Rock Werchter 2015 - Geruchten

Eagles of death metal zijn als ik het goed gezien heb op 26/06/15 in Denemarken
misschien nog kanshebber voor zaterdag of zondag?

na de aankondiging van lowlands zie ik Interpol en Tame Impala ook eerder naar pukkelpop dan naar RW gaan

Aaah fudge....
Ik hoopte op The Kooks, maar op de dag dat de Camping XL mensen hun intrek nemen op het terrein spelen ze nog in Amerika. Een week later spelen ze hun tot dan toe eerste show weer in Europa.

jammer van Tampe Impala, die zie ik ook graag naar werchter
kans op pukkelpop is nu wel iets groter

Zou het niet zomaar kunnen zijn dat we stiekem al onze headliners gehad hebben?
Foo Fighters - Pharrel - Lenny Kravitz - Muse

Of in elk geval een constuctie met subs voor de relatief zwakkere namen? Pharrel & Ben Howard + Lenny Kravitz & The prodigy.

Met andere woorden. Is het niet zo dat we beter niet meer moeten gaan hopen op 'grotere' namen? Zie soms namen als Editors of Mumford and Sons voorbij komen maar zou het niet zo kunnen zijn dat het hier gewoon bij blijft?

Foo Fighters – Pharrel – Lenny Kravitz – Muse

Of in elk geval een constuctie met subs voor de relatief zwakkere namen? Pharrel & Ben Howard + Lenny Kravitz & The prodigy.

Met andere woorden. Is het niet zo dat we beter niet meer moeten gaan hopen op ‘grotere’ namen? Zie soms namen als Editors of Mumford and Sons voorbij komen maar zou het niet zo kunnen zijn dat het hier gewoon bij blijft?

Nee. Pharrell wordt door de organisatie zelf niet eens even groot als FF/Muse/Kravitz beschouwd (kijk maar naar de poster op Facebook/website), en Ben Howard zou tout court een van de zwakste subs in de recente Werchtergeschiedenis zijn. Met andere woorden: als daar geen grote publiekstrekker meer tussen komt verkoopt die dag in geen honderd jaar uit.

Foo Fighters – Pharrel – Lenny Kravitz – Muse

Met andere woorden. Is het niet zo dat we beter niet meer moeten gaan hopen op ‘grotere’ namen? Zie soms namen als Editors of Mumford and Sons voorbij komen maar zou het niet zo kunnen zijn dat het hier gewoon bij blijft?

Alleen voor de vrijdag zal er waarschijnlijk een grote main stage naam bijkomen. Die staat er nu namelijk nog niet.

Mijn main stage verwachting op dit moment:

DO: X - X - Rise Against - Elbow - Florence & The Machine - Foo Fighters - The Chemical Brothers
VRIJ: x - Balthazar - Of Monsters & Men - X - Ben Howard - X - Pharrel Williams
ZAT: X - Royal Blood - X - X - Noel Gallagher - Lenny Kravitz - The Prodigy
ZON: X - X - X - Counting Crows - The Script - Kasabian - Muse

Alleen over Ben Howard twijfel ik nog. Het zou kunnen dat ze die in de barn als headliner neerzetten, met Roisin Murphy ervoor en dan sluit Alt-J de KlubC af. Dan zouden er nog 2 grote namen moeten komen die dagen. No Way dat Howard een sub op de main wordt met Parrel als 'headliner'. Daar moet nog een grote naam bij. Hiervoor zij er volgens mij 2 oplossingen: Mumford & Sons en Blur. Ik gok dat die eerste al heel snel geregeld werd voor Pukkelpop en verwacht die ondanks de laatste festivalmeldingen nog steeds daar. Het zou kunnen dat ze, nu Blur vrij aat aankondigde om rond Werchter te 'touren, Blur proberen binnen te halen voor die dag. Verder dan die 2 namen moeten we niet zoeken denk ik.

Tussen Noel en Lenny zou eventueel ook nog iets kunnen verschijnen. Na Lenny verwacht ik geen nieuwe naam meer op de main.

Ik verwacht op de zaterdag geen grotere naam meer. Lenny en the Prodigy zal het bij blijven (jammer genoeg), denk ik. Op de vrijdag verwacht ik toch nog wel een grotere naam. Niet in de categorie Coldplay ofzo.

Edit: hetzelfde wat Mattman eigenlijk zegt. :lol:

For the first time that I can remember, I've said a band is headlining Glastonbury that isn't.

It's not Coldplay.

Vanop eFestivals. Dus Coldplay is volledig uit beeld dan. Editors of Mumford & Sons dus.

