Rock Werchter 2016 - Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Donderdag:

Mainstage: The Hives - Biffy Clyro - Imagine Dragons - Ellie Goulding - The National - Radiohead - Disclosure
Barn: Rhodes - Kodaline - Trixie Withley - Guy Garvey - Sufjan Stevens - New Order
Klub C: Bazart - John Coffey - CHVRCHES - Gutterhammerung - Years & Years - Sigma - Flume

Vrijdag:

Mainstage: The Sore Losers - Flogging Molly - BMTH - BB Revelation - The Offspring - Tenacious D - Rammstein
Barn: The Wombats - Richard Hawley - Robert Plant - At The Drive In - Parov Stelar - Beck
Klub C: Nothing But Thieves - Oh Wonder - Gary Clark Jr - Daughter - Lost Frequencies - ODESZA - Underworld

Zaterdag:

Mainstage: The Strypes - Halsey - The 1975 - Die Antwoord - ??? - RHCP - Editors
Barn: Beirut - Band Of Horses - Two Door Cinema Club - PJ Harvey - Lana Del Rey - Tame Impala
Klub C: Tourist lemc - Savages - Father John Misty - Courtney Barnett - Beach House - Paul Kalkbrenner - Massive Attack

Zaterdag:

Mainstage: Wolf Alice - John Newman - Bloc Party - TLSP - Kendrick Lamar - F+TM - Netsky
Barn: Bears Den - Unknown Mortal Orchestra - Balthazar - Enter Shikari - Foals - LCD Soundsystem
Klub C: Mura Masa - Lapsley - MO - Grimes - M83 - Jamie xx - Macklemore & Ryan Lewis

Dit is wat ik in gedachten had voor Ellie Goulding zo'n hoge spot / groot lettertype kreeg.. Soms een beetje te positief geweest met bepaalde spots (Massive Attack, Macklemore .. ) en soms wat te lage spots gegeven aan bv PJ Harvey maar ach.. Ik mis ook nog een sub voor Editors/RHCP dus geen idee wat ik daar had moeten zetten.. Ben een optimist en geloof nog in Radiohead :-D
Het voorspel-spel loopt nu toch op z'n einde dus ik dacht, why not
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Biffy op de plek van ??? Dan wat schuiven omdat het met grootte namen anders niet uitkomt en daardoor een paar namen laten vallen. Hoop dat je er voor de rest redelijk dichtbij zit want er staan voor mij veel interessante namen tussen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ik zou Radiohead ook nog niet uitsluiten. Lijkt erop dat ze nog wel wat Europese gigs gaan aankondigen (Glastonbury, en las iets over Melt!), dus wie weet.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Donderdag:

Mainstage: The Hives – Biffy Clyro – Imagine Dragons – Ellie Goulding – The National – Radiohead – Disclosure
Barn: Rhodes – Kodaline – Trixie Withley – Guy Garvey – Sufjan Stevens – New Order
Klub C: Bazart – John Coffey – CHVRCHES – Gutterhammerung – Years & Years – Sigma – Flume

Vrijdag:

Mainstage: The Sore Losers – Flogging Molly – BMTH – BB Revelation – The Offspring – Tenacious D – Rammstein
Barn: The Wombats – Richard Hawley – Robert Plant – At The Drive In – Parov Stelar – Beck
Klub C: Nothing But Thieves – Oh Wonder – Gary Clark Jr – Daughter – Lost Frequencies – ODESZA – Underworld

Zaterdag:

Mainstage: The Strypes – Halsey – The 1975 – Die Antwoord – ??? – RHCP – Editors
Barn: Beirut – Band Of Horses – Two Door Cinema Club – PJ Harvey – Lana Del Rey – Tame Impala
Klub C: Tourist lemc – Savages – Father John Misty – Courtney Barnett – Beach House – Paul Kalkbrenner – Massive Attack

Zaterdag:

Mainstage: Wolf Alice – John Newman – Bloc Party – TLSP – Kendrick Lamar – F+TM – Netsky
Barn: Bears Den – Unknown Mortal Orchestra – Balthazar – Enter Shikari – Foals – LCD Soundsystem
Klub C: Mura Masa – Lapsley – MO – Grimes – M83 – Jamie xx – Macklemore & Ryan Lewis

Dit is wat ik in gedachten had voor Ellie Goulding zo’n hoge spot / groot lettertype kreeg.. Soms een beetje te positief geweest met bepaalde spots (Massive Attack, Macklemore .. ) en soms wat te lage spots gegeven aan bv PJ Harvey maar ach.. Ik mis ook nog een sub voor Editors/RHCP dus geen idee wat ik daar had moeten zetten.. Ben een optimist en geloof nog in Radiohead
1f600.png

Het voorspel-spel loopt nu toch op z’n einde dus ik dacht, why not

Leuk dat je dit deelt!

Mijn mening:
staan "te laag": Biffy Clyro, Ellie Goulding, Years and Years, Richard Hawley, Robert Plant, At the Drive-In, Beirut (!), Band of Horses, PJ Harvey, Balthazar

staan "te hoog": Black Box Revelation, Sigma misschien

Conclusie: veel te veel bands die "te laag" staan in je lijstje, dus er staan te veel grote(re) namen in vergelijking met de kleine(re).

De sub voor Red Hot Chili Peppers / Editors zal PJ Harvey of Tame Impala worden gok ik (de andere is dan afsluiter van The Barn). At the Drive-In verwacht ik in de late namiddag/vooravond op mainstage. Ellie Goulding is dus zeker subheadliner. Beirut is afsluiter of voorlaatste in The Barn. Macklemore and Ryan Lewis verwacht ik op mainstage als afsluiter (wel raar om daar het festival mee af te sluiten, maar ja...)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Hoe zit dat eigenlijk met Beck? Werd in december aangekondigd voor Northside en BKS, en sindsdien volgde er geen enkele Europese datum meer. Blitz-tour van een weekje (met dan nog Glastonbury erbij) of wachten op het bekendmaken van albuminfo voordat er meer data volgen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Ik ken Beirut en meer hardere bands echt niet zo, dus het as gissen.. Daarom dat vaak bands te hoog of te laag staan..
Ellie staat inderdaad misschien te laag maar dat staat in het tekstje eronder :) Years & Years horen voor mij echt niet hoger te krijgen dan een sub in de Klub C, leuk voor op de radio misschien maar voor een festival nope voor mij ..
Had ook ergens nog Deftones willen zetten maar het is volgens mij of Tenacious D ofwel Deftones..

Hoe zit dat eigenlijk met Beck? Werd in december aangekondigd voor Northside en BKS, en sindsdien volgde er geen enkele Europese datum meer. Blitz-tour van een weekje (met dan nog Glastonbury erbij) of wachten op het bekendmaken van albuminfo voordat er meer data volgen?

Ik verwachtte Beck eigenlijk als een halve zekerheid met die aankondigingen, misschien komt dat nog.. RW heeft wel vaker op zich laten wachten met namen dit jaar (RHCP..)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.304
6.506
Beyoncé trouwens 31 juli in konig Boudewijn stadion Brussel. Definitief afschrijven voor Rock werchter dus. Vreesde er wel even voor als donderdag headliner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Het Slovaakse Pohoda Festival (een week na Werchter, o.a. PJ Harvey en Sigur Ros als headliners) en Benicassim komen woensdagochtend op hetzelfde moment met een headliner. Geen idee of het relevant is voor Werchter, waarschijnlijk niet voor de donderdagheadliner. Het is in ieder geval geen Radiohead, vermoedelijk wel Stone Roses of Beck.
 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Ghost, Anti-Flag en Bad Religion op Graspop. Had op z'n minst wel één van die namen op Werchter verwacht, dat konden ze echt wel strikken..
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Het Slovaakse Pohoda Festival (een week na Werchter, o.a. PJ Harvey en Sigur Ros als headliners) en Benicassim komen woensdagochtend op hetzelfde moment met een headliner. Geen idee of het relevant is voor Werchter, waarschijnlijk niet voor de donderdagheadliner. Het is in ieder geval geen Radiohead, vermoedelijk wel Stone Roses of Beck.

Ik gok op The Stone Roses. Die zullen toch vrijwel zeker op Benicassim staan. Helaas een zeer kleine kans voor Rock Werchter...
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
Ghost, Anti-Flag en Bad Religion op Graspop. Had op z’n minst wel één van die namen op Werchter verwacht, dat konden ze echt wel strikken..

Geen van drieën echte Werchternamen. Al had Bad Religion wel mogen komen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Muse valt dus af voor de Werchterdonderdag, ze staan dan op een Frans festival: http://www.garorock.com/
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
DONDERDAG:
Main: Wolf Alice - Billy Talent - Years & Years - The Libertines- Ellie Goulding- Disclosure
Klub C: Wavves - BADBADNOTGOOD - Doe Maar - DInosaur Jr. - The 1975 - New Order - Beck
Barn: STUFF. - Guy Garvey - Chvrches - Gutterdämmerung - Lost Frequencies - Sigma Live

VRIJDAG:
Main: Rival Sons - Black box Revelation - Bring Me The Horizon - The Offspring - The National - Rammstein
Klub C: John Coffey - Richard Hawley - James Morrison - The Sore Losers - Gary Clark Jr. - Robert Plant & The Sensational Shifters - At The Drive In - Digitalism
Barn: Intergalactiv Lovers - Tourist LeMC - Oh Wonder - Yeasayer - Caribou - Daughter - Parov Stelar

ZATERDAG:
Main: Royal Republic - Two Door Cinema Club - Flogging Molly - Band Of Horses - Bastille - Editors - Red Hot Chili Peppers
Klub C: School Is Cool - Sun Kil Moon - Savages - Sleaford Mods - Circa Waves - Sun O))) - PJ Harvy - Paul Kalkbrenner
Barn: Low - Trixie Whitley - Courtney Barnett - Christine & The Queens - Beirut - Frank Turner & The Sleeping Souls - Tame Impala

ZONDAG:
Main: Isbells - Kodaline - Jane's Addiction - Last Shadow Puppets - Florence & The Machine - Muse - Macklemore & Ryan Lewis
Klub C: Lapsley - Dotan - Unknown Mortal Orchestra - Jamie Woon - Enter Shikari - Action Bronson - Iggy Pop - Biffy Clyro
Barn: Emma Bale - Bear's Den - Andy C - Mo - Maximo Park - Foals - Jamie XX
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Muse valt dus af voor de Werchterdonderdag, ze staan dan op een Frans festival: http://www.garorock.com/
En Werchter heeft naar mijn weten nog nooit twee jaar na elkaar het festival afgesloten met dezelfde band, dus ik denk dat we niet op Muse moeten rekenen. Daarnaast, 5 shows op amper 1 jaar tijd in een landje als België lijkt me al wel genoeg :)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Everyknight wrote:
Muse valt dus af voor de Werchterdonderdag, ze staan dan op een Frans festival: http://www.garorock.com/


En Werchter heeft naar mijn weten nog nooit twee jaar na elkaar het festival afgesloten met dezelfde band, dus ik denk dat we niet op Muse moeten rekenen. Daarnaast, 5 shows op amper 1 jaar tijd in een landje als België lijkt me al wel genoeg
simple-smile.png

Muse had dan donderdagheadliner geweest. En headliners twee jaar na mekaar boeken hebben ze zeker in het verleden al gedaan! Maar inderdaad, door die vier shows in Paleis 12 in de lente was de kans sowieso klein.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151

Dat zou de naam Werchter niet eens mogen dragen.. Ellie Goulding headliner op donderdag en 3 potentiële headliners op zondag is een beetje te veel van het goeie
The Libertines zullen trouwens nooit sub zijn in Belgiê omdat ze hier niet zo supergroot zijn..
Wut? : Doe Maar
Te laag: Guy Garvey, Caribou, Trixie Withley, Andy C, Royal Republic
Te hoog: The Sore Losers, Gary Clark Jr, Savages, Biffy Clyro (kan toch nooit Barn headlinen als je Iggy Pop net voor hen zet?)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.183
Helaas, Underworld naar Dour.

De zomer is alweer wat dichter, want Dour lost 27 verse namen. Inclusief Underworld, Four Tet en Floating Points.

Underworld zal op zaterdag 16 juli The Last Arena afsluiten. Nog bevestigd: Floating Points, Etienne de Crécy komt met Superdiscount 3, N’To, David August, Pantha du Prince die “The Triad”, Dave Clarke, Len Faki, Mind Against, Four Tet, MCDE (Motor City Drum Ensemble), Chandler. Jauz, Audio, Gridlok, Danakil, Biga*Ranx, Yannis Odua, Congo Natty, The Subways, Kadavar, Frank Carter & The Rattlesnakes, Destruction Unit, Odezenne, Jay Prince, Islam Chipsy & EEK en Mdou Moctar.

Dour 2016 vindt plaats van 13 tot en met 17 juli. Eerder waren onder meer Pixies en The Prodigy toegevoegd aan de line-up van het festival.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Het zelf opgerichte festivalletje van Disclosure & Rudimental maakte ook vandaag z'n line up bekend.. (11 & 12 juni)
James Bay - Ice Cube - Bastille - Flume - Todd Terje - Wilkinson - Tiga - Mura Masa - Jamie Woon - SG Lewis zijn namen die wel kunnen terugkeren op werchter denk ik..
Ice Cube zo in de late namiddag zouden volgens mij wel veel mensen smaken, niet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken