Rock Werchter 2016 - Geruchten

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.387
576
Nog steeds enkel de zaterdag die de moeite waard is, geen combi voor mij dit jaar sws. En vrijwel alle zaterdagnamen zie ik ook al wel ergens anders dit jaar.
 

Jens André

Playlistbediener
23 jan 2016
21
0
Persoonlijk is dit vind ik dit echt een zeer slecht worp namen, commerciële rotzooi zoals years and years en ellie goulding is niet aan mij besteed.
Deze artiesten staan bovendien blijkbaar elk jaar in België wel ergens op een festival of hebben een concert ergens, TOTAAL niet verassend.
Ik hoopte echt op een grote headliner, al weken eigenlijk.
Opties genoeg die niet elk jaar te zien zijn; Radiohead, Bruce Springsteen, Arcade Fire, ...
Hopelijk krijgen we binnenkort een headliner of een goede naam, want ik ben echt teleurgesteld.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Minste groep met namen tot nu toe voor mij. Ellie Goulding en Years & Years vind ik echt ruk. Guy Garvey ken ik alleen van Elbow, wat ik opzich wel leuk vind. Dus dat ga ik zeker even checken. Oh Wonder en Lapsey ken ik niet. kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Two Door Cinema club = meh. Ben alleen met Daugther heel blij.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Yannick wrote:
Op de site van RW staat Ellie Goulding trouwens tussen de namen van de headliners (Editors, F+TM etc..) dan is ze een sub waarschijnlijk zeker?


Dat voorspelt weinig goeds.

Wel te verwachten dat ze nu wat hoger op het affiche staat dan de vorige keer.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.520
804
Oh Wonder en Lapsey ken ik niet. kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Niet jouw smaak ;)

Ik ga overigens maar niet zeggen wat ik van deze lading namen vind.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Rock Torhout wrote:
Yannick wrote:
Op de site van RW staat Ellie Goulding trouwens tussen de namen van de headliners (Editors, F+TM etc..) dan is ze een sub waarschijnlijk zeker?


Dat voorspelt weinig goeds.


Wel te verwachten dat ze nu wat hoger op het affiche staat dan de vorige keer.

Klopt, maar stel je maar even voor dat dit dé headliner van de donderdag is. Het is toch verrassend dat ze even groot staat als de headliners van de andere dagen. En daarmee hoger dan pakweg TLSP, Disclosure, Jamie XX, ... die allemaal ook al in grote letters stonden op de poster. Wachten tot we die poster zien dan denk ik, maar ik begin het gevoel te krijgen dat we allemaal té veel op die goeie namen aan het hopen zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Minste groep met namen tot nu toe voor mij. Ellie Goulding en Years & Years vind ik echt ruk. Guy Garvey ken ik alleen van Elbow, wat ik opzich wel leuk vind. Dus dat ga ik zeker even checken. Oh Wonder en Lapsey ken ik niet. kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Two Door Cinema club = meh. Ben alleen met Daugther heel blij.

Lapsley werd vooral gehypet op stubru met Hurt Me, dat is zowat het enige wat ik van haar ken + stond vorig jaar op pkp..
Oh Wonder is een totaal nieuw klein brits indie bandje dat in het begin van 2015 z'n eerste release kende.. Ze dropten iedere maand een single en op het einde van het jaar kwam dan uiteindelijk hun album.. Hebben al over heel de wereld zalen uitverkocht.. Khad ze eerder op pkp verwacht maar dat ze op RW staan is toch wel mooi.. Klub C naam denk ik :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ellie Goulding als headliner zou echt om te janken zijn zo treurig.
Een headliner waarvan ze nu nog niet met zoveel woorden durven/willen toegeven dat ze effectief headliner zal zijn. Zou echt wel een zwaktebod zijn. Vooral als je weet dat er met Radiohead, Beck, The National, Bruce Springsteen, Paul McCartney, Coldplay, ... mooie grote bands touren.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Als je ooit op YouTube een live-optreden heb gekeken van Years & Years, weet je wat voor troep deze band is. Ellie Goulding vind ik persoonlijk wel best goed, en ze is geen headliner, op de site staat ze gewoon in de alfabetische volgorde. Ik denk op main-stage vlak voor de headliner, wie dat ook mag/mogen zijn.

F+TM sluit denk ik het festival af. Een festival boekt een artiest niet twee keer zonder dat die artiest nieuw werk heeft afgeleverd, dus dit is gewoon een upgrade naar headliner en ook een afsluitspot. Ik denk dat er voor F+TM nog wel een sterke subheadliner komt te staan (ik hoop zelf Kendrick Lamar).

Daughter heb ik maandag in Paradiso Amsterdam gezien. Echt steengoed. Blij dat ik ze nog een keer ga zien (heb een weekendticket gekocht).
Oh Wonder ken ik ook, is goed als opvulling. Net als Lapsley.
 

Lawrice Lane

Playlistbediener
12 jan 2016
36
10
Sorry, ze staat dus wel tussen de headliners. Toen het net was bekendgemaakt om 16u nog niet. Ik vind dit een beetje raar... Betekent dit dat ze geen headliner hebben kunnen vinden die de dag in zijn eentje kan dragen? En hebben ze een constructie Ellie Goulding/???
 

witteneger

Playlistbediener
13 jan 2014
18
0
Hoe grappig zou dat zijn,iedereen, inclusief mezelf, hoopt op een naam zoals Radiohead, Bruce,The National ed... en dan Ellie als headliner..Nee dit kan toch niet?
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
430
22
The National komt er sowieso nog bij, een grote(re) rocknaam ook. No way dat ze FATM én Ellie Goulding headliner maken, dat zijn ze bij RW aan hun status verplicht. Bovendien staat bij de donderdag Ellie Goulding naast/na Disclosure, dus subt ze volgens mij
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Oh Wonder (ook al zie ik ze binnen 3 weken in de AB) + Last Shadow Puppets zijn de enige namen die ik echt wil zien van deze line up.
Vergeleken met andere Europese festivals is deze line up van Rock Werchter enorm bagger.
Ik vind het best schattig dat ze hun eigen line up "redelijk indrukwekkend" vinden. Ze gaan toch nog met serieuze kleppers moeten beginnen smijten om mij te overtuigen om dit jaar geld aan hun festival te geven.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Oh Wonder en Lapsey ken ik niet. kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Als ik Oh Wonder moet beschrijven zeg ik meestal dit: het is de baby van The XX en Angus + Julia Stone.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken