Rock Werchter 2016 - Geruchten

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
Op zich is het wel zo dat het erger kan dan Ellie. Heb gisteren stukjes van haar Pukkelpop optreden gezien en ze zong best goed live. Het is meer dat ik bang ben dat er nu op de donderdag én zondag maar matige headliners komen. Dus op de zondag Florence en op de donderdag een soort constructie met Ellie. Of dat bijvoorbeeld Rihanna de donderdag gaat headlinen. Is het al zeker dat Werchter Boutique niet meer door gaat met haar?
Maar misschien komen ze wel nog met een grotere headliner. Ik hoop het in ieder geval. Ik vind dat Werchter voor de rest al best veel mooie namen heeft gestrikt.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
Op zich is het wel zo dat het erger kan dan Ellie. Heb gisteren stukjes van haar Pukkelpop optreden gezien en ze zong best goed live. Het is meer dat ik bang ben dat er nu op de donderdag én zondag maar matige headliners komen. Dus op de zondag Florence en op de donderdag een soort constructie met Ellie. Of dat bijvoorbeeld Rihanna de donderdag gaat headlinen. Is het al zeker dat Werchter Boutique niet meer door gaat met haar?
Maar misschien komen ze wel nog met een grotere headliner. Ik hoop het in ieder geval. Ik vind dat Werchter voor de rest al best veel mooie namen heeft gestrikt.
Denk niet dat ze als organisatie zoveel kritiek op zich willen nemen. Rock Werchter zou een popfestival worden op donderdag, mochten ze Rihanna en The Weeknd programmeren.
Volgens mij komt er nog een degelijke portie rock met bands als Tenacious D. Werchter Boutique zou nog kunnen op 11 juli volgens het tourschema van Rihanna.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Rihanna hoeven jullie echt niet te vrezen. Volgens Het Nieuwsblad is de echte reden voor de annulering van Boutique dat ze amper een paar duizend kaartjes verkocht op 2 maand tijd. Met andere woorden: met Rihanna zouden ze een dure en controversiële headliner binnenhalen, die aan Live Nation reeds bewezen heeft dat ze in België niet echt veel volk trekt. Komt nog bij dat een festivalset op donderdag niet echt logisch zou zijn binnen haar tourschema én dat ze eigenlijk een vrouwelijke Axl Rose is (lees: ze trekt zich niets aan van op tijd komen en curfews). Kan je net zo goed The National promoveren tot headliner, neem je op zowat alle vlakken minder risico's.

Ik snap overigens niet goed waarom op basis van Ellie Goulding besloten wordt dat het een popdag zal zijn. RW trekt zich weinig aan van samenhang tussen haar artiesten (Black Eyed Peas op dezelfde dag als Metallica/Iron Maiden, Pink als sub voor Rammstein), dat Ellie Goulding er staat wil dus helemaal niets zeggen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Ik snap overigens niet goed waarom op basis van Ellie Goulding besloten wordt dat het een popdag zal zijn. RW trekt zich weinig aan van samenhang tussen haar artiesten (Black Eyed Peas op dezelfde dag als Metallica/Iron Maiden, Pink als sub voor Rammstein), dat Ellie Goulding er staat wil dus helemaal niets zeggen.

Klopt, maar al die voorbeelden zijn al wel een tijdje geleden en daar is best aardig wat kritiek op geweest. Dus de kans is er dat ze er vanaf gestapt zijn en zulke acts beter tegelijkertijd in The Barn kunnen zetten.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Ik denk dat het momenteel een best moeilijke tijd is voor festivals om te bepalen wat ze nodig hebben voor een algemeen geaccepteerde line-up. Er zijn op dit moment zoveel soorten muziek beschikbaar en populair, waarbij dan ook nog de oudere acts komen die niet meer in de hitlijsten staan, maar wel veel mensen trekken naar een festival.

Zelf ben ik 18, en vorig jaar ben ik voor het eerst naar een festival geweest, Pinkpop. Ik kocht mijn kaartje echt puur voor de festivalervaring, want van Muse had ik nog nooit gehoord en van Foo Fighters kende ik slechts The Pretender. (Op dit moment ben ik wel een heel groot Muse-fan, haha, 7 maart ben ik erbij in de Ziggo Dome.) Maar, waar het op neerkomt, voor een jonge generatie als die van mij, de festivalbezoekers van de toekomst, zijn de grote popartiesten als Ellie Goulding wel relevant. Ik denk dat ze daarom ook zo groot op de donderdag staat, ook al wist Rock Werchter dat dit bij een grote groep bezoekers in de verkeerde aarde zou gaan vallen.

Ik las net dat het steeds moeilijker wordt om een geschikte headliner te vinden, je kunt dezelfde artiesten niet opnieuw en opnieuw boeken, zeker niet als je een jongere doelgroep wil bereiken. Daarom denk ik dat Florence + The Machine op dit moment ook headliner is geworden. En daarom staat Ellie nu zo hoog. Voor de toekomst voorspel ik daarom veel meer van dit soort artiesten op zulke hoge spots, denk aan dus bijvoorbeeld een Rihanna of Beyoncé. Dit zal de komende jaren nog wel afgewisseld worden met een door het oudere publiek geaccepteerde headliner, zoals Kanye West en de Foo Fighters vorig jaar allebei als headliner op Glastonbury hadden moeten staan. Om vervolgens over te gaan op enkel Kanye West's.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Het probleem is dat een act tegenwoordig vaak voor een korte periode relevant is. Veel van de headliners van tegenwoordig hebben er jaren over gedaan om die status te behalen, dat betekend dat ze jaren lang relevant moeten zijn. Dat terwijl rock muziek steeds minder populair wordt. Mensen nemen steeds minder de tijd voor muziek en luisteren daardoor naar liever naar makkelijke deuntjes, dat is vaak muziek die het live minder doet.

