Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ja akkoord hiermee hoor. Ben een Werchterman in hart en nieren en The National past zooo goed bij Rock Werchter. Jammer dat het al 10 jaar niet meer lukt.

Maar dit maakt van Live is Live nog geen rotfestival op zich. Wij waren vorige editie alleszins aangenaam verrast.
Ik ben dit festival gewoon liever kwijt dan rijk. Het is natuurlijk een grote en bewuste stuk in de wielen van RW.

CORE is dit jaar kopje onder gegaan terwijl ik liever deze zag verdwijnen. The National, zeker in 2024, is een dikke naam… maar tegelijkertijd ook wel een beetje tekenend dat ze in hun derde jaar al een headliner op herhaling hebben.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Live is Live duurd 3 dagen staat er..
Hoe gaan ze dat vullen? En nog gekker, wat voor invloed heeft dat op RW?
 

ouweknar

Campingartiest
19 okt 2018
59
37

The National naar live is live op za 29 juni, geen Werchter weer dus. Helaas
Bericht is verwijderd op de website van live is live?
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Ik ben dit festival gewoon liever kwijt dan rijk. Het is natuurlijk een grote en bewuste stuk in de wielen van RW.

CORE is dit jaar kopje onder gegaan terwijl ik liever deze zag verdwijnen. The National, zeker in 2024, is een dikke naam… maar tegelijkertijd ook wel een beetje tekenend dat ze in hun derde jaar al een headliner op herhaling hebben.
Vind het net prima eigenlijk. Eindelijk eens een beetje concurrentie in ons door LN-gedomineerd festivallandschap. Dat Core kopje onder ging kwam ook door de sterkte van Extrema Outdoor dat ongeveer in dezelfde periode wordt georganiseerd. Het festival wilde zowel een dj-festival zijn als een alternatief festival met rappers en popsterren en Moderat en Alt-J, sorry gewoon een beetje much. En de allure van een Dour zou het het nooit hebben gehad, alles was zó mooi afgelijnd idk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
Live is Live duurd 3 dagen staat er..
Hoe gaan ze dat vullen? En nog gekker, wat voor invloed heeft dat op RW?
Zal hier en daar wel een internationale act zijn die RW hierom mis loopt, zie Warpaint en Grace Jones bv. maar de opvulling was net zoals de eerste editie wel echt Belgisch dus qua invloed valt dat wel mee al is het wegvallen van The National wel echt een enorme klap.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.746
1.905
Niet zo vreemd @Sjaak Wit Tijdstip van aankondiging was al raar. Die waren nog aan de site aan het sleutelen denk ik. Denk persoonlijk dat ze vrijdag pas bekend gaan maken gelijk met oa het Kroatische festival die dan ook met The National komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Niet zo vreemd. Tijdstip van aankondiging was al raar. Die waren nog aan de site aan het sleutelen denk ik. Denk persoonlijk dat ze vrijdag pas bekend gaan maken gelijk met oa het Kroatische festival die dan ook met The National komen.
Ja, en net tijdens die show van The National op StuBru. Dacht even dat de band het zelf op de radio zou aankondigen.

Ook een zure voor Rock Werchter dit. Kan me niet voorstellen dat ze een Sportpaleis show bewust hebben geskipt voor dit. In de Benelux is The National nog een tikje geliefder dan elders. Ze kwamen véél voorbij op de sociale kanalen bij die wishlist oproepen.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.613
2.100
Niet zo vreemd @Sjaak Wit Tijdstip van aankondiging was al raar. Die waren nog aan de site aan het sleutelen denk ik. Denk persoonlijk dat ze vrijdag pas bekend gaan maken gelijk met oa het Kroatische festival die dan ook met The National komen.
Zeker, maar dit is juist waarom ik het zo leuk vind om dit soort dingen te volgen. Foutje op de website, headliner vroegtijdig gelekt. Heerlijk 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0, Brian en PJ

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Ik heb het idee dat ze in België wel groter zijn dan in Nederland.
Ja misschien wel. Beetje vergelijkbaar met Editors (in beide landen geliefder dan elders maar onderling toch net een tikje meer in België).
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.613
2.100
In NL ook "gewoon" ZiggoDome.

Laten we het niet onder stoel of banken schuiven, The National is zeker hier (Benelux) een "grote band" geworden. Wel knap, wat doen ze puur op klasse i.p.v. commercie.
Gewoon ook een razend sympathieke band. Als je bij een liveshow bent, merk je gewoon dat merendeel van de mensen er niet voor de eerste keer staat. Nummers die van voor tot achter worden meegezongen, mensen die lachen, mensen die huilen. Nee, naar the National ga je niet maar één keer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.397
5.113
Gewoon ook een razend sympathieke band. Als je bij een liveshow bent, merk je gewoon dat merendeel van de mensen er niet voor de eerste keer staat. Nummers die van voor tot achter worden meegezongen, mensen die lachen, mensen die huilen. Nee, naar the National ga je niet maar één keer.
Ik moet zeggen dat ik soms het idee heb dat ik ze beu ben. Maar dan zie ik ze weer live en ben ik plots weer keihard fan.

In de ZiggoDome waren ze wederom fantastisch en hebben ze me overtuigd dat ze ook op de grootste spots terecht kunnen in deze contrijen. Maar voor BKS hoop ik stiekem net weer een keer op wat anders. Terwijl ik als een kind zo blij bij seconde 1 van hun liveset....
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Gebruikers die dit onderwerp bekijken