Rock Werchter 2015 - Geruchten

Over die metalnamen… er zijn inderdaad wat hardere namen die normaal gezien op Graspop zouden moeten staan, die daar niet staan. Meshuggah inderdaad, maar ook Mastodon, Dream Theater, Limp Bizkit, Ace Frehley, Kreator, Anthrax, Red Fang… Allemaal namen die touren, maar niet op Graspop of Alcatraz staan. In België is het dan logisch dat die op Lokerse Feesten staan, doen elk jaar één of twee metaldagen. Ik zie er graag wat van op Rock Werchter, maar ik vrees er voor… Mastodon en Limp Bizkit maken nog meeste kans denk ik.

Limp Bizkit zou wel lachen zijn, al jaren niet meer relevant maar ach. Vorig jaar gezien op Vestrock, en er stond gewoon beveiliging in de fokking pit. Was echt een heerlijke pleurisbende geworden

Limp Bizkit op Pinkpop was ook echt geweldig en allemachtig druk, dus zou het wel weer een leuke toevoeging vinden. Twee leuke metalnamen zou echt heel mooi zijn! Mastodon hoeft voor mij niet persé al hebben die wel een heel leuk nieuw album.

Bastille hoeft niet op herhaling. Vond ik toch niet zo’n sterk optreden de afgelopen keer (maar hè, daar zijn heel veel 15jarige meisjes het mee oneens).

En een iets ouder jongetje ook. Was best te spreken over dat optreden, al kwam dat ook voornamelijk door het weer. Maar bij zulke dingen moet je als artiest geluk hebben om het nog net iets onvergetelijker te maken. Daardoor was dat optreden van AF voor velen ook een geniaal optreden geworden. Maar ben het wel met je eens dat het zeker niet op herhaling moet. Ik vind zo'n artiest 2x achter elkaar al iets te veel ^^

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>
Vrijdag heeft nog een headliner nodig, dat is zeker.

En zaterdag…? Kan Noel Gallagher echt sub zijn? En Lenny Kravitz echt headliner? Eigenlijk is het logischer dat beiden één plaats zakken.

Had je me het een paar maanden geleden gevraagd, dan had ik gezegd zeker te weten van niet. Maar ik ben nu mijn verwachtingen aan het bij stellen. Er komt nog 1 headliner. Die verwacht ik voor de vrijdag. Overige namen is klein grut (en daar kan nog best iets leuks tussen zitten, begrijp me niet verkeerd).

Pharrel staat op de vrijdag als headliner, right? Dus Mumford & Sons zou dan voor de zaterdag komen als headliner. Al moet ik zeggen dat de vrijdag dan wel wat zwak is als Ben Howard sub zou zijn voor Pharrel..

<div class="d4p-bbt-quote-title">MeukiJam wrote:</div>
The Strokes komen morgen om 9u met nieuws!!!! Zou het???

9 am, ze komen uit New York, dan zou het hier om 15:00 zijn.. We gaan het zien

Dat gaat over Londen: Londen op de foto(facebook) en de url voor nieuwsbrief is http://www.found.ee/strokestakelondon. Ik zou er niet op hopen.

E: plus het gaat hier om 9am GMT: Greenwich Mean Time. Lijkt me sterk dat dat iets met Werchter te maken gaat hebben.

Hoop toch ook op nog wat gitaargeweld maar dat zal er niet veel meer in zitten. Mastodon lijkt mij dan nog wel kanshebber maar die kunnen net zo goed die metal tent op Pukkelpop headlinen. En Red Fang in de vroege ochtend in The Barn zou ik wel wat vinden haha.

The Strokes.. dat zou ik, en ik denk vele andere hier, enorm aanmoedigen. Toch zegt iets in mij dat dat geen headliner is voor Werchter. Misschien dat ze Hurriance bedoelen? Die missen toch minimaal nog een headliner? ( leuk affiche maar man wat enorm matig in de grote namen daar zeg )

<div class="d4p-bbt-quote-title">Paddy wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Everyknight wrote:</div>
Vrijdag heeft nog een headliner nodig, dat is zeker.

En zaterdag…? Kan Noel Gallagher echt sub zijn? En Lenny Kravitz echt headliner? Eigenlijk is het logischer dat beiden één plaats zakken.

Had je me het een paar maanden geleden gevraagd, dan had ik gezegd zeker te weten van niet. Maar ik ben nu mijn verwachtingen aan het bij stellen. Er komt nog 1 headliner. Die verwacht ik voor de vrijdag. Overige namen is klein grut (en daar kan nog best iets leuks tussen zitten, begrijp me niet verkeerd).

Pharrel staat op de vrijdag als headliner, right? Dus Mumford & Sons zou dan voor de zaterdag komen als headliner. Al moet ik zeggen dat de vrijdag dan wel wat zwak is als Ben Howard sub zou zijn voor Pharrel..

De term headliner is bij RW niet altijd zo eenduidig. Stel dat Mumford and Sons spelen van 21:00 tot 22:30 uur en Pharell de dag afsluit van 23:00 tot 0:30 uur.
Is M&S dan een sub of een co headliner? Is Pharell headliner of dansbare afsluiter? Het is maar hoe je het wil noemen.

The Strokes en Blur voor mij vele malen liever dan Mumford & Sons of Editors (om bij de meest genoemde namen te blijven). Het is eigenlijk wel duidelijk dat The Strokes nog shows gaan doen, anders had Primavera toch zeker uitgepakt met exclusiviteit, een term die ze nu niet gebruiken.

