Rock Werchter 2016 - Geruchten

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Dinosaur Jr. op Werchter zou echt facking vet zijn. Serieus een naam die mij zal overhalen om meteen een ticket te kopen! Zou heel tof zijn als die er morgen bij zal zitten.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Op Dinosaur Jr. zou ik niet echt rekenen. Met Dour, Les Ardentes, Cactus Festival en Rock Herk heb je diezelfde periode 4 concurrenten waar Dinosaur Jr. meer op zijn plaats zou zijn.

Ik denk trouwens dat we morgen de nadruk gaan krijgen op meer commerciele/mainstream artiesten. De voorbije weken hebben we flink wat namen gekregen die perfect op BKS of DTRH zouden passen (lees: alternatief naar Werchternormen), maar de liefhebbers van artiesten als Ellie Goulding en Bastille moeten ook wat krijgen...
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik denk trouwens dat we morgen de nadruk gaan krijgen op meer commerciele/mainstream artiesten. De voorbije weken hebben we flink wat namen gekregen die perfect op BKS of DTRH zouden passen (lees: alternatief naar Werchternormen), maar de liefhebbers van artiesten als Ellie Goulding en Bastille moeten ook wat krijgen…

De concurrentie voor Rock Werchter komt vooral uit Nederland en Belgie zelf natuurlijk dus het is niet gek dat ze nu concurreren met festivals als BKS, DTRH, Dour, enz. Voor mainstream namen is de concurrentie vooral Pinkpop en die heeft nog nauwelijks wat bekent gemaakt. Dus ben het helemaal met je eens dat we nu wat meer mainstream namen gaan krijgen. Of misschien wel de laatste headliner :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.315
9.038
Ze moeten nog The National en Tenacious D bekend maken lijkt me.

Hopelijk blijven we gespaard van Years & Years achtige troep. Ze zijn goed bezig, houden zo.

Of de laatste Radiohead..... euh headliner.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.053
640
Ze moeten inderdaad The National, Tenacious D, Beck, Foals en Radiohead nog bekend maken... ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.053
640
visdave34 wrote:
Ze moeten inderdaad The National, Tenacious D, Beck, Foals en Radiohead nog bekend maken…

Foals zal inmiddels wel naar Pukkelpop gaan neem ik aan?
Dat ligt na de aankondiging voor Lowlands wel meer voor de hand ja, net als LCD Soundsystem. Maar je weet het nooit, ging voorheen een aantal jaren naar RW én LL en die hadden nog best wel eens wat overlap.
 

Stevie

Playlistbediener
16 jan 2016
17
0
Macklemore & Ryan Lewis spelen 10 maart in het sportpaleis. Verkleint dit hun kans voor werchter?
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Heb ergens gelezen dat er vanmiddag commercielere namen worden aangekondigd waaronder ellie goulding.
Nu maar hopen op tenecious D en Deftones ( gister nieuw nummer uitgekomen!)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Charles Bradley op Cactusfestival. Is geen exclusief concert zoals Air of of Wilco, dus ze zullen wellicht nog op een ander festival te zien zijn, maar denk dan niet dat 't Werchter zal zijn.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Heb ergens gelezen dat er vanmiddag commercielere namen worden aangekondigd waaronder ellie goulding.
Nu maar hopen op tenecious D en Deftones ( gister nieuw nummer uitgekomen!)

Ja dat was hier, paar post terug ;)
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
89
2
amoors wrote:
Heb ergens gelezen dat er vanmiddag commercielere namen worden aangekondigd waaronder ellie goulding.
Nu maar hopen op tenecious D en Deftones ( gister nieuw nummer uitgekomen!)

Ja dat was hier, paar post terug
1f609.png
Ik denk dat ze voor de ticketverkoop van donderdag en zondag inderdaad een versnelling hoger gaan moeten gaan.
Ellie Goulding zal wellicht een spot krijgen onder de mysterieuze headliner voor donderdag, als ze komt tenminste.
Het valt me ook op dat Gutterdämmerung even groot staat als Disclosure op de site nu. Afsluiter voor KluB C misschien?

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.421
653
Afsluiter KluB C zou goed kunnen ja. Als je het de Barn laat afsluiten geef je meteen een hoge spot weg. En ik denk dat RW er goed aan doet om Disclosure te laten clashen met Gutterdammerung, in plaats van met een grote (dans)act. In 2012 stond Justice als afsluiter toen de piek van hun populariteit eigenlijk al voorbij was. Gevolg: bedroevend weinig volk aan de Main, en blijkbaar absurd druk aan de Marquee (voor Skrillex). En aangezien de piek van Disclosure's populariteit ook voorbij lijkt te zijn...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Afsluiter KluB C zou goed kunnen ja. Als je het de Barn laat afsluiten geef je meteen een hoge spot weg. En ik denk dat RW er goed aan doet om Disclosure te laten clashen met Gutterdammerung, in plaats van met een grote (dans)act. In 2012 stond Justice als afsluiter toen de piek van hun populariteit eigenlijk al voorbij was. Gevolg: bedroevend weinig volk aan de Main, en blijkbaar absurd druk aan de Marquee (voor Skrillex). En aangezien de piek van Disclosure’s populariteit ook voorbij lijkt te zijn…

Daarom dat ze nu bijna op elk festival als afsluitende act staan? Die zijn nog maar pakweg 4-5 jaar bezig, hoe kunnen ze dan nu al over hun populariteit heen zijn? Settle was inderdaad een verademing in het genre en was inderdaad uniek.. Caracal is gewoon meer poppy en meer gericht op het mainstream publiek (toch als je bekijkt met wie ze allemaal hebben samengewerkt)
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik betwijfel toch ook dat Disclosure de Main gaat afsluiten. Wordt een afsluiter voor Klub C. Voor Main gaat een net iets andere band komen , kijk naar vorige jaren Prodigy, Chemichal Brothers, ...
En op zondag denk ik niet dat we een dance act moeten verwachten als afsluiter. Dit is echt geen lange traditie dat er op zondag een dance act als afsluiter staat. Zelfs vorig jaar met Muse was die er niet. Dat ik ook persoonlijk hoop dat er nog een topper (Paul McCartney) wordt aangekondigd als afsluiter, heeft daar niets mee te maken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.285
4.452
Een dance afsluiter op zondag op de main is eerder de uitzondering, dan de norm.
Black Eyed Peas is eerder pop dan dance.
Stromae is natuurlijk dance, maar qua show veel meer dan dat.
Dan heb je de afgelopen 10 jaar verder alleen Faithless gehad (toch ook geen dance a la chemical Brothers, Netsky etc), de rest was allemaal rock.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Inderdaad, dus ofwel sluit Florence af, ofwel krijgen we er nog een grote naam bij op zondag denk ik
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken