Rock Werchter 2015 - Geruchten

Tering wat is Werchter toch een fijn festival.

Dat moest er vandaag even uit, pure frustratie door een Nederlands festival dat niet weet wat ie moet doen.

Tering wat is Werchter toch een fijn festival.

Dat moest er vandaag even uit, pure frustratie door een Nederlands festival dat niet weet wat ie moet doen.

Haha, dit was dus ook direct mijn gedachte na het zien van de Pinkpop line-up. Wij mogen niet klagen.

Ik vind het commentaar over de pinkpop lineup en soms ook over de huidige RW lineup soms wat overdreven. Wanneer je het objectief bekijkt dan mag een festival toch gelukkig zijn met headliners als Muse en Foo Fighters. Twee van de beste die je maar kan wensen en twee namen waar iedereen vorig jaar over aan het zeuren was hier. Verder is een naam als Pharrel voor mij ook niet geweldig maar ook hij is één van de grootste artiesten van dit moment.

Ook ik ben blij dat ik naar Werchter ga dan pinkpop want het belangrijkste is ook de sfeer en die vind ik bij Werchter vele malen beter. Belgen zijn ook vriendelijker als wij Hollanders.

Klopt. We zijn toch enigszins verwend de afgelopen jaren. Metallica - pearl jam - arctic monkeys - kings of leon is gewoon kei goed. Dat kan je gewoon niet elk jaar verwachten. Ik denk dat de zaterdag uiteindelijk toch wel een feestje wordt, ookal zijn lenny kravitz en the prodigy nou niet de grootste namen. Vrijdag moeten we afwachten

Los van de artiesten, vind ik vooral de line-upvolgorde vaag bij Pinkpop. Met name de zondag. Met Sam Smith, OneRepublic, De Jeugd, Pharrel en dan moet op een of andere manier Foo Fighters daar tussenpassen, dat is nog al... Vaag. Rise Against staat op diezelfde dag dan op de 3FMstage, dat lijkt me een veel geschiktere act in aanloop naar Foo Fighters.

Maar genoeg over Pinkpop want daar gaan we toch niet heen. Ik heb de naam zelf nog nergens gelezen en ik heb totaal geen idee of het mogelijk is, maar ik zou the Pretty Reckless wel een fijne toevoeging vinden. Even als Paramore (het vrouwengehalte mag van mij nog wel wat omhoog, zeker bij de wat bekendere acts), Gaslight Anthem en de hierboven genoemde Stereophonics & Franz Ferdinand.

Tering wat baal ik dat mijn proefwerkweek de maandag na Werchter begint.

Voor mij is het precies andersom, moet Pinkpop dit jaar skippen ivm proefwerkweek. Ben er wel blij mee, mis niks bijzonders als ik zo die line-up zie. Voor mij dit jaar waarschijnlijk Werchter voor het eerst als er nog kaarten beschikbaar zijn in het begin van maart als mijn loon binnen komt ;0

Zal Werchter vrijdag niet met een grote naam komen om te concureren met pinkpop?

Zal Werchter vrijdag niet met een grote naam komen om te concureren met pinkpop?

Voor zo ver er nog sprake is van concurrentie :P Werchter hoeft na deze blamage van Pinkpop geen moeite meer te doen om uit te verkopen

Hoi allen, ik was al een tijdje lezer van dit forum maar roddel graag even mee.

Ten eerste hoop ik nog altijd op The Strokes; is het zeker dat ze betreft Europa exclusief in Barcelona staan?
Een andere verrassende headliner zou misschien ook mogen, graag wel morgen al dan :wink:

Hoe groot is de kans op deze namen denken jullie? Cage the Elephant, Ghost, Red Fang, Mastodon, Dream Theater, Incubus.
Ik mis nog wel iets stevigs namelijk. Ook nu Faith no More (waarschijnlijk) niet langs gaat komen. Er zijn uiteraard andere Belgische festivals waar zulke namen beter staan, maar op Werchter past er ook wel een tussen. Zeker de iets toegankelijkere bands.

Ondertussen komt Roskilde met nieuwe namen:

These 24 acts are added to the line-up today:
Mastodon (US) Noel Gallagher’s High Flying Birds (UK) First Aid Kit (SE) Kygo (NO) Jamie xx (UK) Bikstok (DK) Tom Zé (BRA)
Benjamin Booker (US) Beyond Pink (SE) Cabo San Roque (ES) Clark (UK) De Underjordiske (DK) Electric Eye (NO) The Entrepreneurs (DK)
Fossils (DK) Lydia Ainsworth (CA) Ratking (US) Sabir Khan (IN) Slaughter Beach (DK) Specktors/Nonsens (DK) Steve Gunn (US) Susanne Sundfør (NO)
Ukendt Kunstner (DK) Wangel (DK)

First Aid Kit maar alvast opschrijven?

Hoi allen, ik was al een tijdje lezer van dit forum maar roddel graag even mee.

Ten eerste hoop ik nog altijd op The Strokes; is het zeker dat ze betreft Europa exclusief in Barcelona staan?
Een andere verrassende headliner zou misschien ook mogen, graag wel morgen al dan
icon_wink.gif

Hoe groot is de kans op deze namen denken jullie? Cage the Elephant, Ghost, Red Fang, Mastodon, Dream Theater, Incubus.
Ik mis nog wel iets stevigs namelijk. Ook nu Faith no More (waarschijnlijk) niet langs gaat komen. Er zijn uiteraard andere Belgische festivals waar zulke namen beter staan, maar op Werchter past er ook wel een tussen. Zeker de iets toegankelijkere bands.

Ik hoop ook van ganser harte op the Strokes! Mastodon zou ik idd ook een hele leuke aanwinst vinden, maar iets zegt mij dat ze zo'n naam niet zullen halen. Tame Impala en Enter Shikari staan geloof ik beide op Lowlands, wat eind augustus pas is. Weet iemand meer over de beschikbaarheid van die twee rond Werchter-tijd?

Emeli Sandé, James Blake, Sheppard, Major Lazer en Black Rebel Motorcycle Club op Tinderbox. Die eerste 3 zie ik wel doorkomen.

The Strokes zou ik echt niet op hopen, die aankondiging van primavera was 4 maanden geleden, daartussen is er niets gebeurd. Als die ergens anders zouden staan was dat al wel bekend. Daarnaast verwacht ik Modest Mouse wel voor werchter.

Major Lazer stond er ook in 2013 en vorig jaar. Drie jaar op een rij hoeft voor mij niet.

Ik heb het gevoel dat morgen zo'n beetje een laatste kans is om met een grote naam voor vrijdag op de proppen te komen. Daarna zijn we alweer maart en begeven we ons meer in een Pukkelpop-aankondigingsfase. We zien wel.

Na de volledige Pinkpop lineup te zien ben ik wel overtuigd dat de Werchter organisatie een zeer degelijke lineup gebricoleerd heeft. Het feit dat ze een naam als Elbow nog programmeren op een uitverkochte dag met al 3 grote namen vind ik bewonderenswaardig. Als het goed is moeten we het zeker ook eens zeggen. ;)

Hier wordt eigenlijk veel gesproken M&S en Editors als headliner, maar zijn The Black Keys afgeschreven dan? Vind de kans dat zij komen reëler dan Editors alleszins

Black Keys zat ik van de week ook aan te denken. Die zouden best eens op herhaling kunnen. Vorig jaar show mislukt vanwege uitschakelen rode duivels en dit jaar sportpaleis afgezegd dus best logisch

Black Keys zat ik van de week ook aan te denken. Die zouden best eens op herhaling kunnen. Vorig jaar show mislukt vanwege uitschakelen rode duivels en dit jaar sportpaleis afgezegd dus best logisch

3 woorden: bring it on. :)

Black keys mogen best weer komen! Ben benieuwd of we morgen weer wat namen krijgen! Van mij mag cypress Hill ook komen! Zijn in de buurt

Users who are viewing this thread