DO: X – X – Rise Against – Elbow – Florence & The Machine – Foo Fighters – The Chemical Brothers
VRIJ: x – Balthazar – Of Monsters & Men – X – Ben Howard – X – Pharrel Williams
ZAT: X – Royal Blood – X – X – Noel Gallagher – Lenny Kravitz – The Prodigy
ZON: X – X – X – Counting Crows – The Script – Kasabian – Muse

Ze kondigden Pharrell Williams wel aan als headliner, maar dat hebben ze met Lenny en the Prodigy niet gedaan. Ik verwacht dat Lenny sub is en Prodigy dance-act en dat er nog een headliner tussen komt. Pharrell Williams zou ik wel als headliner zien, maar daar ontbreekt nog een sub en wellicht een dance-act.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
DO: X – X – Rise Against – Elbow – Florence & The Machine – Foo Fighters – The Chemical Brothers

Ze kondigden Pharrell Williams wel aan als headliner, maar dat hebben ze met Lenny en the Prodigy niet gedaan. Ik verwacht dat Lenny sub is en Prodigy dance-act en dat er nog een headliner tussen komt. Pharrell Williams zou ik wel als headliner zien, maar daar ontbreekt nog een sub en wellicht een dance-act.

Maar Lenny KRavitz staat op de poster even groot als Muse en FF, terwijl Pharrell een rijtje lager staat. En Pharrell is op andere festivals gewoon sub, dus dat zou wel erg zwak zijn van Werchter, zeker omdat die Sportpaleis bijlange nog niet uitverkocht krijgt.

in 2013 heeft Ben Howard op de main stage gestaan van pinkpop, dus het verhaal dat zijn show beter tot zijn recht komt in de barn/klub c is voor mij dan niet meer zo overtuigend. Daarentegen lijkt het me niet dat hij een sub- of coheadliner is voor Pharell. Ik verwacht er nog wat tussen.

in 2013 heeft Ben Howard op de main stage gestaan van pinkpop, dus het verhaal dat zijn show beter tot zijn recht komt in de barn/klub c is voor mij dan niet meer zo overtuigend. Daarentegen lijkt het me niet dat hij een sub- of coheadliner is voor Pharell. Ik verwacht er nog wat tussen.

Natuurlijk heeft Ben Howard wel eens op hoofdpodia gestaan. Maar in 2013 was het nieuwe album nog niet uit, en dat album komt gewoon beter tot zijn recht in een tent dan in de open lucht. Daarnaast was de show op het hoofdpodium van Pinkpop nou niet bepaald overtuigend.

Ik heb zo'n voorgevoel dat we nogal eens teleurgesteld gaan worden. Zoals we vorig jaar kings of leon ineens kregen. Ben benieuwd waar ze nog mee komen wat mainstage materiaal betreft. (Al dan niet headliner)

<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>

Ik denk dat zondag nog wel iets tussen counting crows en The script komt eigenlijk.
Vorige keer stond counting crows als 2de op de main (weliswaar op dodnerdag toen die nog geen volledige dag was, maar toch). Een naam als the vaccines bijvoorbeeld.

Als Coldplay ook al niet meer kan deze zomer wat krijgen we dan wel op Boutique.. En meer nog, wat op RW. Editors lijkt me in navolging van KoL vorig jaar kandidaat nummer 1 nu, ook al had de organisatie mochten ze gekund hebben liever nog een jaar gewacht met hen opnieuw te boeken

Laten we anderzijds niet vergeten dat op Pinkpop Foo Fighters en Pharrell samen op 1 dag staan, RW zou zich compleet belachelijk maken door geen headliner meer te boeken voor vrijdag

Wat me voorlopig wel positief stemt is juist dat we zo lang moeten wachten. Als ze voor de gemakkelijke oplossing gingen hadden we ondertussen al gewoon Editors gehad, nu krijg ik eerder het gevoel dat ze er nog het beste van proberen te maken (lees: Editors als plan C of D, en niet als plan B).

Wat Boutique betreft: daar hadden we 2 grote geruchten voor, met Coldplay zogezegd op Glasto en Paul McCartney volgens Zegut in Parijs ergens in juni. Lijkt me dan Paul McCartney voor Boutique te worden.

Edit: ik lees net dat Kanye West en Rihanna een coheadline-tour gaan doen in Europa, met een eerste datum in Estland eind juli. Kan ook de weide vullen voor Boutique.

Stromae staat op NOS Alive 11 juli. Zou Rock Werchter het aandurven om hem als headliner aan te kondigen. Hij was het in mijn beleving meer dan KOL afgelopen jaar.

Users who are viewing this thread