The Strokes en Blur voor mij vele malen liever dan Mumford & Sons of Editors (om bij de meest genoemde namen te blijven). Het is eigenlijk wel duidelijk dat The Strokes nog shows gaan doen, anders had Primavera toch zeker uitgepakt met exclusiviteit, een term die ze nu niet gebruiken.

The Strokes op Facebook: imminent news...sign up at http://www.found.ee/strokestakelondon + check your inbox 9am GMT tomorrow

Met een plaatje van de aarde (?) erbij.

Zou tof zijn natuurlijk, en toevallig dat Werchter morgen ook nieuws heeft. Maar om een of andere reden denk ik toch dat we M&S gaan krijgen.

Ik denk dat ze dachten dat Pharrell headliner kon zijn, maar ze zich daar in vergist hebben. Ik reken dus op een coheadline constructie met Mumford And Sons op de vrijdag. Denk dat we het dan gehad hebben met de grote namen. Heeeeel misschien Editors tussen Kravtiz en The Prodigy, maar zelfs daar reken ik niet meer op.

En Blur lijkt mij ook vele malen beter, maar ben nog niet eens zo ontevreden met Mumford and sons. Vind best wel een oke bandje ( al durf ik dat hier vaak niet uit te spreken :wink: )

The Strokes zal het sowieso niet worden, die zijn in Belgie niet groot genoeg om headliner te spelen op RW.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>

The Strokes op Facebook: imminent news…sign up at http://www.found.ee/strokestakelondon + check your inbox 9am GMT tomorrow

Met een plaatje van de aarde (?) erbij.

Zou tof zijn natuurlijk, en toevallig dat Werchter morgen ook nieuws heeft. Maar om een of andere reden denk ik toch dat we M&S gaan krijgen.
Gaat waarschijnlijk om een show in Hyde Park.

Gaat waarschijnlijk om een show in Hyde Park.

Daar lijkt het inderdaad zeker op.

Maar het zou toch best kunnen dat dat nou net hetgeen is waar Rock Werchter in dit geval op moet wachten?
The Strokes gooien om 3 uur Hyde park (+ eventueel verdere Europa tour) eruit en Rock Werchter bevestigd uurtje later de headliner spot?
En volgens mij kunnen the Strokes kunnen echt wel een (co) headline aan hoor, ik geloof echt zij onderdoen aan AM of Editors.

Waarschijnlijk is hoop vader van de gedachte (The Strokes zijn een van mijn all-time favoriete bands) maar er is zeker probable cause.

Over die metalnamen… er zijn inderdaad wat hardere namen die normaal gezien op Graspop zouden moeten staan, die daar niet staan. Meshuggah inderdaad, maar ook Mastodon, Dream Theater, Limp Bizkit, Ace Frehley, Kreator, Anthrax, Red Fang… Allemaal namen die touren, maar niet op Graspop of Alcatraz staan. In België is het dan logisch dat die op Lokerse Feesten staan, doen elk jaar één of twee metaldagen. Ik zie er graag wat van op Rock Werchter, maar ik vrees er voor… Mastodon en Limp Bizkit maken nog meeste kans denk ik.

Denk je echt dat Meshuggah zelf maar een kans maakt? Dat is zo'n speciaal type van de metal, you hate it or love it. Ik denk niet dat werchter die gok zal wagen.

Mastodon vond ik niet zo geweldig in 2012. Ik zeg niet dat het slzcht was maar ik had er meer van verwacht.

Dan inderdaad liever Limp Bizkit. Elk jaar heeft wel zo zijn "moshpitfeest-act". (dropkick murphys, gogol bordello,...) Ik zie Luimp Bizkit wel dezelfde sfeer maken zoals die voorgenoemde.

Verder zouden al die andere namen fantastisch zijn! i like your style! :D

En volgens mij kunnen the Strokes kunnen echt wel een (co) headline aan hoor, ik geloof echt zij onderdoen aan AM of Editors.

Twee bands die recent kapotgehypet werden door Studio Brussel tegenover een band die zelfs op haar commerciële hoogtepunt niet op Stubru gedraaid werd en ondertussen al eeuwen geen goed materiaal gebracht heeft? The Strokes zijn helaas niet populair genoeg om de verkoop een enorme boost te geven, en bovendien doen die mannen het enkel voor het grote geld. Met andere woorden: voor RW is een Editors of M&S interessanter.

Overigens: als RW inderdaad op Hyde Park moet wachten zou de clausule eerder zijn dat ze op de start van de ticketverkoop moeten wachten. Daarom dat morgen ook toevallig goed uitkomt voor meer aankondigingen van Blur (vrijdag in de verkoop gegaan).

Ik denk dat het gewoon Mumford & Sons wordt. Maar het is bijna té obvious toen beide op vrijdag aangaven dat ze op maandag met bekendmakingen zouden komen. Ik ken M&S eigenlijk niet, dus kan ook niet zeggen of ik er blij mee ben. Met Blur of The Strokes zou ik in elk geval wel heel blij zijn.

Morgen komt ook Lollapalooza berlijn met de eerste namen. Op Lollapalooza in de andere landen keert 'Jack White' vaak terug, het is warschijnlijk wishfull thinking maar hij is meer dan welkom!

The Strokes en Mumford zouden ook wel wat goedmaken omdat ik beiden meer zie als sub dan als de grote naam voor vrijdag. Komja beter dan niks.

Als Werchter morgen bekendmaakt dat de grote headliner Editors blijkt te zijn, zou gewoon heel hard balen zijn!

Verrassend: geen M&S in het pakketje van Lollapalooza. Dus die maken vandaag dan toch geen hele tour bekend...

Users who are viewing this thread