Rock Werchter 2015 - Geruchten

Zou het niet zo kunnen zijn dat Werchter een headliner deelt met Glastonbury alleen dat Werchter moet wachten op de bekendmaking van Glasto? Dat deze headliner dan op de vrijdag of zaterdag zal staan? Misschien wel een band of artiest die nog helemaal geen datums bekend heeft gemaakt!

Stromae staat op NOS Alive 11 juli. Zou Rock Werchter het aandurven om hem als headliner aan te kondigen. Hij was het in mijn beleving meer dan KOL afgelopen jaar.

Hij was formidabel vorig jaar. Echt zeer sterk, en nogal onverwacht voor mij. Redelijk omver geblazen. Maar ik denk niet dat hij er weer zal staan. Ik gok op Pukkelpop, anders is het twee keer exact hetzelfde op Rock Werchter (wat natuurlijk nog altijd kan bij Werchter :))

Of... Stromae op Boutique... als je alle zalen in België (en Nederland?) optelt die hij uitverkocht heeft... verkoopt sowieso massa's tickets.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Werchter een headliner deelt met Glastonbury alleen dat Werchter moet wachten op de bekendmaking van Glasto? Dat deze headliner dan op de vrijdag of zaterdag zal staan? Misschien wel een band of artiest die nog helemaal geen datums bekend heeft gemaakt!

Dit zou ook zo maar kunnen natuurlijk. We weten misschien nog niet alles. Vorige week rond deze tijd hield ook niemand rekening met Blur voor de zomerfestivals van 2015.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Stromae staat op NOS Alive 11 juli. Zou Rock Werchter het aandurven om hem als headliner aan te kondigen. Hij was het in mijn beleving meer dan KOL afgelopen jaar.

Hij was formidabel vorig jaar. Echt zeer sterk, en nogal onverwacht voor mij. Redelijk omver geblazen. Maar ik denk niet dat hij er weer zal staan. Ik gok op Pukkelpop, anders is het twee keer exact hetzelfde op Rock Werchter (wat natuurlijk nog altijd kan bij Werchter :))

Of… Stromae op Boutique… als je alle zalen in België (en Nederland?) optelt die hij uitverkocht heeft… verkoopt sowieso massa’s tickets.

Mij ook, ik dacht 'ach is wel leuk,' maar sindsdien ben ik fan. Pukkelpop lijkt mij ook logischer, maar 11 juli ligt toch een stuk dichter bij RW dan bij PKP. Boutique is denk ik nog een maatje te groot, dan moet hij echt volledig een dag dragen, mocht hij headliner op vrijdag zijn heeft hij nog hulp van Pharrell, die toch ook veel verkoopt

Het zou natuurlijk kunnen dat ze op Glastonbury moeten wachten, maar ik zou er niet te veel op hopen. Vorig jaar waren velen ook nog heel hoopvol over een grote laatste headliner en dat werd Kings Of Leon

Nee.

1) Glasto komt pas over een maand met de affiche, en een festival als Werchter gaat niet tot eind maart/begin april wachten om nog een headliner bekend te maken. Op dat moment is de affiche al 90% rond en het festival mogelijk al uitverkocht.
2) Glasto heeft het budget niet om te eisen dat ze als eerste een headliner mogen aankondigen.
3) Als Glasto eind maart nog op de proppen komt met een onverwachte artiest die nog geen data had staan, dan is de kans heel groot dat die artiest ook gewoon exclusief op Glasto staat.

even totaal andere vraag, hoeveel groepen komen er in totaal
3 podia, telkens 6 acts, 4 dagen

72 in totaal, klopt dit? dus nog een 30 tal namen te gaan

even totaal andere vraag, hoeveel groepen komen er in totaal
3 podia, telkens 6 acts, 4 dagen

72 in totaal, klopt dit? dus nog een 30 tal namen te gaan

Meestal staan er een 80-tal namen. Dus we zitten qua aantal nu net aan de helft (één naam over de helft).

Stromae en Pharell die samen een dag dragen; zeker niet onrealistisch, maar t zou voor mij wel echt een nachtmerrie zijn

Stromae en Pharell die samen een dag dragen; zeker niet onrealistisch, maar t zou voor mij wel echt een nachtmerrie zijn

Gaat nooit gebeuren. Reacties op Pharell's komst als zogenaamde headliner waren al niet mals. Zet daar Stomae voor met 100% dezelfde show als vorig jaar en mensen worden gek, in slecht zin. Ik zie mr Paul van Haver wel nog naar Pukkelpop komen.

Damon Albarn treedt op Dour op met Tony Allen. Lijkt de kans op Blur op Werchter weer wat minder.

http://www.festivalinfo.nl/news/33776/Tony_Allen_neemt_Damon_Albarn_mee_naar_Dour/

Ik mis ook nog wat dance namen. Je hebt natuurlijk prodigy en the chemical brothers voor op de mainstage. Maar iets als Boyz Noise, Gesaffelstein, Goose of Disclosure zijn wat mij betreft méér dan welkom! :)

Zouden ze het aandurven om SBTRKT te boeken?

Ik mis ook nog wat dance namen. Je hebt natuurlijk prodigy en the chemical brothers voor op de mainstage. Maar iets als Boyz Noise, Gesaffelstein, Goose of Disclosure zijn wat mij betreft méér dan welkom!
icon_smile.gif

<div class="d4p-bbt-quote-title">gguuss wrote:</div>
Ik mis ook nog wat dance namen. Je hebt natuurlijk prodigy en the chemical brothers voor op de mainstage. Maar iets als Boyz Noise, Gesaffelstein, Goose of Disclosure zijn wat mij betreft méér dan welkom!
icon_smile.gif

SBTRKT zou er afgelopen jaar ook staan, maar dat werd toen afgelast.

icon_smile.gif

Met Chemical Brothers, Prodigy, Caribou, Oscar & The Wolf, Roisin Murphy, Hot Chip, Years & Years en Jungle staan er toch al een handvol dance/electronisch 'getinte' namen op de bill. Maar er zullen er nog wel enkele volgen, inderdaad. Vergeet ook Underworld niet, de zogenaamde leak van maanden geleden.

Disclosure zal er ook wel staan, met die tweede plaat die op komst is. Lijkt me een geschikte act om te doen clashen met Foo Fighters of Muse: groot genoeg om in die situatie niet voor een halflege tent te staan, maar tegelijk te groot om tegenover een kleinere act te spelen (wegens gevaarlijke toestanden).

Disclosure zal er ook wel staan, met die tweede plaat die op komst is. Lijkt me een geschikte act om te doen clashen met Foo Fighters of Muse: groot genoeg om in die situatie niet voor een halflege tent te staan, maar tegelijk te groot om tegenover een kleinere act te spelen (wegens gevaarlijke toestanden).

komen zij met een nieuwe plaat ja? Goed nieuws! Ik vind hen namelijk supertof. Zou het wel kut vinden als er een clash gaat komen.
Vorig jaar op pukkelpop heb ik ze laten schieten omdat ik Deadmau5 nog nooit gezien had. Dat was uiteindelijk een tegenvaller zeg!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dennis1808 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>gguuss wrote:</div>
icon_smile.gif

SBTRKT zou er afgelopen jaar ook staan, maar dat werd toen afgelast.

Werd dat toen niet afgelast vanwege het voetbal??

Wat een schande was dat zeg. Begrijp me niet verkeerd ik ben groot voetbalfanaat, maar als je die wedstrijd wil zien ga je maar naar the hive. Onbegrijpelijk dat ze een act daarvoor cancellen. (of was dat niet zo?)

Users who are viewing this thread