Rock Werchter 2016 - Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Dat festivals zoiets tenenkrommend slechts als Years & Years nog willen boeken… Die gasten doen zelfs hun fans weglopen omdat ze zo verschrikkelijk zijn live. Ik hou van unieke stemmen en deze hoeven niet perse 100% ‘juist’ te zingen, zolang er maar wat kracht/karakter/toon inzit. Maar wat dat gastje van Y&Y doet is onaanvaardbaar. Zoiets moet je als festival boycotten, commercieel of niet. Er zijn genoeg andere, beter cashcows. Ik hoop dat ze geen al te hoge spot krijgen.

Ik verwacht eerlijk gezegd nog namen als Flume, Underworld of Massive Attack die Klub C zouden afsluiten, kansen worden wel geringer hm.. Geen kwaad woord over Parov Stelar, Paul Kalkbrenner of Jamie xx maar dat zijn vind ik niet echt namen die groot genoeg zijn om af te sluiten achja..
Nu dat RW voorspel-spel gedaan is (dacht ik?) zal ik binnekort is een schema'tje zetten van wat ik in gedachten had :-D

Misschien iets wat interessant had kunnen geweest zijn voor Werchter maar Pink Floyd geeft op 27/28 juli een concert in Tienen, die hadden ook wel is op werchter mogen staan.. Legendarisch had het wel geweest anders denk ik
 

Kenneth

Playlistbediener
7 feb 2016
10
0
Wat is eigenlijk de kans op Deftones, Foals en Chvrches?

Want ik denk niet dat één van hen al Belgische data heeft?
Buiten dan Foals over enkele weken in Vorst
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
....
Misschien iets wat interessant had kunnen geweest zijn voor Werchter maar Pink Floyd geeft op 27/28 juli een concert in Tienen, die hadden ook wel is op werchter mogen staan.. Legendarisch had het wel geweest anders denk ik

Alleen de zanger he, niet de band.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
Ik verwacht eerlijk gezegd nog namen als Flume, Underworld of Massive Attack die Klub C zouden afsluiten, kansen worden wel geringer hm.. Geen kwaad woord over Parov Stelar, Paul Kalkbrenner of Jamie xx maar dat zijn vind ik niet echt namen die groot genoeg zijn om af te sluiten achja..

Jamie XX en Paul Kalkbrenner zijn qua populariteit toch een maatje groter dan Flume hoor. Die gaat er wel staan, maar dan een positie of twee lager. Ik denk dat je Underworld ook wel kan afschrijven gezien de namen die nu al groot op de affiche staan, daar zal Les Ardentes of Lokerse Feesten wel mee willen uitpakken. En Massive Attack is zeer welkom, maar dan niet in de KluB C. Dat is zelfs als Barnheadliner een straffe boeking, vergelijkbaar met Elbow of Pixies.

Met Paul Kalkbrenner/Years & Years/Parov Stelar heb je drie acts op het niveau van Vorst/Lotto Arena, en Jamie XX was een van de grootste hypes van 2015. Als afsluiters van de kleinste tent is dat niet min.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik denk ook niet dat Flume de tent zal afsluiten. en wat als disclosure de tent zou afsluiten? Want we gaan er nu allemaal vanuit dat ze op de main terechtkomen, wie weet zijn ze gewoon afsluiter in de tent?
Ellie Goulding heeft een groot lettertype maar ik geloof nooit dat ze een headliner op donderdag is. Herinner je de plek van Jessy J vorig jaar. Ok, Jessy J is minder groot en hip op dit moment, maar Ellie Goulding zal geen main afsluiten op werchter, dat geloof ik nooit. Ik denk dat we zeker nog een mooie naam voor donderdag mogen verwachten. En hoe langer dit duurt, hoe groter de kans dat het echt een grote naam zal zijn.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
In het verleden is gebleken dat het lang uitblijven van een headliner geen goed teken is (zie M&S), dus ik hoop niet veel meer
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Ik verwacht / hoop dat ze volgende week vrijdag de donderdagheadliner bekend maken. Een dag voor de voorverkoop start van Pinkpop. En ik hoop nog steeds op Bruce Springsteen.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
ik verwacht en hoop toch ook nog een stevige naam voor donderdag. ellie goulding alleen zullen ze geen festivaldag laten dragen. er zal echt nog wel iets goeds bijkomen. Denk ook dat die aankondiging gelijk met pinkpop zal lopen.
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
muse op sziget, misschien komen ze terug naar werchter ook al zie ik het niet gebeuren
4 keer paleis 12 uitverkopen in een halfuurtje tijd zal scheuremans ook niet ontgaan zijn... ;)
 

amboly

Playlistbediener
22 jan 2016
23
2
Ik snap al dat gehaat op Ellie Goulding niet zo. Het is ook mijn muziek niet, maar inmiddels toch wel een heel geaccepteerde naam in het festivalcircuit: Pinkpop 2013, Glastonbury 2014, ... Rock Werchter 2016?

 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
ik verwacht en hoop toch ook nog een stevige naam voor donderdag. ellie goulding alleen zullen ze geen festivaldag laten dragen. er zal echt nog wel iets goeds bijkomen. Denk ook dat die aankondiging gelijk met pinkpop zal lopen.
Volgens mij zal er wel een overlapping zijn tussen Ellie Goulding (Mainstage) en Gutterdämmerung (KluB C) voor de rockfans.
En natuurlijk komt daar nog iets groots bij. Ellie Goulding is niet de headliner waar ze twee maanden voor hebben gewacht.
Verder zie ik ook geen andere afsluiter dan Disclosure. LCD Soundsystem zal wel naar Pukkelpop gaan, Macklemore op 3 juli wellicht.
 

Jerre93

Playlistbediener
2 feb 2016
48
16
Ik ben er zeker van dat Muse niet komt. Ze zijn vorig jaar geweest, en ze beginnen binnenkort aan hun indoor tour van drones. volgens mij gaat werchter ook zeker Ellie geen dag laten headlinen, ik denk dat ze daarvoor niet groot genoeg is.

Ik denk dat de headliner op donderdag gaat tegenvallen aangezien het zo lang duurt. Toch denk ik dat als ze toch iets achter de hand hebben, Radiohead de grootste kans is. Laten we hopen dat we vrijdag eindelijk meer weten.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Muse zie ik niet direct komen, zou wat teveel van het goede zijn om ze weer te boeken. Ookal zijn ze super, het zou ook gaan wennen.

ik verwacht echt nog wel een goede naam, werchter is dat aan zichzelf verplicht
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Denken jullie dat deze aankondiging tegelijk gaat vallen met de Pinkpop perspresentatie? Ergo zelfde headliner? Die dan zijn/haar/hun tour (verder) bekend gaat maken?
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Denken jullie dat deze aankondiging tegelijk gaat vallen met de Pinkpop perspresentatie? Ergo zelfde headliner? Die dan zijn/haar/hun tour (verder) bekend gaat maken?

Is wat ik ook al hele tijd zeg, PP16 en RW16 delen headliners, dus tot 17 februari afwachten maar....
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.314
Denken jullie dat deze aankondiging tegelijk gaat vallen met de Pinkpop perspresentatie? Ergo zelfde headliner? Die dan zijn/haar/hun tour (verder) bekend gaat maken?

Dat, of Werchter wacht tot dat moment om haar eigen headliner bekend te maken.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
volgens mij kunnen we voor donderdag en zondag nog een grote naam verwachten.
Jan Smeets zei dat 1 headliner niet gemeenschappelijk zal zijn. dus zal werchter uitpakken met een grote naam die niet op pinkpop staat. Ik hoop op Bruce. En wie weet delen ze Paul McCartney, en zou dit een mooie afsluiter zijn voor zondag?
Hopen kan geen kwaad ;)
 

Kenneth

Playlistbediener
7 feb 2016
10
0
Moesten ze Paul McCartney beiden boeken deelt Pinkpop alle 3 de headliners met Werchter.

Aangezien ik had begrepen dat er op Pinkpop een headliner ging staan die men niet op Werchter heeft, verwacht ik hoogstens dat hij hoogstens op 1 van beide geboekt zal worden, maar niet allebei.
 

B

Playlistbediener
14 jan 2016
44
0
Yannick wrote:
Ik verwacht eerlijk gezegd nog namen als Flume, Underworld of Massive Attack die Klub C zouden afsluiten, kansen worden wel geringer hm.. Geen kwaad woord over Parov Stelar, Paul Kalkbrenner of Jamie xx maar dat zijn vind ik niet echt namen die groot genoeg zijn om af te sluiten achja..


Jamie XX en Paul Kalkbrenner zijn qua populariteit toch een maatje groter dan Flume hoor.

Flume is wel degelijk een pak groter dan Jamie XX hoor. Het is misschien geen correcte populariteitsmeter, maar Flume heeft bv 3x zoveel likes op facebook dan Jamie (900k+ tov 300k+)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.402
627
volgens mij kunnen we voor donderdag en zondag nog een grote naam verwachten.
Jan Smeets zei dat 1 headliner niet gemeenschappelijk zal zijn. dus zal werchter uitpakken met een grote naam die niet op pinkpop staat. Ik hoop op Bruce. En wie weet delen ze Paul McCartney, en zou dit een mooie afsluiter zijn voor zondag?
Hopen kan geen kwaad
1f609.png

We missen ook nog een headliner voor TW Classic he. En de meeste opties daar hebben al een Belgische datum, dus lijkt Springsteen/McCartney het meest aannemelijk. Zelf verwacht ik dat Paul McCartney voor TW Classic aangekondigd wordt op hetzelfde moment als Pinkpop, en dat Springsteen dan een losse The River show geeft in het Sportpaleis (of op Boutique indien Rihanna wegvalt).

Kereltje wrote:
Yannick wrote:
Ik verwacht eerlijk gezegd nog namen als Flume, Underworld of Massive Attack die Klub C zouden afsluiten, kansen worden wel geringer hm.. Geen kwaad woord over Parov Stelar, Paul Kalkbrenner of Jamie xx maar dat zijn vind ik niet echt namen die groot genoeg zijn om af te sluiten achja..


Jamie XX en Paul Kalkbrenner zijn qua populariteit toch een maatje groter dan Flume hoor.


Flume is wel degelijk een pak groter dan Jamie XX hoor. Het is misschien geen correcte populariteitsmeter, maar Flume heeft bv 3x zoveel likes op facebook dan Jamie (900k+ tov 300k+)

Tja, het is allemaal relatief. Op de #wilikzienopwerchter poster van Stubru staat Jamie XX dan weer een pak groter dan Flume. Zal in werkelijkheid ook wel afhangen van tourschema's enzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken