Rock Werchter 2016 - Geruchten

Earlgrey

Playlistbediener
10 jan 2016
41
0
Ellie Goulding, verschrikkelijk! De rest is ook een beetje zo zo.
Ik hoop echt niet dat Ellie & FATM headliners zijn, dat zou wel heel zwak zijn. Ik hoop op nog een sterke headliner zoals Radiohead of Bruce Springsteen. Ik vraag me af waar ze nog op wachten!?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
Brian wrote:
Oh Wonder en Lapsey ken ik niet. kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Niet jouw smaak
1f609.png

Haha, moet je toch teleurstellen. Oh Wonder klinkt niet verkeerd (ook niet zo heel speciaal hoor). Lapsey durf ik nog niet aan.

[/quote]

Lapsley werd vooral gehypet op stubru met Hurt Me, dat is zowat het enige wat ik van haar ken + stond vorig jaar op pkp..
Oh Wonder is een totaal nieuw klein brits indie bandje dat in het begin van 2015 z’n eerste release kende.. Ze dropten iedere maand een single en op het einde van het jaar kwam dan uiteindelijk hun album.. Hebben al over heel de wereld zalen uitverkocht.. Khad ze eerder op pkp verwacht maar dat ze op RW staan is toch wel mooi.. Klub C naam denk ik
simple-smile.png




Als ik Oh Wonder moet beschrijven zeg ik meestal dit: het is de baby van The XX en Angus + Julia Stone

[/quote]

Ok thnx. Ga me wat verdiepenin Oh Wonder en dan kijk ik vanzelf of ik ze zie op Werchter.

EDIT: Iets lukt me niet met quoten @yvos en @shotgvn
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Sorry, ze staat dus wel tussen de headliners. Toen het net was bekendgemaakt om 16u nog niet. Ik vind dit een beetje raar… Betekent dit dat ze geen headliner hebben kunnen vinden die de dag in zijn eentje kan dragen? En hebben ze een constructie Ellie Goulding/???

Ze is van het donderdagprogramma nu de grootste naam. Daarom staat ze nu zo in dat rijtje. FATM als headliner kan ik nog wel begrijpen (goed ontvangen optreden afgelopen jaar, headliner Glastonbury, geen nieuw werk maar populariteit groeiende). Maar Elly Goulding als headliner zie ik niet gebeuren. Misschien als sub, maar daar komt hopelijk nog wel wat sterkers boven.
 

Medic92

Playlistbediener
1 jun 2015
31
0
Volgens mij komen ze binnenkort wel met een donderdag headliner naar buiten – dat blijkt toch uit volgende quote:

De line-up, die intussen 35 namen telt, ziet er nu al redelijk indrukwekkend uit. En het wordt nog straffer. Daarover binnenkort meer.

Als het ergens niet uit blijkt dan is het uit die zin. Ze geven gewoon aan dat ze de line-up verder gaan aanvullen en dat lijkt me nogal logisch.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
Lawrice Lane wrote:
Sorry, ze staat dus wel tussen de headliners. Toen het net was bekendgemaakt om 16u nog niet. Ik vind dit een beetje raar… Betekent dit dat ze geen headliner hebben kunnen vinden die de dag in zijn eentje kan dragen? En hebben ze een constructie Ellie Goulding/???


Ze is van het donderdagprogramma nu de grootste naam. Daarom staat ze nu zo in dat rijtje. FATM als headliner kan ik nog wel begrijpen (goed ontvangen optreden afgelopen jaar, headliner Glastonbury, geen nieuw werk maar populariteit groeiende). Maar Elly Goulding als headliner zie ik niet gebeuren. Misschien als sub, maar daar komt hopelijk nog wel wat sterkers boven.

Hoewel ik hoop dat je gelijk hebt over Ellie Goulding, is het toch raar. Disclosure was hiervoor de grootste naam op donderdag. Deze was echter niet zo groot weergegeven.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Paddy wrote:
Lawrice Lane wrote:
Sorry, ze staat dus wel tussen de headliners. Toen het net was bekendgemaakt om 16u nog niet. Ik vind dit een beetje raar… Betekent dit dat ze geen headliner hebben kunnen vinden die de dag in zijn eentje kan dragen? En hebben ze een constructie Ellie Goulding/???


Ze is van het donderdagprogramma nu de grootste naam. Daarom staat ze nu zo in dat rijtje. FATM als headliner kan ik nog wel begrijpen (goed ontvangen optreden afgelopen jaar, headliner Glastonbury, geen nieuw werk maar populariteit groeiende). Maar Elly Goulding als headliner zie ik niet gebeuren. Misschien als sub, maar daar komt hopelijk nog wel wat sterkers boven.


Hoewel ik hoop dat je gelijk hebt over Ellie Goulding, is het toch raar. Disclosure was hiervoor de grootste naam op donderdag. Deze was echter niet zo groot weergegeven.

Inderdaad. Ik vrees dat we op donderdag gewoon Ellie Goulding + The National als coheadliners krijgen. Daarmee zetten we de trend verder dat als 1 headliner later komt dan de rest, het een kutnaam is (zie ook: Mumford, Editors, Kings of Leon, ...).

Kutaankondiging, zeker en vast. Wel goed voor mijn pronostiek, toch nog iets van nut.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
De line up voor de donderdag zelf staat op alfabetische volgorde.
Op de vrijdag staat eerst Rammstein (headliner) en de rest.
Op zaterdag Editors & Peppers (co-headliners) en de rest.
Op zondag FATM (co? Headliner) dan The last shadow puppets (afsluiter Barn?) en de rest.

Dus ik hoop dat Elly Goulding hoogstens als sub er staat....
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.160
1.190
De line up voor de donderdag zelf staat op alfabetische volgorde.
Op de vrijdag staat eerst Rammstein (headliner) en de rest.
Op zaterdag Editors & Peppers (co-headliners) en de rest.
Op zondag FATM (co? Headliner) dan The last shadow puppets (afsluiter Barn?) en de rest.

Dus ik hoop dat Elly Goulding hoogstens als sub er staat….

Klik eens op 'alle dagen'...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
De line up voor de donderdag zelf staat op alfabetische volgorde.
Op de vrijdag staat eerst Rammstein (headliner) en de rest.
Op zaterdag Editors & Peppers (co-headliners) en de rest.
Op zondag FATM (co? Headliner) dan The last shadow puppets (afsluiter Barn?) en de rest.

Dus ik hoop dat Elly Goulding hoogstens als sub er staat….

Ik ook maar kijk eens naar de algemene line-up over alle dagen. Eerst alle headliners en daarna op alfabetische volgorde. Ellie Goulding staat daar vooraan (omdat ze op donderdag staat). Dit zie ik als minstens co-headliner, hoe erg ik dat ook vind.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.160
1.190
Door de aankondiging van vandaag kunnen Radiohead en Bruce Springsteen wel de vuilbak in. Het kan toch niet dat deze tussen Ellie Goulding en Disclosure komen te staan...

Het lijkt er sterk op dat het pad geëffend wordt voor Rihanna als donderdagheadliner.

Als dit de waarheid wordt, verkoop ik misschien wel mijn ticket.

Dit kunnen ze voor mij enkel compenseren door Underworld en Beck aan te kondigen. Of er nog ergens een Stone Roses bij te zetten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.348
6.585
Door de aankondiging van vandaag kunnen Radiohead en Bruce Springsteen wel de vuilbak in. Het kan toch niet dat deze tussen Ellie Goulding en Disclosure komen te staan…

Het lijkt er sterk op dat het pad geëffend wordt voor Rihanna als donderdagheadliner.

Als dit de waarheid wordt, verkoop ik misschien wel mijn ticket.

Dit kunnen ze voor mij enkel compenseren door Underworld en Beck aan te kondigen. Of er nog ergens een Stone Roses bij te zetten.

Vind ik iets te vroeg voor die conclusie. 19.15 - 20:30 Ellie Goulding 21:15 - 0:00 Bruce Springsteen 0:45 - 2:00 Disclosure Zou dat kunnen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.952
6.212
Misschien een paar dingetjes waarmee ik rekening hou..
+ De overige headliners werden allemaal apart aangekondigd
+ Er werd duidelijk vermeld dat ze zouden headlinen (dus met 1 aparte post speciaal voor die headliner)

- Toen Disclosure werd aangekondigd stonden ze niet als eerste vermeld in het artikeltje maar was dit The Last Shadow Puppets,. Ellie Goulding daarentegen werd als eerste aangekondigd in de post..
- Eerder vermeld dat Ellie Goulding als "grote naam" staat vermeld tussen de headliners, waarop wijst dat ze wel minstens sub headliner moet zijn (ten koste van The National? Of juist een co-headliner constructie met?)
- RW heeft waarschijnlijk moeten schuiven met uurschema's door het afweten van Pearl Jam, waardoor er waarschijnlijk een groot gat is gekomen waardoor Ellie misschien gewoon sub is geworden en ze gewoon nog hebben gezorgd voor een andere headliner ipv Pearl Jam..
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.194
4.350
Door de aankondiging van vandaag kunnen Radiohead en Bruce Springsteen wel de vuilbak in. Het kan toch niet dat deze tussen Ellie Goulding en Disclosure komen te staan…

...

Want? Op Werchter kan dat prima.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.160
1.190
Everyknight wrote:
Door de aankondiging van vandaag kunnen Radiohead en Bruce Springsteen wel de vuilbak in. Het kan toch niet dat deze tussen Ellie Goulding en Disclosure komen te staan…




Want? Op Werchter kan dat prima.

Dan moet Ellie Goulding wel heel vroeg spelen en ze is duidelijk co-headliner (of zelfs absolute headliner), en geen subheadliner.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Het is overigens wat aan de aandacht ontsnapt door de (kut)aankondiging die Werchter vandaag bracht, maar Main Square heeft ook weer namen vrijgegeven. Daar zijn o.a. Iggy Pop, Flume en Ghinzu bekend gemaakt, naast een hoop Franse namen en dingetjes die reeds afgeschreven zijn voor RW.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Wat een gehaat. Niks mis met Ellie Goulding. Oordoppen goed in, verrekijker in de hand: genieten.

Heel erg blij met Daughter en in mindere mate Guy Garvey en Lapsley. Two Door Cinema Club en Oh Wonder zijn ook niet erg. Years & Years zuigt. Snap de zure reacties eigenlijk niet zo goed.
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Wat een gehaat. Niks mis met Ellie Goulding. Oordoppen goed in, verrekijker in de hand: genieten.

Heel erg blij met Daughter en in mindere mate Guy Garvey en Lapsley. Two Door Cinema Club en Oh Wonder zijn ook niet erg. Years & Years zuigt. Snap de zure reacties eigenlijk niet zo goed.
Bedankt voor deze reactie. Dit lijkt hier soms wel het haat-forum voor alle vormen van commerciële muziek.
Wees blij dat het Ellie Goulding is, en niet Nicky Minaj of Lady Gaga. Sterke performance ook op Pukkelpop 2015.
Ellie Goulding zal uiteraard sub-headliner zijn. En Florence & The Machine zal (co)headliner zijn, is dat nu nog niet duidelijk?



 

Strato

Campingartiest
10 dec 2014
62
0
Interessante post gevonden op het RW topic van het eFestival-forum . Mensen die zich hierin kunnen vinden?

"I understand peoples disappointment this year. In general, I think that Werchter perhaps relies too much on popularity + a more pop oriented approach. I mean, take Werchters lineup in 2009 for example (Coldplay, Oasis, Prodigy, Limp Bizkit, Metallica, Nine Inch Nails, Placebo, Yeah Yeah Yeahs, Kings of Leon) and it seems to me that the festival has diminished in both rock oriented approach and amount of big artists. Could just be me turning into an old conservative guy though;) "
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.412
646
Snap de zure reacties eigenlijk niet zo goed.

Denk dat het in mijn geval gewoon even terug met de voetjes op de grond komen is na 3 geniale pakketjes.

Interessante post gevonden op het RW topic van het eFestival-forum . Mensen die zich hierin kunnen vinden?

“I understand peoples disappointment this year. In general, I think that Werchter perhaps relies too much on popularity + a more pop oriented approach. I mean, take Werchters lineup in 2009 for example (Coldplay, Oasis, Prodigy, Limp Bizkit, Metallica, Nine Inch Nails, Placebo, Yeah Yeah Yeahs, Kings of Leon) and it seems to me that the festival has diminished in both rock oriented approach and amount of big artists. Could just be me turning into an old conservative guy though;)

Ik ga ergens wel akkoord, maar ik denk niet dat het te wijten valt aan Rock Werchter zelf. De muziekindustrie is gewoon geëvolueerd. Grote acts willen niet langer op festivals staan (Coldplay, Muse enkele jaren terug) en er komen slechts met mondjesmaat nieuwe grote acts bij. Muzieksmaken vallen ook gewoon niet zomaar meer in hokjes onder te verdelen, kijk maar naar die wishlist-poster van Studio Brussel. Luisteraars van dezelfde zender willen zowel Radiohead als Drake, Foo Fighters als Major Lazer zien. Rockmuziek is simpelweg niet meer de hoofdstroming, andere dingen worden steeds populairder. En Rock Werchter doet in die zin gewoon wat het altijd gedaan heeft: boeken wat de grotere massa wil. Anders krijg je geen major festival uitverkocht. Zie ook naar Pukkelpop en Roskilde, die krijgen jaar na jaar ook steeds meer het verwijt dat ze commercieel boeken, terwijl de scherpte in hun affiche niet verdwenen is.

En ergens wel vreemd dat hij verwijst naar 2009 als een jaar waarin het nog anders was. Datzelfde jaar stonden ook Lady Gaga, Katy Perry, Lily Allen, Black Eyed Peas, Amy McDonald, Milk Inc, The Script, Jason Mraz en Metro Station op de affiche, en niet allemaal op kleine plaatsjes. Bovendien werd er destijds door het grote publiek getwijfeld aan de headlinerstatus van zowel KoL als Oasis (hun grote populariteit volgde pas na de split). Toon aan dat het allemaal ook maar relatief is.
 

DK

Playlistbediener
11 jan 2016
24
0
De aankondiging van Elly Goulding zou er ook nog op kunnen wijzen dat ze Rihanna hebben verplaats van boutique naar rock werchter. Sluit aardig aan bij dezelfde doelgroep. Maar hoop nog steeds op Radiohead of een Pearl Jam die toch nog enkele europeese data gepland blijkt te hebben. Al zijn beide niet meer zo voor de hand liggend
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken