Rock Werchter 2016 - Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Een dance afsluiter op zondag op de main is eerder de uitzondering, dan de norm.
Black Eyed Peas is eerder pop dan dance.
Stromae is natuurlijk dance, maar qua show veel meer dan dat.
Dan heb je de afgelopen 10 jaar verder alleen Faithless gehad (toch ook geen dance a la chemical Brothers, Netsky etc), de rest was allemaal rock.

Tijden zijn ook verandert he.. Als je bv kijkt naar de "revolutie" qua dance acts op Coachella, waar in 2016 meer dan de helft van de acts dance gerelateerd zouden zijn..
De Klub C is al even aan het veranderen naar een dance tent en op de main zal dat ook te zien zijn..
Ik geloof dat Disclosure wel zal afsluiten op donderdag, zondag blijft echter 1 raadsel.. Je kan TSLP op de main zetten maar ook als eventuele Barn (sub) headliner denk ik.. En dan de, hopelijk, co-headliner constructie met F+TM met nog een andere act.. Florence gaat echt RW niet afsluiten dus daar komt zowieso nog een dance/pop (-achtige) act achter
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.249
4.407
Coachella is dan ook een hipsterfeestje. Jij verwacht een danceafsluiter, ik hoop van niet. ??
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
Ik zie niet in waarom Florence niet zou kunnen afsluiten, ging haar op Glastonbury, nota bene 's werelds meest prestigieuze festival, toch ook aardig af.

Begrijp me niet verkeerd, iets groots erna zou ik uiteraard verwelkomen, maar lijkt me niet realistisch.

Hooguit weer een soort KoL - Stromae idee, toen de mensen de 'headliner' vooraf ook tegen vonden vallen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Ik zie niet in waarom Florence niet zou kunnen afsluiten, ging haar op Glastonbury, nota bene ’s werelds meest prestigieuze festival, toch ook aardig af.

Begrijp me niet verkeerd, iets groots erna zou ik uiteraard verwelkomen, maar lijkt me niet realistisch.

Hooguit weer een soort KoL – Stromae idee, toen de mensen de ‘headliner’ vooraf ook tegen vonden vallen.

Ik schat Editors en RHCP beide groter in dan F+TM. Omdat die samen op een dag staan, ga ik er vanuit dat F+TM niet de grote afsluiter van de zondag is. Dan zijn er inderdaad 2 opties, dance act erna of een co-headliner die wellicht in naam groter is.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.703
1.245
Waar ik zo meteen op hoop (voor de zaterdag dan aangezien dat de enige dag is dat ik ga) is Dinosaur Jr, Foals, Low of The National (al zal die laatste wel te hoog gegrepen zijn aangezien zaterdag al een zeer kwaliteitsvolle dag is).

Maar ik verwacht niets boeiends voor zaterdag eigenlijk, de andere dagen hebben het veel harder nodig. Toch benieuwd!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.050
636
visdave34 wrote:
Ik zie niet in waarom Florence niet zou kunnen afsluiten, ging haar op Glastonbury, nota bene ’s werelds meest prestigieuze festival, toch ook aardig af.

Begrijp me niet verkeerd, iets groots erna zou ik uiteraard verwelkomen, maar lijkt me niet realistisch.

Hooguit weer een soort KoL – Stromae idee, toen de mensen de ‘headliner’ vooraf ook tegen vonden vallen.


Ik schat Editors en RHCP beide groter in dan F+TM. Omdat die samen op een dag staan, ga ik er vanuit dat F+TM niet de grote afsluiter van de zondag is. Dan zijn er inderdaad 2 opties, dance act erna of een co-headliner die wellicht in naam groter is.
Ik schat Editors niet groter in de Florence. In België wellicht, maar daarbuiten niet. Bovendien heb je ook met tourschema's te maken.

Maar goed, we zien het vanzelf. Om teleurstellingen te voorkomen, zijn de verwachtingen wat getemperd. :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Brian wrote:
visdave34 wrote:
Ik zie niet in waarom Florence niet zou kunnen afsluiten, ging haar op Glastonbury, nota bene ’s werelds meest prestigieuze festival, toch ook aardig af.

Begrijp me niet verkeerd, iets groots erna zou ik uiteraard verwelkomen, maar lijkt me niet realistisch.

Hooguit weer een soort KoL – Stromae idee, toen de mensen de ‘headliner’ vooraf ook tegen vonden vallen.


Ik schat Editors en RHCP beide groter in dan F+TM. Omdat die samen op een dag staan, ga ik er vanuit dat F+TM niet de grote afsluiter van de zondag is. Dan zijn er inderdaad 2 opties, dance act erna of een co-headliner die wellicht in naam groter is.


Ik schat Editors niet groter in de Florence. In België wellicht, maar daarbuiten niet. Bovendien heb je ook met tourschema’s te maken.

Maar goed, we zien het vanzelf. Om teleurstellingen te voorkomen, zijn de verwachtingen wat getemperd.
simple-smile.png

natuurlijk is werchter in België ;). Daarbij komt ook dat Florence voor het 2de jaar op rij er staat en dit nog min of meer in dezelfde tour valt. Qua tourschema's heb je gelijk, al denk ik dat Rock Werchter als festival bij de artiesten best wel wat af kan dwingen. Niet bepaald het kleinste festival.

En ik kan goed tegen teleurstellingen. ik heb al meerdere keren kaartjes gekocht voor de cursus omgaan met teleurstellingen van Herman Finkers, maar die werden helaas allemaal afgelast ;).

Bijna 4 uur, spannend...
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
2 weken geleden 100% Zeker dat radiohead ging aangekondigd worden
1 week geleden was de kans heel groot dat Bruce Springsteen Zondag ging komen
Deze week zou het dan Elie Goulding worden..

Van mij mogen ze ons dus deze week weer verbazen :p
 

Bert

Support act
14 nov 2014
870
812
Ellie Goulding, Years & Years. En ook Daughter, Guy Garvey, Two Door Cinema Club, Låpsley en Oh Wonder hebben hun komst naar Rock Werchter 2016 bevestigd.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.423
6.748
Donderdag :
Ellie Goulding, Years & Years en Guy Garvey
Vrijdag:
Daugther en Oh Wonder
Zaterdag:
Two Door Cinema Club
Zondag:
Lapsey
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Volgens mij komen ze binnenkort wel met een donderdag headliner naar buiten - dat blijkt toch uit volgende quote:

De line-up, die intussen 35 namen telt, ziet er nu al redelijk indrukwekkend uit. En het wordt nog straffer. Daarover binnenkort meer.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Leuke namen voor in de breedte. Ellie Goulding wil ik dit jaar weleens zien en Guy Garvey is altijd geweldig
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.002
6.385
Superblij met Daughter & Oh Wonder..! Ellie Goulding, Years & Years en Lapsley waren ergens wel te verwachten.. Leuke namen, niks bijzonders, geen headliner maar wel leuke dag opvulling vind ik :)

Op de site van RW staat Ellie Goulding trouwens tussen de namen van de headliners (Editors, F+TM etc..) dan is ze een sub waarschijnlijk zeker?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken