Graspop Metal Meeting 2025

is bij jullie het kopje 'poster' bij line-up ook verdwenen? betekent dit binnenkort nieuwe poster? (met nieuwe namen?)

Ja, ik denk vrijwel iedereen wel. Althans, dat mag ik hopen. Zelfs als het je smaak niet is, zou het niet zo moeilijk moeten zijn om toe te geven dat het een super unieke boeking is. Net als Tool vorig jaar.

Het is een super unieke boeking, maar dat betekent niet dat meteen vrijwel iedereen in kamp "fucking geweldige boeking" zit. Iedereen die niks met de muziek kan, zal alsnog gewoon niet in dat kamp zitten, op persoonlijk vlak is dit voor mij bijvoorbeeld een teleurstellende boeking waarvoor ik liever iets anders had gehad als headliner. Dagticket voor de zaterdag is nu vrijwel 100% uitgesloten.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Het is een super unieke boeking, maar dat betekent niet dat meteen vrijwel iedereen in kamp "fucking geweldige boeking" zit. Iedereen die niks met de muziek kan, zal alsnog gewoon niet in dat kamp zitten, op persoonlijk vlak is dit voor mij bijvoorbeeld een teleurstellende boeking waarvoor ik liever iets anders had gehad als headliner. Dagticket voor de zaterdag is nu vrijwel 100% uitgesloten.
Persoonlijke smaak is iets anders dan zeggen dat het een slechte boeking is of dat het niet op Graspop past.

Als je er objectief naar kunt kijken kan je iets prima een geweldige boeking vind ook als je helemaal niets hebt met een band, heb ik vaak genoeg meegemaakt

Sorry maar toen ik de NIN aankondiging Zag, zuchtte ik! Nog een groep die mij niet interesseert! Voor mij is het de slechtste GMM Line-up sinds 2004! Tok ben ok niet kieskeurig, in 2024 waren er 72 groepen die ik potientieel zou kunnen gaan zien! Dit jaar minder dan 25... Er zullen in ieder geval minder "clash" zijn 🤣

Persoonlijke smaak is iets anders dan zeggen dat het een slechte boeking is of dat het niet op Graspop past.
Als je er objectief naar kunt kijken kan je iets prima een geweldige boeking vind ook als je helemaal niets hebt met een band, heb ik vaak genoeg meegemaakt

Tuurlijk, het is een goede en unieke boeking en dit is voor de organisatie gewoon enorm positief. Maar allemaal leuk en aardig om daar objectief naar te kunnen kijken, maar dat gaat niet de doorslag geven of iemand er blij mee gaat zijn, dat is toch echt gewoon of de muziek bij de persoon aanslaat.
(Maar uiteraard is dat heel wat anders dan beweren dat het een slechte boeking is, want daar ben ik het verder wel met jullie eens hè!)

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Sorry maar toen ik de NIN aankondiging Zag, zuchtte ik! Nog een groep die mij niet interesseert! Voor mij is het de slechtste GMM Line-up sinds 2004! Tok ben ok niet kieskeurig, in 2024 waren er 72 groepen die ik potientieel zou kunnen gaan zien! Dit jaar minder dan 25... Er zullen in ieder geval minder "clash" zijn 🤣
Welke headliners hoopte je op?

Met wat geluk krijgen we nu aan dezelfde snelheid als in het begin de overige 1, 2? headliner(s) :) morgen en vrijdag aangevuld met wat namen nadien

Democratic Debate Im Okay With That GIF by GIPHY News

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Het hele uur op studio brussel hebben ze het over festivals die kreunen. Geen life is life en rock ternat dit jaar.
Dit zijn 5 redenen zegen ze waarom veel festivals kreunen ook de grotere.
1 productiekosten
2 artiesten boeken
3 ticketprijzen handhaven
4 weersomstandigheden (ze verwezen naar draspop :D
5 sponsoring vinden
covid werd ook vernoemd.
En artiesten vinden in de middenmode die soms moeilijker is omdat de kostprijs meteen oploopt. Grote vissen zijn ook moeilijker zegt de kenner op de radio omdat ze vlugger eigen optredes doen of stadia. Op radio zeggen ze ed-shearan. Wij zeggen rammstein of metallica. soad?

Voor mij alweer een stap naar een mooie toekomst voor GMM. Steeds minder van die bejaarden hardrock (vind ik hè) headliners en geleidelijk aan steeds meer rock en aanverwanten headliners, wat je normaliter eerder op RW of PkP zou zien. Daardoor hopelijk ook steeds meer progressief publiek.

Voor mij alweer een stap naar een mooie toekomst voor GMM. Steeds minder van die bejaarden hardrock (vind ik hè) headliners en geleidelijk aan steeds meer rock en aanverwanten headliners, wat je normaliter eerder op RW of PkP zou zien. Daardoor hopelijk ook steeds meer progressief publiek.
En diegene die er staan zijn ook nog een bangers; King Diamond, Krokus, Savatage

Welke headliners hoopte je op?
Ik heb het niet alleen over de headliners maar over de Line-up in het algemeen. Net als Headliner ben ik niet kieskeurig. Het is alleen zo dat dit jaar groepen zijn die ik vaak heb gezien of die tot de zeldzame groepen behoren die mij niet interesseren...

Users who are viewing this thread