover, blijkt die toch op die spot te spelen.
Remember 2017: Passenger + Bonobo

• Leuk
Waarderingen: theblackmadness
Die verkoop van de ab shows gevolgd voor Soulwax? Gekkenhuis om aan tickets te raken.

Altijd wat snel met oordelen dat iets niet groot genoeg, en dan is het zover, blijkt die toch op die spot te spelen.
Ja, die dag herinner ik mij ook ja. Zal veel misgelopen zijn daar?

2017 was algemeen gewoon een zwak Barn-jaar, toch? Enkel die donderdag (Lorde + Chainsmokers) en mja, vrijdag I guess (Oscar & Bazart)? waren prima dagen. Zondag Soulwax en zaterdag Bonobo was toch ook niet dát. Soulwax was toen op dat moment toch niet de stormloop die het op dit moment is hoor. Geen idee wat er precies is gebeurd met hen dat die opeens zou populair zijn..

2017 was algemeen gewoon een zwak Barn-jaar, toch? Enkel die donderdag (Lorde + Chainsmokers) en mja, vrijdag I guess (Oscar & Bazart)? waren prima dagen. Zondag Soulwax en zaterdag Bonobo was toch ook niet dát. Soulwax was toen op dat moment toch niet de stormloop die het op dit moment is hoor. Geen idee wat er precies is gebeurd met hen dat die opeens zou populair zijn..
Ook een zwak jaar voor sub headliners (James Blake en Alt J). Beide toch echt out of hun comfortzone op die positie.

Een combi+ kaart. 100 euro extra vragen en zeker zijn dat je altijd in the barn binnenkan. Live nation moet daar toch al aan gedacht hebben😂

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Een combi+ kaart. 100 euro extra vragen en zeker zijn dat je altijd in the barn binnenkan. Live nation moet daar toch al aan gedacht hebben😂

Ze hadden tijdens een enquête ook ooit eens gepolst of er interesse zou zijn in een betalende Golden Circle aan de Main, maar dat idee is er gelukkig ook nooit doorgekomen. Ik denk niet dat een Werchter bezoeker dat soort toestanden zou pikken. Hopelijk toch

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Ze hadden tijdens een enquête ook ooit eens gepolst of er interesse zou zijn in een betalende Golden Circle aan de Main, maar dat idee is er gelukkig ook nooit doorgekomen. Ik denk niet dat een Werchter bezoeker dat soort toestanden zou pikken. Hopelijk toch
Mad Cool heeft dat zelfs in de praktijk geprobeerd. Kwam toen een storm aan negatieve reacties, zowel van de artiesten als van het publiek.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Het allergrootste probleem is de aantallen bezoekers die Rock Werchter toelaat. Ik kom binnen Nederland, Duitsland en België op best wat rock-georiënteerde majors en zelfs als het overal ‘uitverkocht’ is, is het op Rock Werchter als enige van allemaal daadwerkelijk vele malen te druk.

Voor deze aantallen bezoekers heb je echt meer podia nodig met grote namen. Of bijvoorbeeld twee Main Stages zodat een deel ook gewoon kan kamperen daar, wat het ook al rustiger zal maken op andere plaatsen.

Neemt overigens niet weg dat ik persoonlijk steeds minder liefhebber ben van het concept dubbele Main Stage: ik zou liever een dubbele Barn zien. En op Graspop een dubbele Marquee + langere settijden per groep in deze venues.

Users who are viewing this thread