Festivals zitten dus met het probleem dat ze headliners te kort komen. Kunnen ze kiezen om nieuwe rock acts sneller tot headliner te bombarderen of om acts die zichzelf over langere periode al wel hebben bewezen maar niet de typische Rock Werchter headliner genres spelen er neer te zetten. Ellie Goulding is geen van beiden dus verwacht nog wel een grote naam die daar achteraan komt.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
TheHives wrote:
amoors wrote:
http://clashfinder.com/s/rockwerchter16/


Al de namen die gisteren werden aangekondigd stonden al op deze link en op de juiste dag, hoe serieus kunnen we dit dus nemen?


Volgens mij is hij gewoon snel geupdate
1f609.png

17 uur geleden geupdatet inderdaad. En Ghost heeft zichzelf bevestigd voor Graspop lees ik in het Graspopforum.
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Er stonden idd wel pakje namen van op juiste dag zoals Goulding, TDCC en Lapsley. Maar het is sowieso maar van iemand die er zich mee amuseert hoor. Wel leuk voor ons om op te volgen en ook een soort van tijdschema in elkaar te steken.
Er zullen nog wel namen van bij komen van deze lijst, maar een Tool ofzo zie ik toch niet meer gebeuren hoor
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206


Rock Werchter heeft zojuist een nieuwe poster op haar Facebookpagina geplaatst. Hieruit blijkt dat Ellie Goulding niet het grootste lettertype heeft (Florence wel bijvoorbeeld). We mogen dus nog iets 'groter' verwachten voor die dag. Verder opvallend welk groot lettertype At the Drive-In heeft.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Zoiets? Jamie xx, Paul Kalkbrenner en Years & Years Klub C afsluiters? New Order, At The Drive In, Tame Impala en TSLP Barn afsluiter?

1. Editors - F+TM - Rammstein - RHCP
2. At The Drive-In - Disclosure - Ellie Goulding - Jamie xx - New Order - Parov Stelar - Paul Kalkbrenner - PJ Harvey - Robert Plant - Tame Impala - TLSP - The Offspring - Years & Years
3. Band Of Horses - Beirut - BBR - BMTH - Daughter - Gütterhammerung - Guy Garvey - MO - Richard Hawley - Sigma (live) - TDCC
4. Bears Den - Courtney Barnett - Gary Clark Jr - Lapsley - Oh Wonder - Savages - Unknown Mortal Orchestra

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.182
1.206
We moeten Ellie Goulding's populariteit blijkbaar ook niet overschatten, want voor haar concert in het Sportpaleis deze dinsdag zijn enkel de tickets van de goedkoopste categorie de deur uit. Er is nog plaats op het middenplein en in alle andere categorieën...
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Zoiets? Jamie xx, Paul Kalkbrenner en Years & Years Klub C afsluiters? New Order, At The Drive In, Tame Impala en TSLP Barn afsluiter?

1. Editors – F+TM – Rammstein – RHCP
2. At The Drive-In – Disclosure – Ellie Goulding – Jamie xx – New Order – Parov Stelar – Paul Kalkbrenner – PJ Harvey – Robert Plant – Tame Impala – TLSP – The Offspring – Years & Years
3. Band Of Horses – Beirut – BBR – BMTH – Daughter – Gütterhammerung – Guy Garvey – MO – Richard Hawley – Sigma (live) – TDCC
4. Bears Den – Courtney Barnett – Gary Clark Jr – Lapsley – Oh Wonder – Savages – Unknown Mortal Orchestra

Last Shadow Puppets spelen wel op de Main hoor! Steek ik ijn hand voor in het vuur!

Afsluiters tenten zijn tot nu toe (ik begin met klub c naam)
Donderdag: Years and years en New Order
Vrijdag: Parov Stelar en ? (misschien Robert Plant maar denk dat daar nog 1 iets achter komt)
Zaterdag: Kalkbrenner en PJ Harvey
Zondag: Jaimie XX en barnheadliner nog niet bekend
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.018
338
Years & Years zijn echt veeeeeeel te groot op die affiche, die mannen kunnen niet eens zingen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Paul Kalkbrenner krijgen ook een verbazend groot lettertype vind ik.

Lekker Paultje, helemaal verdient.


Verder opvallend welk groot lettertype At the Drive-In heeft.

Ook niet gek, die gasten zijn net weer bij elkaar en zijn een bizar grote inspiratiebron voor heeeel veel bandjes.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.452
@thomus, zou mij niks verbazen als the last shadow puppets de Barn afsluiten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Dat festivals zoiets tenenkrommend slechts als Years & Years nog willen boeken... Die gasten doen zelfs hun fans weglopen omdat ze zo verschrikkelijk zijn live. Ik hou van unieke stemmen en deze hoeven niet perse 100% 'juist' te zingen, zolang er maar wat kracht/karakter/toon inzit. Maar wat dat gastje van Y&Y doet is onaanvaardbaar. Zoiets moet je als festival boycotten, commercieel of niet. Er zijn genoeg andere, beter cashcows. Ik hoop dat ze geen al te hoge spot krijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken